Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det vet jeg ikke egentlig, jeg forteller kundene hva jeg anbefaler og hva som er lovlig (som jo er ingenting foran) og hva som kan hende kommer gjennom kontroll, men til syvende og sist er det ikke jeg som skal ha bilen gjennom kontroll. Han sa han visste det og det var greit. Hvis man drar til noe jalla-EU verksted så går det nok greit tenker jeg uansett? Har egentlig ingen erfaring med solfilm foran og EU kontroll/purken selv så..

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er dritt lei å kjøre rundt i gammelt skrot. Jeg har en Mercedes som ruster opp og en Audi jeg prøver å holde i så god stand som økonomien rekker til.

Jeg har ingenting imot å ha gamle biler, men det å ikke kunne holde dem i 100% god stand går på helsa løs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjenner jeg er dritt lei å kjøre rundt i gammelt skrot. Jeg har en Mercedes som ruster opp og en Audi jeg prøver å holde i så god stand som økonomien rekker til.

Jeg har ingenting imot å ha gamle biler, men det å ikke kunne holde dem i 100% god stand går på helsa løs.

Grunn nok alene til at jeg kvittet meg med min gamle bil, og leaset en ny en så fort jeg kjøpte meg leilighet. 

Herlig å slippe og tenke på uforutsette utgifter som plutselig kan dukke opp når bilen ikke starter en mandags morgen. 

Lenke til kommentar

Hei!

Skal nå bruke ca. 200 000 på "ny" bil.

Har sett på Subaru Impreza, da jeg ser etter en bil med forholdsvis lav km og ikke alt for gammel, og samtidig med litt krefter i. Også ser den ikke så verst ut heller. 

Men det jeg lurer på er om dere har noen innvendinger på noen andre modeller i samme klasse som jeg også burde vurdere??

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv sett en del på Impreza.

Tipper du har sett på 08-12 modeller? ( kombi?)

Skal du ha diesel eller bensin er også et spørsmål, manuell eller auto.

Impreza: 2.0R (150 hp, bensin)

Impreza 2.0(D?) (150 hp, diesel)

Velg gjerne en sport premium variant med keyless go, navi, sportsseter osv..

Her har du litt tips, lykke til! ?

Lenke til kommentar

Har selv sett en del på Impreza.

Tipper du har sett på 08-12 modeller? ( kombi?)

Skal du ha diesel eller bensin er også et spørsmål, manuell eller auto.

Impreza: 2.0R (150 hp, bensin)

Impreza 2.0(D?) (150 hp, diesel)

Velg gjerne en sport premium variant med keyless go, navi, sportsseter osv..

Her har du litt tips, lykke til!

Jeg har hovedsaklig sett på dieselen, da det ikke ser ut til å være så mange av bensin versjonen. (Dog vil jeg helst ha bensin egentlig) 

Så Impreza er driftsikre biler da? 

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle regne ut et årseksempel på bilkostnader. Noe jeg har glemt? Dette er et generelt eksempel (tenker gjennemsnittlig bil ala Toyota Auris). Tar med busskort som et sammenligningsprodukt.

Diesel : 600 x 12
Forsik.: 450 x 12
Årsavg.: 3700
Service: 1500
Repera.: 1000
Vedlik.: 1000

Totalt: 22 000 per år, 1835 per mnd.

Busskort: 11 000, 915 per mnd. 30 km per vei til og fra jobb

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...