Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Her har du litt tips, lykke til!

Jeg har hovedsaklig sett på dieselen, da det ikke ser ut til å være så mange av bensin versjonen. (Dog vil jeg helst ha bensin egentlig)

Så Impreza er driftsikre biler da?

Ja, ut ifra det jeg har hørt er de gode å driftssikre biler. Er vel en i denne tråden som har mye erfaring med Subaru, kebab ett eller annet.

http://www.finn.no/56914097

Bensin bil med Sport Premium, ganske sjelden combo etter hva jeg har sett.

http://www.finn.no/56505483enda en 2.0R bensin, men uten Sport Premium.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verditap er en vesentlig kostnad man bør ha med.

1500 i årlig service er vel mindre enn reelt tenker jeg..

1000,- på reparasjoner og 1000,- på vedlikehold høres også svært optimistisk ut.

En tusenlapp er ikke mer enn noen få lyspærer.

Lenke til kommentar

Da jeg var i London fredag og satt i en taxi med tidenes fæleste dempere kom en meget, meget gul Bentley Continental GT kjørende forbi og ga gass i omlag et halvt sekund.Og den lyden, mann. Den lyden kommer jeg til å huske. Gromt!

Lenke til kommentar

Verditap er en vesentlig kostnad man bør ha med.

1500 i årlig service er vel mindre enn reelt tenker jeg..

1000,- på reparasjoner og 1000,- på vedlikehold høres også svært optimistisk ut.

En tusenlapp er ikke mer enn noen få lyspærer.

Kan si meg enig i verditap. Eneste service jeg betaler per år nå er oljeskift med filter, og det ligger på ca. 1000 kr. Ellers er det EU annenhvert år. Reparasjoner har jeg svært sjelden, kanskje en gang hvert tiår og vedlikehold er for det meste dekk, noe jeg skifter et par-tre år mellom.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å dreie opp senteret på felgen.

Byr på for mange problemer. Jeg måtte teste felgene før jeg kunne vurdert de, siden det ikke er så lett med 20x10-felger på en senket bil. Dessverre var det navet, av alle ting, som stod i veien.

Lenke til kommentar

Da jeg var i London fredag og satt i en taxi med tidenes fæleste dempere kom en meget, meget gul Bentley Continental GT kjørende forbi og ga gass i omlag et halvt sekund.Og den lyden, mann. Den lyden kommer jeg til å huske. Gromt!

Utrolig mye rått i London. Var der i før jul, og fra en trang, liten bakgate dukket det opp en Veyron av alle ting! Så stor ut på bilder, men var jo knøttliten :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg er helt ny i bilkafeen, men jeg har en BMW 540i E39 som jeg tenker å supercharge, noen som vet om det går bra å bytte til Bananmanifold fra Supersprint i etterkant? Vil ikke ha noe tull med innsprut etter dyno og testing fra ESS.

Hint hint: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=229

Hva er det for no hint da? :p

Fant ut at jeg tenker dropper headers/manifold, det blir faktisk for mye lyd, og bilen min er allerede ganske høylytt allerede :hrm:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjn3MkuHIXE

Men blir sikkert bra med Vortech V3 fra ESS, får 420hk og 520nm så det er på papiret hvertfall + 134 hk og + 100 nm :)

Lenke til kommentar

Hva er det for no hint da? :p

En helt egen kategori som er dedikert til skryte av bildene sine i form av bilder og videoer samt en kategori hvor man kan logge prosjekt man driver med.

Du har en kul bil med kule planer. Lag tråd nå!

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hei! Øver til teoriprøven, både på teoritentamen.no og en eller annen gratisapp jeg fant på mobilen. Plutselig kommer et spørsmål med rar fasit.. er det virkelig lov å parkere i innkjøringsfelt til motorvei, men kun om sommeren? Se bilde.

post-341739-0-59160100-1427316528_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Stanse og parkere er ikke det samme, men det høres ut som at svaralternativene er litt mikset opp. Du kan jo per definisjon stanse om trafikken går så sakte ut at det blir stans på alle bilene ved kø.

Det her er nok også feil tråd, du bør heller prøve å poste det under trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...