Gå til innhold

Utdanning ¤ Eksamen

Nicuu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går nå Undervannsteknologi på Høgskolen i Bergen. Vi har normalt 2-3 eksamener per semester, i tillegg til diverse delprøver og semesteroppgaver. Skolen har nylig endret alle ingeniørutdanninger til om kun omfatte fag som gir 10 studiepoeng, så derfor har vi bare tre fag per semester. Pensumet blir jo større da, så eksamenene omfatter litt mer til gjengjeld.

Lenke til kommentar

Jeg studerer økonomi og administrasjon. Jeg har sju eksamener og en gruppecaseoppgave dette semesteret, men jeg tar flere studiepoeng enn studieplanen har lagt opp til. Det vanlige er fem eksamener per student på mitt studie (eller seks, avhengig av hvilke valgfrie emner man tar).

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg studerer økonomi og administrasjon. Jeg har sju eksamener og en gruppecaseoppgave dette semesteret, men jeg tar flere studiepoeng enn studieplanen har lagt opp til. Det vanlige er fem eksamener per student på mitt studie (eller seks, avhengig av hvilke valgfrie emner man tar).

Hvordan påvirker det å ta flere fag enn normalplanen på snittet ditt? :)

Lenke til kommentar

De semestrene jeg har tatt 37,5 poeng har jeg hatt bedre snitt enn det semesteret jeg tok 30 poeng. (Dette semesteret er ikke helt over enda, men så langt har det gått bra.) Det henger jo sammen med at jeg er blitt flinkere til å studere, er motivert og jobber jevnt. Jeg ville så klart hatt mer tid til hvert kurs hvis jeg bare tok 30 poeng, men jeg tror ikke at snittet ville vært noe bedre da jeg føler at jeg uansett har den tida jeg trenger.

Lenke til kommentar

Går master i rettsvitenskap på UiT.

Hadde eksamen i ex.phil og ex.fac. dette semesteret (20 studiepoeng).

Til våren har jeg en muntlig eksamen og en skriftlig skoleeksamen (40 studiepoeng).

Etter det jeg vet er det lagt opp til en hjemmeksamen i tredje semester, og så en muntlig og en skriftlig eksamen i fjerde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...