endre84 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg hørte at det var mye problemer med Abit hovedkort for tiden, stemmer det? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 nja.. IC7 kortene har vist hatt noen små problemer.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 njo... det var et tema ang. kondensatorer, men det var en dårlig serie som rammet flere uten at de gikk ut offisielt. http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resou...feb03/ncap.html Dessuten, tror det var hw.no som hadde en artikkel om hvorfor ITbutikken slutta å ta inn Abit. Finner ikke artikkelen nå, men såvidt jeg husker påstod ITbutikken at en feilprosent på ca. 50 var mer enn de kunne/ ville håndtere - jeg så aldri noe høyere Rma enn 16-17 %, noe vi skrev om i forum flere ganger, og den er selvsagt altfor stor. Likevel, jeg tror årsaken kan være at Abit inviterer til overklokking. Har bygget og solgt ymse Abit siden 99 uten feil hittil, og kjører fortsatt overklokket med BE6 på denne maskina. Jeg kan ikke bekrefte det 'AMD-guru #1' skriver, men det er muligens riktig. . Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 har nettopp kvittet meg emd et gammel abit som sugde hest. Kjøpt IC7 nå, med feil... Hører rykter om at kortene mellom disse har vært ok. Virker som om abit produserer gode og dårlige kort i bølgedaler Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 har nettopp kvittet meg emd et gammel abit som sugde hest. Kjøpt IC7 nå, med feil... Hører rykter om at kortene mellom disse har vært ok. Virker som om abit produserer gode og dårlige kort i bølgedaler tja... virker sånn - Kan det være noe i at Abit har det for travelt i konkurransen, og spyr ut "gen-manipulerte" hovedkort istedet for å ta det tilstrekkelig grundig ? . Lenke til kommentar
hainz Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hmm, ja Abit har en skyggefull fortid.. Men de fleste kortene er veldig å anbefale f.eks NF7 derien, menne IC7, tja ville ikke kjøpt DET hos Databutikken.com Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Abit selger MYE kort, og dermed hører vi oftere om Abit kort som ikke fungerer. Jeg tror nok ikke feilraten i dag er noe større en på andre kort. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vert mye Abit diskusjoner ja... virker som det er en del feil til og med på NF7S V2.0... søk på forumet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Men asus selger også veldig mange kort, har hørt få med problemer relatert til Asus korte... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Men asus selger også veldig mange kort, har hørt få med problemer relatert til Asus korte... Virker som endel sliter med f.eks. P4S8X og A7V8X. Apropos store på markedet - nå har ikke jeg full oversikt, men tror Abit er forholdsvis større her enn hva både Shuttle og f.eks. Chaintech er i andre deler av verden. ...og kanskje noen andre vi sjelden nevner her. Ang. feil-%-en tviler jeg er spesielt høy på Abit. . Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Men asus selger også veldig mange kort, har hørt få med problemer relatert til Asus korte... Da har du ikke fulgt godt nok med Pga. de MANGE problemene som var med A7N8X når de kom så har mange gått over til andre merker. Dette tror jeg er grunnen at vi ikke hører så mye om Asus problemene lenger. Om man kikker på nForcercersHQ.com så vil man finne maaaange som har problemer med Asus. Selv så mener jeg både Asus og Abit lager veldig gode kort. Hadde asus klokket bedre enn Abit så hadde jeg kjøpt det isteden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vel har hatt IC7-G og det var stabilt som fjell,fikk et MAX 3 med en feil på men fikk nytt og det er dønn stabilt, har også NF7-S donn stabilt. Hadde mye mer problemer med hk den tiden jeg kjørte asus, så alle har vel et og annet kort med feil på. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har inntrykk av at Abit er litt for opptatt av å være først ute med ting, dermed blir det så som så med testing før produktet slippes. Av de maskinene jeg har hatt inne er Abit i klart overtall, MSI og Asus er det sjelden problemer med. Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har inntrykk av at Abit er litt for opptatt av å være først ute med ting, dermed blir det så som så med testing før produktet slippes. Av de maskinene jeg har hatt inne er Abit i klart overtall, MSI og Asus er det sjelden problemer med. Om man kjøper et helt nytt hovedkort revisjon 1.0 så er så klart bugs på det. Dette gjelder de fleste produsenter. Det tar litt tid og noen revisjoner før alle kort er modene. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvis noen jobber (eller kjenner noen som jobber) med salg av data komponenter, hadde det vært artig å fått noen RMA tall! Lenke til kommentar
bruno Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Om man kjøper et helt nytt hovedkort revisjon 1.0 så er så klart bugs på det. Dette gjelder de fleste produsenter. Det tar litt tid og noen revisjoner før alle kort er modene. Det er riktig som du sier at det gjelder de fleste produsenter, men de andre tar seg _litt_ bedre tid til å teste produktet selv i stedet for at de lar kundene finne bugsen for seg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Om man kjøper et helt nytt hovedkort revisjon 1.0 så er så klart bugs på det. Dette gjelder de fleste produsenter. Det tar litt tid og noen revisjoner før alle kort er modene. Det er riktig som du sier at det gjelder de fleste produsenter, men de andre tar seg _litt_ bedre tid til å teste produktet selv i stedet for at de lar kundene finne bugsen for seg. Vil bare minne om at det var masse prob med asus 800C kort da det kom Lenke til kommentar
bruno Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vil bare minne om at det var masse prob med asus 800C kort da det kom Nå trekker du frem en modell fra Asus, men det er generellt mer problemer med Abit, uavhengig av modell. Lenke til kommentar
endre84 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Tydligvis mange meninger om dette! Grunnen til at jeg egentlig spurte... er Abit AT7-Max2 et bra hk? Kan dere kanskje anbefale meg et hk til ca. 1000 (+/- 300) til en AMD Barton 2500? Kanskje hjelpe meg litt til? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=155215 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 abit hovedkort er veldig gode på ytelse, og overklokkingsmuligheten gjør det til "moro" kort for oss overklokkere. men de kan av og til være ganske sære. det kreves noen ganger en del fikling og roting før det funker kanon. en annen ting er at de har flust med instillinger, og få/førstegangsbyggere går seg lett vill her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå