Gå til innhold

Er det mye feil med Abit HK?

endre84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

njo... det var et tema ang. kondensatorer, men det var en dårlig serie som rammet flere uten at de gikk ut offisielt. http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resou...feb03/ncap.html Dessuten, tror det var hw.no som hadde en artikkel om hvorfor ITbutikken slutta å ta inn Abit.

Finner ikke artikkelen nå, men såvidt jeg husker påstod ITbutikken at en feilprosent på ca. 50 var mer enn de kunne/ ville håndtere - jeg så aldri noe høyere Rma enn 16-17 %, noe vi skrev om i forum flere ganger, og den er selvsagt altfor stor.

Likevel, jeg tror årsaken kan være at Abit inviterer til overklokking. Har bygget og solgt ymse Abit siden 99 uten feil hittil, og kjører fortsatt overklokket med BE6 på denne maskina.

Jeg kan ikke bekrefte det 'AMD-guru #1' skriver, men det er muligens riktig.

.

Lenke til kommentar
har nettopp kvittet meg emd et gammel abit som sugde hest. Kjøpt IC7 nå, med feil... Hører rykter om at kortene mellom disse har vært ok. Virker som om abit produserer gode og dårlige kort i bølgedaler :)

tja... virker sånn - Kan det være noe i at Abit har det for travelt i konkurransen, og spyr ut "gen-manipulerte" hovedkort istedet for å ta det tilstrekkelig grundig ?

.

Lenke til kommentar
Men asus selger også veldig mange kort, har hørt få med problemer relatert til Asus korte...

Virker som endel sliter med f.eks. P4S8X og A7V8X.

Apropos store på markedet - nå har ikke jeg full oversikt, men tror Abit er forholdsvis større her enn hva både Shuttle og f.eks. Chaintech er i andre deler av verden.

...og kanskje noen andre vi sjelden nevner her. Ang. feil-%-en tviler jeg er spesielt høy på Abit.

.

Lenke til kommentar
Men asus selger også veldig mange kort, har hørt få med problemer relatert til Asus korte...

Da har du ikke fulgt godt nok med :p

Pga. de MANGE problemene som var med A7N8X når de kom så har mange gått over til andre merker. Dette tror jeg er grunnen at vi ikke hører så mye om Asus problemene lenger. Om man kikker på nForcercersHQ.com så vil man finne maaaange som har problemer med Asus.

Selv så mener jeg både Asus og Abit lager veldig gode kort. Hadde asus klokket bedre enn Abit så hadde jeg kjøpt det isteden.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykk av at Abit er litt for opptatt av å være først ute med ting, dermed blir det så som så med testing før produktet slippes. Av de maskinene jeg har hatt inne er Abit i klart overtall, MSI og Asus er det sjelden problemer med.

Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk av at Abit er litt for opptatt av å være først ute med ting, dermed blir det så som så med testing før produktet slippes. Av de maskinene jeg har hatt inne er Abit i klart overtall, MSI og Asus er det sjelden problemer med.

Om man kjøper et helt nytt hovedkort revisjon 1.0 så er så klart bugs på det. Dette gjelder de fleste produsenter. Det tar litt tid og noen revisjoner før alle kort er modene.

Lenke til kommentar

Om man kjøper et helt nytt hovedkort revisjon 1.0 så er så klart bugs på det. Dette gjelder de fleste produsenter. Det tar litt tid og noen revisjoner før alle kort er modene.

Det er riktig som du sier at det gjelder de fleste produsenter, men de andre tar seg _litt_ bedre tid til å teste produktet selv i stedet for at de lar kundene finne bugsen for seg.

Lenke til kommentar

Det er riktig som du sier at det gjelder de fleste produsenter, men de andre tar seg _litt_ bedre tid til å teste produktet selv i stedet for at de lar kundene finne bugsen for seg.

Vil bare minne om at det var masse prob med asus 800C kort da det kom

Lenke til kommentar

abit hovedkort er veldig gode på ytelse, og overklokkingsmuligheten gjør det til "moro" kort for oss overklokkere. men de kan av og til være ganske sære. det kreves noen ganger en del fikling og roting før det funker kanon. en annen ting er at de har flust med instillinger, og få/førstegangsbyggere går seg lett vill her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...