Gå til innhold

Er det mye feil med Abit HK?

endre84

Anbefalte innlegg

Har hatt ABIT og ASUS.

Abit kg7, nv7-133r, ic7, asus a7n8x dlx rev 1.04.

KG7 hadde mye problemer, nv7-133r ok men dårlig overklokking, a7n8x god overklokking klarte 466 MHz FSB, problemer med multiplier pga den står f.eks 7.0/15.0x, IC7 ALDRI noe problemer med den...har ikke merket noe problemer. :D

Dere får si deres meninger! :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare minne om at det var masse prob med asus 800C kort da det kom

Nå trekker du frem en modell fra Asus, men det er generellt mer problemer med Abit, uavhengig av modell.

Vel,det er din og ikke min erfaring, av de som jeg har brukt og jeg har brukt mange fra alle disse som er msi, asus og abit såer det desidert asus jeg har hatt mest problemer med og suverent minst med msi,

Når det gjelder abit skal jeg vere enig med en overfor som sa "disse kortene har mange innstillinger og det er lett å gå seg vill" helt enig men det kalles brukerfeil, men det er jo en kjent sak at kortene får skylden :wink:

Lenke til kommentar
Vel,det er din og ikke min erfaring, av de som jeg har brukt og jeg har brukt mange fra alle disse som er msi, asus og abit såer det desidert asus jeg har hatt mest problemer med og suverent minst med msi

Det er et inntrykk jeg og sitter med, men bare jeg nevner MSI blir det bråk (sikkert fordi jeg har det selv -> storfornøyd).

Trodde det var en kjent sak at MSI er stabile, men av og til henger bittelitt etter på ytelse. Synes også web-supporten til MSI er bra (Live Update 3 etc.).

Lenke til kommentar

Ja msi henger litt etter på ytelse og har dermed ikke blitt den store sukseen blandt klokkere,men til dem som skal ha en vanlig maskin eller en til "normal" klokking skal du lete lenge før du finner et mer stabilt kort, iallefall til Intel,det er vel ikke for ingenting de er en av de største på verdensbasis.

Lenke til kommentar

Har hatt maskiner med følgende hovedkort:

abit bh6 (brukt til å overklokke en celeron ikke a 300 til 450)

abit kt133 (brukt til å overklokke en duron 650 til 1007)

abit be7 (brukt til å overklokke en P4 1800 til 2700)

Har bygget maskiner med følgende hovedkort:

abit bg7 (brukt til å overklokke en P4 1800 til 2400)

abit bg7 (brukt til å overklokke en P4 1800 til 2400 en gang til ja)

Eneste problemet jeg har hatt er at chipsettviften på kt133 kortet er til tider bråkete, men alle maskinene lever i beste velgående (til og med den første, den bruker muttern :) )

Har en kompis som alltid har problemer med abit hovedkort *rister litt på hodet*

Lenke til kommentar

Har hatt maskiner med følgende hovedkort:

abit bh6 (brukt til å overklokke en celeron ikke a 300 til 450)

abit kt133 (brukt til å overklokke en duron 650 til 1007)

abit be7 (brukt til å overklokke en P4 1800 til 2700)

Har bygget maskiner med følgende hovedkort:

abit bg7 (brukt til å overklokke en P4 1800 til 2400)

abit bg7 (brukt til å overklokke en P4 1800 til 2400 en gang til ja)

Eneste problemet jeg har hatt er at chipsettviften på kt133 kortet er til tider bråkete, men alle maskinene lever i beste velgående (til og med den første, den bruker muttern :) )

Har en kompis som alltid har problemer med abit hovedkort *rister litt på hodet*

Lenke til kommentar
Abit kan vel regnes som "svinesund" kort. At de selger så mye skulle jeg gjern sett bevis for. Hva de selger i Norge er en ting..... Asus er nok mere å stole på.

Nå er du ute og sykler igjen mr.magfa .. Abit er en av verdens største hovedkort produsenter, og selger MYE. Abit ligger høyt oppe på første 10´er listen.

Lenke til kommentar
Mitt abit nf7 2.0 var det no bug med.. eller det er.. får ikke installert xp.. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1244459#1244459

Selvfølgelig kan du ha fått et kort med feil på, sånt skjer, men har jo også sett mange poster her med folk som har store prob med asus sitt nforce2 kort,kan ikke dømme dem nord og ned av den grunn.

Til slutt ,det er noe som heter brukerfeil også selv om det ikke nevnes så ofte :wink: :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...