oOF Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Men det er jo kaklemotoren til BMW og det er kjempefeil i en slik bil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Kakleverk/traktormotor er alltid feil i bil. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Kakleverk/traktormotor er alltid feil i bil. *nesten alltid 3 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Ikke alltid nei, vet ikke om dere klarer å se denne videoen. Men en kompis som byttet ut eksosen på sin A5 3.0TDI http://www.facebook.com/photo.php?v=10152030138270664 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Den 3,0TDi-motoren til vag høres jo ut som en lastebilmotor med problemer. Vi får ikke sett videoen, men jeg har kjørt noen biler med den motoren.. Trist. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg fikk sett den, var ikke mye diesel svev i den, men ikke like rå som OM606 :-D Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Går fint an å få godlyd med diesel, men ikke like billig som på en bensinbil: http://www.youtube.com/watch?v=6o6E9CPhZL4 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Høres jo helt latterlig ut med så lite register... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Kaklinga blir man dessuten aldri kvitt. Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 De nye 3.0 dieselmotorene til Audi er jo helt konge, spesielt 313hk versjonen... Høres jo ut som bensin V8er Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Det hadde ikke vært aktuelt å bytte motoren i både Rangeren og gamle e36'en mot bensinmotorer med samme effekt. Hadde vi derimot snakket om moment kunne det kanskje vært aktuelt i e36'en. Kanskje.. Men da blir det jo å sammenligne to vidt forskjellige motorer rent effektmessig. Jeg synes det da blir en urettferdig sammenligning. Jeg synes diesel fungerer bra og jeg har vært borti i en og annen bil som har like herlig lyd, om ikke mer herlig, enn hva jeg har hørt av bensinbiler med samme antall sylindre og bygget på tilnærmet samme formål. E36' med sine 2.5 seksylindra dieselpurke fikk de fleste jeg kjenner til å åpne øynene for diesel rent lydmessig. Jeg synes det er ok av det herligste jeg har hørt av biler innenfor en fornuftig prisklasse. Unntaket er vel kombinasjonen av seks sylindre og en plystrevilig turbo i Skylinen. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 De nye 3.0 dieselmotorene til Audi er jo helt konge, spesielt 313hk versjonen... Høres jo ut som bensin V8er Med respekt å melde er det der bare fjas. Det høres ikke ut som en 8er for alt i verden, dessuten er det fortsatt en forferdelig kakling av de på tomgang. Det samme gjelder faktisk alle dieselmotorer jeg vet om så langt, uansett design og antall sylindre.. Jeg synes diesel fungerer bra og jeg har vært borti i en og annen bil som har like herlig lyd, om ikke mer herlig, enn hva jeg har hørt av bensinbiler med samme antall sylindre og bygget på tilnærmet samme formål. E36' med sine 2.5 seksylindra dieselpurke fikk de fleste jeg kjenner til å åpne øynene for diesel rent lydmessig. Jeg synes det er ok av det herligste jeg har hørt av biler innenfor en fornuftig prisklasse. Unntaket er vel kombinasjonen av seks sylindre og en plystrevilig turbo i Skylinen. Hva er mer herlig med kakling enn brumming? De gamle dieselmotorene der er ikke de verste, det har du rett i. Men å få opp øynene for dieselbiler rent lydmessig av de? Det var voldsomt.. Jeg vil vel heller si at en god 8er er det optimale hva gjelder lyd.. Når det er sagt har jeg planer om en oppgradering av lyden i 500en, den er rett og slett litt for tam selv om man ikke er i tvil om at det er en 8er. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg har hørt en A8 V8 diesel live, og den kakler absolutt ikke en plass. Den brumlet så jeg trodde han kødda når han sa det var daisel.. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Mye om ikke det meste av kaklinga kommer etter det jeg har lest av svovel i dieselen. Det er fullt mulig å rense den bort, men da øker prisen. Andre land har lavere svovelinnhold og motorene der kakler de vesentlig mindre. F.eks da jeg var i syden trodde jeg at det satt bensinmotor i en halvstor lastebil som stod og gikk. Jeg måtte helt innpå for å høre antydning til "diesellyd". Mens her i hjemlandet med de voldsomme dieselprisene vi har, høres de ut som små pukkverk Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) Jeg har hørt en A8 V8 diesel live, og den kakler absolutt ikke en plass. Den brumlet så jeg trodde han kødda når han sa det var daisel.. Jeg har hørt det, og jeg har hørt den der 6,0 TDi-motoren.. Høres ikke bra ut noen av de. Men jeg ER ekstremt følsom for ulyder. Mye om ikke det meste av kaklinga kommer etter det jeg har lest av svovel i dieselen. Det er fullt mulig å rense den bort, men da øker prisen. Andre land har lavere svovelinnhold og motorene der kakler de vesentlig mindre. F.eks da jeg var i syden trodde jeg at det satt bensinmotor i en halvstor lastebil som stod og gikk. Jeg måtte helt innpå for å høre antydning til "diesellyd". Mens her i hjemlandet med de voldsomme dieselprisene vi har, høres de ut som små pukkverk I Brasil er de helt kaklefrie.. Men vent, der var det visst ikke lov med kakleverk nei.. I USA kakler dieselmotorene akkurat som her, men det er heldigvis ikke så vanlig der borte. Også i mange europeiske land kakler de akkurat som her, dette gjelder både Danmark, Sverige, Tyskland, Frankrike, Nederland, Storbritannia, og sikkert flere. Endret 29. november 2013 av Snylter Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Jeg ble nok overveldet av hvor kult svev den hadde til å være diesel, for jeg så en film av tilsvarende bil på youtube nå for å "oppdatere" meg, og den kakla når de filma foran på tomgang... Men jeg står på mitt når det gjelder OM606. Eneste dieselmotor jeg kunne tenkt meg. Har skitlyst til å bygge en OM606 med turbo og kompressor bare for å gjøre det.. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Hvordan er svovelinnholdet i mer sydlige land? Har sett det påstått at motorer med common rail ikke kakler selv her til lands, men har egentlig ikke undersøkt saken stort. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Hva er mer herlig med kakling enn brumming? De gamle dieselmotorene der er ikke de verste, det har du rett i. Men å få opp øynene for dieselbiler rent lydmessig av de? Det var voldsomt.. Ingenting er mer herlig med kakling enn brumming. Men om du spør meg om hva jeg foretrekker av en brummende dieselsekser og brummende bensinsekser så må jeg nok være ærlig og si at jeg ikke vet. Jeg liker de begge på hver sin måte. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 (endret) En brummende dieselmotor gjør i beste fall det i tillegg til å kakle, en brummende bensinmotor kakler normalt ikke. Endret 29. november 2013 av Snylter Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Antar at du mente å skrive kakle istedenfor kalle. Uansett, deg om dette. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå