Anzure Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg programmerer mange timer i uken innen Java, drifter servere og nettsider. Sånn har jeg holdt på de siste årene, det er min hobby. Jeg er får ikke de beste karakterene akuratt, jeg har nesten 3 i gjenomsnitts karakter. Jeg kunne tenkte meg en jobb innen data. Hvilken yrke bør jeg satse på og hvilken vidregående bør jeg søke på? Endret 29. november 2013 av waremanu Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Det spiller ikke så stor rolle hvilke videregående du velger, men du gjør klokt i å velge allmennfag så du har større valgmuligheter med tanke på utdanning senere. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Hvis jeg tar Service og samferdsel og velger IKT-servicefag på VG2 kan jeg få fagbrev i IKT-servicemedarbeider når jeg er ferdig der. Man får vell ingen fagbrev av å gå allmenn? Endret 30. november 2013 av waremanu Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Du kan få fagbrev innen for IKT-servicemedarbeider, men om du ønsker å jobbe innenfor data, ville jeg anbefalt og ta en bachelor (og evt. master) eller høyere For å komme inn på desse trenger man mattematikk R1 og R2 i videregående. Jeg er på en bacholor i dataingeniør nå, og gjekk medium og kommunikasjon på vgs. Jeg måtte ta VGS matten i løpet av en sommer og fysikken sammen med første høsten i studiet (kunne også velge og ta matten og fysikken iløpet av et år).Så jeg ville anbefalt og gå allmenn og bli ferdig med alle fagene der. Så slipper du å ta oppigjen noe når du skal begynne på en høyere utdanning, om det er det du ønsker Edit: Ingen fagbrev på allmenn, nei Endret 30. november 2013 av Brattus1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå