Apehjerne Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Topic sier vel det meste... Sitter her med 1gb ram, hvor somregel ca800mb ikke er i bruk ved vanlig bruk (blir noe mer ved spilling). Og legger merke til at swapfila sjelden er større enn 100-140mb, også ved spilling. Så spørsmålet er da: Trenger man virkelig den swapfila? Ape out.. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 I teorien nei.. Det burde overhodet ikke være noen grunn til å ha swap fil med så mye ram, men hvis jeg ikke husker feil så fungerer minnebehandlingen til ms os'ene dårligere dersom de ikke har noen swap-fil.. Det er jo bare å teste litt det Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 hvis det er det virituelle minne dere snakker om, så anbefales det ikke at dere sletter denne. pc`en min (laptoppen) klikka helt når jeg sletta fila, jeg trodde at pc`en min gikk fortere av å slette den. men etter det ville Windows knapt nok starte. Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det ville nok være dumt å slette den fila da mange av basisfunksjoenen til Windows bruker denne, og "forventer svar" fra den. Dog kan du jo sette den så lavt som overhode mulig om du føler at diskplass er en problem. Men, har du plass nok på maskinen din, er det ingen grunn til å endre standardinstillingene for dette, da filen brukes i de enkelte tilfeller der du faktisk trenger ekstremt mye RAM (som feks i oppstarten av mange programmen samtidig / oppstart av OS o.l). - Ralek - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå