baerb Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Har satt opp en pc jeg skal bruke til gaming til ca 8000..Det jeg lurer på er, bør jeg velge noen andre deler? Og er den strømforsyningen bra?Så lurer jeg også på om jeg bør gå for dette skjermkortet istedet? http://www.dustinhome.no/product/5010755412/gigabyte-radeon-r9-280x-oc-3gb-pci-e/ en annen ting jeg lurer på om jeg bør vente litt med tanke på det som står her? http://www.hardware.no/artikler/vent-med-a-kjope-radeon-r9-280x/153514 Til slutt lurer jeg på om jeg bør kjøpe pcen hos komplett istedet for dustinhome selv om det blir dyrere? Da tenker jeg på garanti, hjelp om det skjer noe osv.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Tror både dustin og komplett er ganske like (gode) mtp service. Selv handler jeg alltid fra komplett, men det er mest pga. pick-up-pointet på Vinderen slik at jeg kan hente delene samme dag eller dagen etter på vei hjem fra jobb 770 vs. 280X avhenger litt av hvilke spill du skal spille, men kanskje mest hvilket "merke" du liker best. De yter jevngodt i en del spill, mens i andre er 280X bedre, og i en annen gruppe spill er 770 bedre. Du må nesten sjekke reviews av skjermkortene og sammenligne i de enkelte spillene hvilket du evt. bør gå for. Begge vil uansett gjør det helt greit i de nyeste spillene. Jeg skal ikke si noe sikkert ang. ventingen på ny kjerne, men det jeg har lest (ubekreftet) hittil er at den nye kjernen ikke vil bringe noen særlig ytelsesforbedring til kortet, men at det først og fremst vil kreve mindre strøm. De øvrige delene ser greie ut. Poweret er kanskje en smule overkill med mindre du har planer om å kjøre SLi/CF på et senere tidspunkt. Ville kanskje vurdert et modulært PSU istedet. Lenke til kommentar
baerb Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Tror både dustin og komplett er ganske like (gode) mtp service. Selv handler jeg alltid fra komplett, men det er mest pga. pick-up-pointet på Vinderen slik at jeg kan hente delene samme dag eller dagen etter på vei hjem fra jobb 770 vs. 280X avhenger litt av hvilke spill du skal spille, men kanskje mest hvilket "merke" du liker best. De yter jevngodt i en del spill, mens i andre er 280X bedre, og i en annen gruppe spill er 770 bedre. Du må nesten sjekke reviews av skjermkortene og sammenligne i de enkelte spillene hvilket du evt. bør gå for. Begge vil uansett gjør det helt greit i de nyeste spillene. Jeg skal ikke si noe sikkert ang. ventingen på ny kjerne, men det jeg har lest (ubekreftet) hittil er at den nye kjernen ikke vil bringe noen særlig ytelsesforbedring til kortet, men at det først og fremst vil kreve mindre strøm. De øvrige delene ser greie ut. Poweret er kanskje en smule overkill med mindre du har planer om å kjøre SLi/CF på et senere tidspunkt. Ville kanskje vurdert et modulært PSU istedet. tusen takk for svar! Har ikke noen planer om det nei, har du en annen PSU å anbefale til samme pris, gjerne billigere, men som fungerer bra til de andre delene? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Har ingen ekspertise på området, men ift. pris kan du fint gå ned til f.eks 600W og istedet finne et som er modulært. Anbefaler deg å finne noen aktuelle modeller, så søker du opp reviews på nettet og ser hva de profesjonelle testerne sier om produktene. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Kan jeg anbefale deg denne: http://www.dustinhome.no/product/5010663150/corsair-cx-750w-m-bronze-atx12v-2-3-modular-psu/ Corsair, trenger ikke å si mer. Den er også litt billigere. Den er semi-modulær, som vil si at mobo og CPU kontakt er festet fra før. Men du står så fritt til å koble til det du trenger og på den måten få mindre rot bak kabinettet. Endret 30. november 2013 av BambiBoy Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Fin oppsett, men ville nok kjøpt en bedre kjøler skal du overklokke. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Enig med at du burde få tak i en bedre kjøler. Anbefaler Cooler Master Evo 212 hvis budsjettet er stramt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Du spurte om dette med nettbutikker og da ville jeg ha valgt Komplett. De er suverene på service, ingen feil, enkelt å bruke, og rask levering samt drøssevis med gode betalings muligheter. Enkelt og greit. Ulempe er kanskje litt dyrere der, men det får ikke hjelpe. Det er ikke snakk om mange kroner uansett. Dessuten så er det relativt billig frakt der. Velger du hjemlevering så kan du få fraktet alt for omtrent 200 kroner. Kommer jo litt an på hvor du bor, osv, men som oftest 200-300 kroner uansett hvor mye tingene veier Rett og slett herlig syntes jeg! Lenke til kommentar
baerb Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 takk for svar, har sett litt på dette oppsettet, men synes fortsatt at det er litt fort dyrt, håper noen kan komme med innspill som kan gjøre den litt billigere, men til ca samme ytelse Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 takk for svar, har sett litt på dette oppsettet, men synes fortsatt at det er litt fort dyrt, håper noen kan komme med innspill som kan gjøre den litt billigere, men til ca samme ytelse ny pchehe.jpg Den eneste måten du kan få det billigere er å bruke www.prisjakt.no og finne de billigste butikkene inkl. frakt. Evt. kan du gå ned til GTX 760 istedet for 770. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 takk for svar, har sett litt på dette oppsettet, men synes fortsatt at det er litt fort dyrt, håper noen kan komme med innspill som kan gjøre den litt billigere, men til ca samme ytelse ny pchehe.jpg Ville handlet hos dustinhome.no. i5 4670k er på salg der. Velg billigste 8gb minne for ca. 600kr der. Lenke til kommentar
baerb Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Funnet ut nå at jeg kommer til å bestille fra enten Komplett eller MPX, på grunn av at jeg bare kan dra til Pick-up-pointen å hente den selv.. har satt opp et oppsett her som jeg gjerne trenger litt flere innspill til, gjerne om jeg burde gå for et annet skjermkort, annen strømforsyning, ram eller hovedkort.. Skulle gjerne hatt det litt billigere siden jeg synes prisen ble litt for høy enn jeg hadde tenkt.. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hvis du vil spare penger på dette oppsettet ditt så ville jeg nok ha valgt ett annet skjermkort om jeg skulle ha kuttet ned på noe, men det er jo i og grunn synd det også. Skjermkortet er det viktigste, og sørlig når du gamer, og disse pengene som er satt av til skjermkort trenger du sårt vil jeg si. Tror nok at det må bli slik, hvis du ikke vil ta større og med drastiske endringer på oppsettet da. Ellers så ser oppsettet meget bra ut, og jeg tror nok ikke at det er noe særlig å klage på her. Når det gjelder MPX og komplett så kan du sammenligne prisen også se hvilken som er rimeligst. De begge er jo i Komplett Group, og jeg har erfaring i at det er helt likt å handle fra de to stedene, så hvor du handler av de to kommer vell i og grunn kun på prisen. Lenke til kommentar
baerb Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Hvis du vil spare penger på dette oppsettet ditt så ville jeg nok ha valgt ett annet skjermkort om jeg skulle ha kuttet ned på noe, men det er jo i og grunn synd det også. Skjermkortet er det viktigste, og sørlig når du gamer, og disse pengene som er satt av til skjermkort trenger du sårt vil jeg si. Tror nok at det må bli slik, hvis du ikke vil ta større og med drastiske endringer på oppsettet da. Ellers så ser oppsettet meget bra ut, og jeg tror nok ikke at det er noe særlig å klage på her. Når det gjelder MPX og komplett så kan du sammenligne prisen også se hvilken som er rimeligst. De begge er jo i Komplett Group, og jeg har erfaring i at det er helt likt å handle fra de to stedene, så hvor du handler av de to kommer vell i og grunn kun på prisen. takk for et fint svar! Funnet ut at jeg sparer 300kr på å handle hos MPX kontra Komplett Når det gjelder skjermkortet, ville du gått for Gigabyte 770GTX, eller gått for ASUS, MSI eller noen andre? eller rett og slett gått for et billigere 280X kort? Eller er det verdt å legge på noen hundre for å få det jeg har satt opp? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 takk for et fint svar! Funnet ut at jeg sparer 300kr på å handle hos MPX kontra Komplett Når det gjelder skjermkortet, ville du gått for Gigabyte 770GTX, eller gått for ASUS, MSI eller noen andre? eller rett og slett gått for et billigere 280X kort? Eller er det verdt å legge på noen hundre for å få det jeg har satt opp? asus har gode kjølere på sine kort- og er veldig stillegående Lenke til kommentar
baerb Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 asus har gode kjølere på sine kort- og er veldig stillegående okei! sett litt på dette, men har ikke bestemt meg helt enda hvilket et jeg bør gå for http://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-770-2gb-physx-cuda/781952 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 okei! sett litt på dette, men har ikke bestemt meg helt enda hvilket et jeg bør gå for http://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-770-2gb-physx-cuda/781952 eg har selv denne http://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-770-gaming-2gb-physx/782080 overclocka til 1280 mhz Lenke til kommentar
baerb Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 eg har selv denne http://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-770-gaming-2gb-physx/782080 overclocka til 1280 mhz ahaa, funker greit det ja sikkert! Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 ahaa, funker greit det ja sikkert! ja. men er ganske sikkert på at du kan overclocke dem andre korta også så det er egentlig bare å ta det billigste eg har slått av Overclocken, har ikke tid til å spille, så vurderer å selge grafikkkortet Lenke til kommentar
baerb Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 ja. men er ganske sikkert på at du kan overclocke dem andre korta også så det er egentlig bare å ta det billigste eg har slått av Overclocken, har ikke tid til å spille, så vurderer å selge grafikkkortet Okei, åjaa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå