Cuneax Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Taiwanske AUO kaster seg med på kjøret.4K-skjermer blir snart langt billigere Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Veldig velkomment med flere produsenter og økt konkurranse, og ikke minst veldig bra at de kommer uten tv-tuner. IPS-lignende panel høres også bra ut. Håper den kommer med HDMI 2.0 og mulighet for 60 Hz i full oppløsning over én kabel. PS. Over til noe helt annet, så får man nå tak i Anderson 4K 50" tv (altså med lisensbelagt tuner) til 7990 hos både NetonNet og Siba. Endret 29. november 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Da regner jeg med 27 & 32" er dataskjermer og ikke TV. Lenke til kommentar
heyitschris Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Regner med at vi kommer til å se en større innsats mot PC-skjermer enn TV-skjermer en god stund fremover. 4K kan benyttes godt hos PC-brukere for mer arbeidsplass og spillentusiaster, men hos TV-brukere er der mangelfullt. Nesten ingen filmer i 4K selges noen steder og denne generasjons spillkonsoller vil neppe spille spill i 4K med mindre det er grafisk minimalistisk. Det er stort sett bare på PC-fronten der er demand. 1 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Da regner jeg med 27 & 32" er dataskjermer og ikke TV. Regner med det, virker som 4K tv prisen stuper. Folk lar seg ikke lure, bedre å vente til det kommer 4K materiale. for PC skjermer er det et marked, Lenke til kommentar
setpos Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Yes! Hadde sett for meg en ventetid på minst 3-4 år før jeg kan kjøpe en 32" eller 37" 4k skjerm til under 15000 kr til PCen, men med denne utviklingen så kanskje ventetiden blir halvert. To 32-tommere med 4k på skrivebordet blir en bra erstatning for dagens to 30-tommere med 2560x1600 :-) Mine to 30-tommere har forresten vært en utrolig bra investering, disse har jeg hatt i mange år (>5) uten at prisen på nyere versjoner av samme skjerm har falt i det hele tatt i forhold til det jeg betalte. Vanligvis dropper prisen på datautstyr som en stein. En 24-tommer koster bare en brøkdel i dag i forhold til for noen få år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg