smarties1 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Ja da er tiden inne for å bytte telefon! Har nå hatt min kjære iPhone 4s i 2 år og har startet og forstå at 16gb rett og slett ikke var nok med plass for meg. Derfor fant jeg da ut at jeg kjøper den nye "billig" telefonen til apple da det uansett kommer nye telefoner stadig. Har da tenkt meg iPhone 5c og trenger litt hjelp når det kommer til det å overføre innhold fra smarttelefon, og litt om hva som forsvinner og sånne ting da dette er første gang jeg gjør det og helst vil gjøre det riktig! Jeg lurer da på flere ting så starter bare med det første. I og med at jeg må bytte simkort (5c har jo nanosim og det har ikke 4s) følger kontaktene med over? Eller må jeg skrive ned alle nummerne jeg har på iPhonen fra før? Virker litt tungvindt, men må man så må man... Det er ikke så farlig om meldingene ikke følger med over men er jo greit og spørre likevel, så kommer meldingene med til den nye telefonen? Eller blir jeg nødt til å bare legge de bak meg? Samme med appene, spiller ingen rolle om visse av de ikke kommer med, men kan man få noen over? Alle bildene mine ville jeg gjerne hatt i den nye, går de av seg selv? Eller hvordan kan jeg fikse dette? Hvis noen lurte skal jeg bare bytte simkort og mobil, ikke operatør hvis det hadde gjort noen forskjell. Tusen takk for all hjelp! Endret 29. november 2013 av smarties1 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Du kan ta backup av alt sammen til iTunes på PC/Mac og/eller iCloud. Så er det bare å "gjennopprette" på den nye telefonen, så vil du beholde alt. http://support.apple.com/kb/ht2109 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 I og med at jeg må bytte simkort (5c har jo nanosim og det har ikke 4s) følger kontaktene med over? Eller må jeg skrive ned alle nummerne jeg har på iPhonen fra før? Virker litt tungvindt, men må man så må man... Kontaktene ligger ikke lenger primært på sim-kortet slik de gjorde før. I dag ligger kontaktene lagret i minnet til telefonen (ihvertfall på "alle" moderne telefoner). Følg guiden over, så får du med deg alt. Aktiverer du backup via iCloud, har du "alltid" en fersk kopi av telefonen din i tilfelle den blir ødelagt/stjålet. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Men hvis jeg likevel velger å sette den opp som "ny telefon" får jeg da ikke med meg kontaktene over? Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Hvorfor sette den opp som ny når du bare kan importere iCloud kopien? Hva er vitsen med å ha en smart-telefon dersom du ikke bruker de smarte funksjonene? Dersom du har et gammelt sim-kort med kontakter lagret, så kan du importere de. Men husk at dette IKKE er den samme kontaktlisten som du har på telefonen i dag. I beste fall er dette kontaktene du hadde da du fikk deg iphone og som du da importerte. Alle endringene du har gjort etter dette ligger på telefonen (og eventuelt i skyen). 2 Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Grunnen til at jeg gjerne ville satt opp iPhonen som en ny iPhone er fordi jeg har hatt endel trøbbel med 4s'en jeg har nå. Orker ikke ha med appene jeg har over, da jeg like gjerne kan installere de jeg trenger selv. Bildene kan jeg også slette, vil bare ha med kontaktene som ligger i telefonboken min over uten å måtte skrive de opp. Vil også sette den opp som ny i håp om å slippe den samme feilmeldingen om icloud 100 ganger om dagen. Så er det en måte å sette den opp som ny UTEN å bruke en form for nettsky eller sette den opp som den gamle? Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Ja, du kan synce kontaktene over på andre tjenester, feks. Gmail. https://support.google.com/mail/answer/3008051?hl=no Så setter du opp den nye telefonen som en ny enhet, og synker kontaktene tilbake. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Takk takk Noen annen tjeneste enn gmail jeg kan gjøre det samme med? Ønsker ikke ha så alt for mange slike mailtjenester. EDIT: hvis dette er den eneste muligheten, så bruker jeg nok den Endret 1. desember 2013 av smarties1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Eller bare logge inn på begge enheter med iCloud og skru på kontaktsync Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Litt vanskelig og logge inn med begge enheter når jeg bare har ett simkort som betyr at bare en enhet kan brukes om gangen. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Har du ikke wifi? Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Jo, selvfølgelig har jeg det. Men hvordan skal jeg kunne overføre mellom to telefoner samtidig når jeg bare kan bruke en? Med en gang jeg fjerner simkortet i den ene vil den automatisk slutte å virke. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Eneste som slutter å virke når du tar ut sim-kortet er muligheten til å ringe, sende sms/mms og mobildata. Du kan fremdeles bruke telefonen til alt annet. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Trodde det jeg og, men funket tydeligvis ikke her :/ prøvde det engang, men da fikk jeg ikke engang slått på iphonen, kom bare opp at jeg måtte sette inn simkort. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Har nå i det minste fått alle nummerne over på pc'en så jeg får lagt de inn igjen! Hvordan kan jeg nå fjerne alt innhold på iPhonen jeg har nå? Finnes det ikke en knapp hvor det står "gjennopprett fabrikketellerannet"? Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Innstillinger - Generelt - Nullstill - Nullstill alle innstillinger og innhold (eller noe sånt). PS. kan være lurt å deaktivere iMessage og Facetime på den gamle telefonen. Har vært borte i folk som ikke får meldinger fra andre iHoder fordi disse fortsatt går til den gamle telefonen. Lenke til kommentar
smarties1 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Tusen takk! Da var dette fikset. Kommer tilbake hvis jeg lurer på en siste ting før byttinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå