Gå til innhold

MacBook blir varm og har dårlig batteritid, fiks?

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg merket at Mac'en tapper batteriet veldig fort. Den er konstant varm selv om jeg ikke har noen program kjørende og den virker likslom ikke så "pigg" og responsiv som før alltid. Virker som at det er noe som kjører i bakrunnen som tapper den for batteri og krefter.

Jeg har prøvd og restarte den og avslutte alle programmer jeg finner, men likevel er den varm, selv om den står i idle.

Noen som har vert borti lignende før, eller har tips til hva jeg kan prøve? :)

Kan det ha noe med at jeg oppgraderte til OSX Mavericks?

I følge Apple selv skal jo Mavericks forbedre batteritiden, ikke drepe den..

Er en 13" MacBook Pro fra tidlig 2011, oppgradert til 8GB RAM og 180Gb Intel 520 SSD.

Prosessor 2,7 GHz Intel Core i7

Hukommelse 8 GB 1067 MHz DDR3

Grafikk Intel HD Graphics 3000 512 MB

Programvare OS X 10.9 (13A603)

Batteriet er ikke er på topp lengre, men at det er noe som konstant får maskinen til å kjøre på full guffe hjelper ikke. Virker som om det er noe som har hengt seg opp.

Har kjørt en full scan med "VirusBarrier Express", men den fant ikke noe rusk.

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan prøve en støv fjerner, kjøp en boks med komprimert luft på jernia/biltema eller lignende og sprut inn i maskinen. Under sjermen, når maskinen er åpen. Der er luftekanalen til maskinen. Sprut litt luft inn der (pass på å ikke holde beholderen med luft opp ned) og kjør den noen ganger fra side til side.

Trenger ikke å gjør det med full styrke, men nok til at du ser at det komme støv ut.

Kan noen ganger gjør underverker for maskinen.

Utenom så kan det vel være smart å sjekke aktivitetsmonitor for å se om det er noen programmer som bruker veldig mye CPU.

Lenke til kommentar

Kan prøve en støv fjerner, kjøp en boks med komprimert luft på jernia/biltema eller lignende og sprut inn i maskinen. Under sjermen, når maskinen er åpen. Der er luftekanalen til maskinen. Sprut litt luft inn der (pass på å ikke holde beholderen med luft opp ned) og kjør den noen ganger fra side til side.

Trenger ikke å gjør det med full styrke, men nok til at du ser at det komme støv ut.

Kan noen ganger gjør underverker for maskinen.

Utenom så kan det vel være smart å sjekke aktivitetsmonitor for å se om det er noen programmer som bruker veldig mye CPU.

Det er ikke støv som er problemet, jeg har vert ganske nøye og rensket ca 1-2 ganger i året siden jeg kjøpte den.

Det virker som at den jobber tungt selv om jeg bare gjør lette ting som nettsurfing, spiller musikk osv. Jeg lurer på om problemet oppsto etter jeg innstalerte Mavericks..

Har du forslag til et program som jeg kan prøve? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

834 av 1000 anbefalte cycles igjen. Da er det ikke så rart at det har stått "Batteri til service" en stund.

Burde gå fint enda. Min Macbook Pro hadde nærmere 3000 cycles før batteriet ble ubrukelig. Anbefaler ikke å gå i nærheten av det samme antallet. Fare for at batteriet ekspander og ødelgger maskinen.

Lenke til kommentar

Tok en kjapp re-install, men ble ikke helt frisk tror jeg.. Er ikke batteriet som er problemet mitt. Når jeg kjenner under på macen er det prossesoren som er varm (og tapper batteriet) kjapt. 1 - 1 1/2time.

Batteriet mitt har 425 cycles, er 2.8år og har 82.9% av original kapasitet.

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...