Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er dette en grei router?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nå sier ikke TS noe om router skal brukes i et område med mange andre WiFi i nærheten. Dersom dette skulle være tilfelle, er det en stor fordel å velge en som støtter 5 GHz, da 2.4 GHz lett blir "fullt" og gir forstyrrelser mellom nettene og tregheter. Dersom man bor langt unna naboer, er jeg enig i at den det lenkes til gjør nytten, men det finnes mange som støtter DualBand uten AC, som ikke koster stort mer: sjekk her: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s150558121&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista De rimeligste har ikke AC, men det er ikke mye som støtter det enda. DualBand er det mye som støtter, det meste av iPads, nyere mobiltelefoner og til og med min 5 år gamle (forlengst pensjonerte) HP-laptop.

Når det gjelder D-Link har jeg bare gode erfaringer: I løpet av de vel 10 årene vi har hatt WiFi her i huset, har vi hatt mest D-Link, og de har blitt byttet ut for å få ny teknologi, aldri fordi det har vært feil på dem.

Lenke til kommentar

Kan delvis være enig i ditt første avsnitt. Alt avhenger av behov og forhold, men ut ifra hva jeg oppfatter er ikke kravene til trådstarter de helt store.

Når det gjelder D-link er mine erfaringer helt motsatt av dine. Både meg selv, familie og venner har har hatt D-link produkter de siste 10 årene og jeg har fremdeles tilgode å oppleve noe positivt fra D-Link. Det siste D-Link produktet jeg selv hadde var en DIR-655 som av rein forbannelse endte sine dager i ei snøfonn utenfor terrassen for et par vintere siden. Sannsynligvis det verste nettverksproduktet jeg noensinne har vært i kontakt med. Det aller meste annet jeg har hatt har vært bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da har nok du fått bare mandagsprodukter, og jeg har fått fra resten av uka :-) Når det gjelder ASUS, tror jeg at jeg har fått alt de har laget på mandager...

Min erfaring er at D-Link er stabile, enkle å sette opp, har intuitivt grensesnitt som er beholdt mest mulig likt opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...