Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Confortblink er greit på vanlig blinklysspak, ikke BMW dritten. Tok litt tid for å skru av blinklys på en kundes bil en gang... har inne en ny Benz nå så fikk sjekket ut spaken, så veldig greit og enkelt ut, selv om jeg foretrekker 2 spaker. Er nok bare vanesak.

Lenke til kommentar

Mercedes sin egne spak til blinklys og viskere er genial på de nye bilene med rattgir. Skal man f. eks. bare viske én gang så skyver man spaken inn til man møter motstand. Skyver man lenger inn så bruker man spylervæske. Dessuten er det også sånn at den bare blinker tre ganger på samme måte som på VAG.

Ellers liker jeg også veldig godt VAG sin løsning, men rattgiret på Mercedes er skikkelig digg nå i disse tider der automatkassa uansett er elektronisk styrt.

Apropos Mercedes så har vi fått ny GL på jobben. At det skal være så stor forskjell på 2012 og 2015 modellen hadde jeg aldri trodd... Den nye er bare helt rå.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Sånn har multihendelen (blinklys- og vindusviskerbryter) vært i mange år CFM, ihvertfall siden 211 ble lansert i 2002, som 2003-modell.

Men rattgir er noe de har kommet med de siste årene ja..

Når det gjelder GL var det jo modellbytte i 2012, faktisk kom både X164 og X166 som 2012-modell mener jeg..

I dag har jeg skiftet til sommerhjul, onsdag skal jeg vise bilen på biltvilsynet for å få godkjent den med spacere og felger med helt feil innpress (det er også grunnen til at jeg bruker spacere)

post-219427-0-29075300-1426988120_thumb.jpg

post-219427-0-60718500-1426988137_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

På bilde nr. 2, Snylter; er det infotainmentskjerm til baksetet jeg ser ventilasjonsgrillen til? Mener å huske den kostet noe vanvittig med penger da W211 fortsatt var nybil.

Pen bil for øvrig. Brabus-felgene er innafor - mer enn turbinfelgene du viste for noen dager siden.

... og de som snakker om komfortblinklys; omtrent (om ikke absolutt) alle merker har dette i dag. De aller, aller fleste har lagt seg på tre blink. Alfa Romeo har fem. Og det er faktisk helt greit. Jeg tar meg i å blinke fem ganger oftere enn tre på min egen bil, som ikke har komfortblinker.

Lenke til kommentar

På bilde nr. 2, Snylter; er det infotainmentskjerm til baksetet jeg ser ventilasjonsgrillen til? Mener å huske den kostet noe vanvittig med penger da W211 fortsatt var nybil.

Pen bil for øvrig. Brabus-felgene er innafor - mer enn turbinfelgene du viste for noen dager siden.

Ja, det er infotainmentskjerm til baksetet.

Det er ikke det eneste dyre utstyret her, bilen har noen andre options som kostet gryn også..

Lakken kostet noen titusener ekstra (Designo-lakk)

Taktrekket var ikke akkurat gratis (Designo Alcantara-taktrekk)

Setene kostet også noen kroner ekstra, de er også Designo-utstyr.

Men den skjermen bak er det mest ubrukelige utstyret i bilen da, alt annet har i det minste et bruksområde.

Når det gleder turbinfelgene (Lorinser LM6) er jeg enig i at de ikke er den beste matchen med bilen, men det store problemet med de er størrelsen.. 20" er rett og slett for stort på bilen.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

306hk bensinmotor ja, fungerer greit det..

Jeg kjøpte den for to år siden.

Nei, vetten er ikke min.

Vinduene er sånn som disse ble levert med mørke ruter originalt, siderutene er mørkere fra b-stolpen og bakover men er enda mørkere bak c-stolpen igjen.

Lenke til kommentar

Hmm, ser litt sært ut i mine øyne. Ikke bare din, men på hvilken som helst bil.

Hadde akkurat en '07 S500 inne med 388hk 5,5 V8, var lite lyd i den, men fin var den! Fullt spekka med alt av ekstrautstyr. Må være den fineste bilen jeg har hatt inne hittil! Den hadde alt riktig for deg, Snylter, girspak på rattet og kun 1 spak for lys og vindusviskere :)

Måtte selvfølgelig sette meg bak og leke litt med el-setene der.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...