Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er tidlig på morgenen og du er den andre som er på jobb da er det naturlig at du parkerer inntil han som var der først, men ikke i situasjoner som det Vertical viser til. Der er det ca like naturlig som å velge urinalen rett ved siden av han som står og pisser til tross for at det er 20 andre ledige urinaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg tror det rett og slett var noe han/hun ikke tenkte over, sikkert bare en vane.

Men om det var oppmerkede plasser, blir jo ikke utnyttelsen av parkeringsplassen bedre utnyttet.

Lenke til kommentar

Erfaringer med Micropaint og steinsprut her + kostnader? Fått en litt stygg steinsprutskade på førerdøra. "Ganske" stor flekk hvor lakken har blitt borte.

Har i tillegg noen mindre steinsprutskader ved A-stolpen som kan være greit å få tatt i samme slengen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Kommer aldri til å forstå meg på folk som gjør som dette.

Min bil til høyre. Parkerer på denne grusplassen, og står helt alene. Ingen andre på plassen. Parkerer da på høyre side så jeg i tillegg står i skyggen.

Kommer ut, og da står denne bilen ved siden av. Han har parkert i god avstand fra min bil, men hvorfor?

Denne plassen rommer sikkert en 20-30 biler, så hvorfor må du parkere _akkurat_ ved siden av meg!?

sUSsXNf.jpg?1

Fordi h*n tenkte som deg og ville parkere i skyggen av treet?

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å forstå meg på folk som gjør som dette.

Min bil til høyre. Parkerer på denne grusplassen, og står helt alene. Ingen andre på plassen. Parkerer da på høyre side så jeg i tillegg står i skyggen.

Kommer ut, og da står denne bilen ved siden av. Han har parkert i god avstand fra min bil, men hvorfor?

Denne plassen rommer sikkert en 20-30 biler, så hvorfor må du parkere _akkurat_ ved siden av meg!?

*bilde*

Fordi h*n tenkte som deg og ville parkere i skyggen av treet?

Godt mulig :)

Men det var skygge ikke så langt ut når jeg parkerte, så trenger ikke være dette heller. (Om han bare kom noen få minutter etter meg). Kunne fint kjørt noen meter lenger frem og parkert foran meg også, istedenfor å stå ved siden av.

Sto forøvrig akkurat samme plassen dagen etterpå, og da sto det fire biler på min venstre side, på rekke. Ingen andre biler på den parkplassen, så er helt klart at folk har en flokkmentalitet her og prøver å skape et "system"/en rekke. 

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er vel flere enn meg her som kjører lange dager og har med kaffe - er det noen som har en god patent på å holde termosen på plass, og likevel innen rekkevidde? I forrige bil var teppet borrelåsstoff så jeg kunne feste borrelås på termosen og klistre den i fotbrønnen på passasjersiden, men teppet i denne bilen biter ikke på borrelås.. Aktuelle steder er fotbrønner bak mot midten og fotbrønn passasjer mot midten. Har vurdert å skru fast en ring jeg kan sette den i..

Lenke til kommentar

Har en stor termoskopp, slik at jeg slipper å dra med en ekstra termos. En slik kopp holder vanligvis Stavanger - Oslo, som er det lengste jeg kjører.

Men om jeg skal dra med meg en tett termos så hiver jeg den bare i passasjesetet under sekken min som ligger der.

Lenke til kommentar

Ser den, men jeg er gjerne ute 14-15 timer og vil gjerne porsjonere kaffen ut i mindre doser. Har termosen løst nå, men hater når den slenger fritt rundt. Flere av veiene jeg kjører er og såpass urake at det ikke nytter å sette/legge den noe sted uten at den flytter seg. Et par kraftige magneter på termosen og bak teppet i fotbrønnen hadde vært noe.. Evt en sykkelflaskeholder, men vil helst slippe å bore/skru i interiøret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...