Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Håndgassen var en vaier som gikk ned til gasspedalen og kunne låses i posisjon. Det er akkurat som å kjøre traktor. :D

E: Jada håndgassen fungerte 100 ganger bedre enn cruisekontrollen på E-klassen jeg hadde. Men det var mest fordi den ikke virket i det hele tatt. Typisk Mercedes det, hahaha. :rofl:

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Binklysvinduspusserhendelen til Mercedes er fantastisk. Det er ingen andre som har så elegant løsning som de. Jeg frustrerer meg langt mer over BMW sin løsning, med hendler som konstant står i samme posisjon, og ikke "knepper tilbake" når man er ferdigsvinget, f. eks.

Lenke til kommentar

Blir vel ikke mindre spennende å se om biltvilsynet godtar papirene på spacerne :)

Er det egentlig noe å hente på å frivillig vise? Kan man ikke like gjerne vente til man (evt, men usannsynlig) blir stoppet i teknisk, og evt får det påpekt?

Lenke til kommentar

Blir vel ikke mindre spennende å se om biltvilsynet godtar papirene på spacerne :)

Er det egentlig noe å hente på å frivillig vise? Kan man ikke like gjerne vente til man (evt, men usannsynlig) blir stoppet i teknisk, og evt får det påpekt?

Man er pålagt å fremvise bilen ved slike endringer, så jeg har tenkt til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

X1'en til foreldrene mine er også håpløs på å slå av blinklys etter sving.

Attåpåtil er den helt mulig å deaktivere uten å aktivere blinklyset på den andre siden.

Lenke til kommentar

Man er pålagt å fremvise bilen ved slike endringer, så jeg har tenkt til å gjøre det.

Det forutsetter vel sporviddeendring over 15mm, men det gjør du kanskje? Kjører selv så lav ET at jeg nok ikke kan få godkjent sporviddeøkningen, så jeg lar heller være å vise :p

Er vel ikke forskjell på å endre spacere og endre ET?

Lenke til kommentar

Så lenge det monteres spacere må ma ha papirer, uavhengig av om man endrer sporvidde.

Jeg endrer sporvidden med kun 10mm (5 mm endret innpress pr. side) på min bil, felgene har ET45, spacerne er 12mm, så vi ender da på ET33.

Bilen har ET38 originalt.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager har Mercedes funnet ut av at de bare skal ha én spak ved rattet? Type lys og viskere kombinert? Snakk om en uvant følelse, haha!

Jeg oppdaget dette en gang jeg hadde fått Benz leiebil. Kjørte ut av P-huset i høstmørket og ble møtt av et styrtregn fra helsike. Famlet febrilsk etter vinduspusserspaken på den siden der den burde være, men til ingen nytte. Måtte nødparkere på veiskulderen og få på noe lys før jeg kunne kjøre videre (med en eneste hyperaktiv visker som for over frontruta som en galning).

Bilen var for så vidt grei nok den, og det var kanskje den utløsende årsak til at jeg bestemte meg for å gå for automatkasse fra da av, men ... Benz er sært, da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt må jeg det. Men jeg betaler ikke mer enn det koster å kjøpe oljen og filteret selv. De tjener nok inn på å kjøpe i kvanta, og på medlemskapet mitt selvsagt. Men herlig service var det ihvertfall. Fikk til og med bli med inn i garasjen fordi jeg var nysgjerrig på standen til oljen.

Utrolig ræv av BMW at man ikke kan nullstille serviceintervallet før det går ut. Både jeg og mekanikeren ble litt forfjamset.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det egentlig fordi jeg ikke har garasje/bukk, og ville bli medlem av NAF uansett. Jeg hadde nok spart på å kjøpe og skifte oljen selv. Men med god (og "gratis") service, dugende kaffe og hyggelige folk så var det absolutt til å anbefale, med mindre du virkelig vil bytte oljen selv.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg er selv medlem av naf, pga måtte være tilknyttet naf eller kna for å kjøre gokart, så fortsatte jeg bare..

Jeg funderer litt på å ta eu kontroll hos de, men er "redd" for at de er for pirkete, noen som vet ?

Man trenger ikke å tenke på at de finner på feil for å få oppdrag, da siden de ikke driver med skruing..

Syns dog medlemspris på 750 kr er litt dyrt for pkk ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...