AnonymDiskusjon Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Hva forstår vi med uttrykket "en myk mann"? Anonymous poster hash: 3f00c...079 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Første treffet på google gikk rett til Wikipedia - Tøffelhelt Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 En som ikke slår kona si, og gir barna julegaver som passer for barna (og ikke seg selv). 6 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Veldig individuelt. For meg så er vel "myk mann" en positiv ting, og som jeg ville tenkt var et menneske som har et godt hjerte, tar vare på de rundt seg, og er snill. Litt i samme bane som en "god og snill mann", men som også kanskje viser (mer) følelser. Ikke kommet over de valgene av ord så ofte, så har ikke tenkt så meget på betegnelsen. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg tenker på en mann som tør å vise følelser. Jeg tror det beste er å være myk når man føler for det, men samtidig kunne være hard i kritiske situasjoner. Endret 29. november 2013 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Første treffet på google gikk rett til Wikipedia - Tøffelhelt Der kan du altså se hvor lite du kan stole på Wikipedia. 2 Lenke til kommentar
Ezmeralda Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Dette er en myk mann 8 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Der kan du altså se hvor lite du kan stole på Wikipedia. Myke menn På 1970-tallet oppstod betegnelsen «myk mann» om en følsom og forståelsesfull, ofte politisk radikal mann som i motsetning til egoistiske «machomenn» og gammeldagse «familieoverhoder», var for likestilling mellom kjønnene og deltok aktivt i familieliv, hus- og barnestell. Begrepet var ikke nedsettende som «tøffelhelt». Ser ikke hvordan dette var så forferdelig feil i forhold til hvordan folk flest ser på uttrykket. 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Ser ikke hvordan dette var så forferdelig feil i forhold til hvordan folk flest ser på uttrykket. Jeg leste ikke ikke på Wiki, men leste på det svaret du ga. Og der så det ut som om det betydde tøffelhelt. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg leste ikke ikke på Wiki, men leste på det svaret du ga. Og der så det ut som om det betydde tøffelhelt. Tja, sa jo bare at første treff på google gikk til Tøffelhelt. Er jo bare å google selv det, så ser du. Myk mann Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Fredrik Skavland virker som en myk mann, i positiv forstand.. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Kåte Fredrik? Han er nok ikke myk overalt! http://www.side2.no/underholdning/article3719565.ece 1 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 "Svensk kommentator".. enough said. 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Mann med briller, strikkegenser, smultringskjegg og barnevogn, som baker og jobber som sykepleier. Lenke til kommentar
stevia Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg forbinder "myk mann" med noe positivt. Tenker kanskje en del på kjæresten. Snill, varm og god. Man kan selvsagt ikke være myk i alle situasjoner da. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Tenker først og fremst på en mann med myk hud når jeg tenker myk mann men i ettertid tenker jeg han er en pusekatt:) Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 En mann som tør å vise følelser. Er ikke noe negativt med å være myk, selv om mann er mann. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå