Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utroskap og åpenhet/ønske om å vite

Utroskap og åpenhet  

57 stemmer

1. 1. Dersom din partner var utro, hadde du ønsket at vedkommende fortalte om det?

• Ja, slik at jeg kunne få velge selv utifra den kunnskapen.
      47
    • Nei, ville foretrukket å ikke vite.
      5
    • Nei, kun om det var følelser med i bildet.
      4
    • Vet ikke
      0
    • Nei, det man ikke vet har man ikke vondt av
      1
  2. 2. Dersom DU var utro, ville du fortalt din partner?

• Nei, jeg føler det ville såret en uskyldig part.
      7
    • Nei, jeg hadde vært redd for å miste ham/henne
      6
    • Ja, ærlighet er alltid best. Min partner fortjener å vite at jeg dreit på draget.
      38
    • Ja, men kun dersom det er en fare for at andre forteller.
      2
    • Vet ikke
      1
    • Nei, det man ikke vet har man ikke vondt av
      3

Anbefalte innlegg

Basert på alle meningene som dukket opp i tråden om han som var utro mot dama si, så hadde det vært interessant å se hvor mange som hadde ønsket å vite/ikke ønsket å vite opp mot hvor mange som hadde fortalt/ikke fortalt.

Obs: dette er ikke en diskusjon om meg eller noen andre eller spesifikke utrosituasjoner som kan eller ikke kan ha forekommet, dette gjelder prinsippene ved spørsmålene.

La oss ha en diskusjon rundt disse :)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hittil er det i alle fall full enighet om at man ønsker å vite og at man hadde fortalt :)

Dersom man fristes til å være utro OG forteller om det på forhånd, så betyr vel det i prinsippet at det blir slutt?

Jeg hadde blitt veldig sint selv om min partner var utro. All den intimiteten og alt som den slags aktiviteter innebærer er forbeholdt meg og ham. Jeg hadde virkelig ikke likt det om han delte det med noen andre.

:)

Lenke til kommentar

Jeg står ved mitt. Ville valgt å vite, samt fortelle -- om jeg selv hadde drete på leggen. Ellers blir strengt talt forholdet basert på en løgn, om den bedratte parten ville gått fra den utro - om h*n visste det nevnte faktum. Handler om å vise et snev av respekt for den andre, for helt ærlig - det er utrolig respektløst å være utro, iallefall å være egoistisk i tillegg, ved å ikke si noe.

EDIT: la bare til litt.

Endret av Extraterrestrial
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei og Nei.......... utroskap er for meg å regne som en prøvelse for forholdet. En måte for en usikker partner å skaffe kontrast på hva han/henne faktisk har. Det kan føre til at vedkommende blir enda sikrere på det han/hun har eller det kan igangsette den garantert kommende slutten på forholdet slik at folk ikke kaster bort tiden til hverandre.

Anonymous poster hash: dfc2f...651
Lenke til kommentar

Hittil ser det ut som det store flertallet ville ønsket å vite eller ville fortalt selv, men det finnes også de som ikke ville ønsket å vite eller å fortelle selv - og det er jo litt ulike alternativer der.

Interessant å se hva anonym over her tenker også... Det viser hvor forskjellige folk er, for akkurat det har aldri falt meg inn en gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...