Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må jeg bare finne ut av hvor jeg kan hente lyden. Kan umulig tenke meg at originalenheten har RCA eller sub-utgang.

Dere er bare misunnelige. Når jeg roller nedover gata med Haddaway på full pupp tenker jeg at pipen deres får en annen låt ja.

Ser det for meg..

*best tune ever*

All time favoritt, det der :)

Jeg holdt på å kjøpe en slik en gang, men var skeptisk til hvor bra det kan bli med en sub som passer i reservehjulet :-P

Om den kan brukes som reservehjul er det vel ikke noe å lure på! :D

Jeg var skeptisk inntil en kollega demonstrerte den i bilen sin. Fungerer særs bra som et supplement og når plass er minst like viktig som litt bedre lyd. Enheten ligger inni felgen på reservehjulet (>14") eller bare i brønnen. Noe konkurranseanlegg blir det nok ikke, men det gir en mye fyldigere lyd i en bil hvor bassen i dag høres ut som om noen fiser i en tromme.

https://www.youtube.com/watch?v=OUYXfCWmVyI

Lenke til kommentar

All time favoritt, det der :)

Et must på roadtrip.

Herlig følelse da vi sveivet ned alle rutene på bilen, guffet den på full pupp og headbanget i en slik grad at bilen gynget da vi cruiset rundt i Frogner for en del år tilbake.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det er da helt genialt, man trenger jo ikke flere..

Viskere bruker man jo ikke manuelt allikevel.

En del begynner å få spak på høyresiden av rattet også, det er som kjent der girspaken bør være :)

For min del hentet jeg sommerhjulene i dag, blir spennende å se hvordan de er ferdig montert på bilen.. Tenker jeg får lagt de på i helgen :)

Blir vel ikke mindre spennende å se om biltvilsynet godtar papirene på spacerne :)

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt, mjeh. Kommer til å ta tid å bli vant til det der.

Spaken på denne B-klassen som jeg har kjørt, satt også fryktelig lavt? Liker BMW sine mye bedre, slipper man å bevege henda. Med mine 2m føltes det ut som at spaken i merca kom borti knæra, også usymmetri... nei uff.

Syns det er en rar bil.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

I min far sin er det cruise også.. En egen spak som står i ca samme vinkel som blinkogaltannet spaken bare oppover ift horisontalen.. Gjett om det var uvant i begynnelsen...

Så prøvekjørte pappa en nyere merce her om dagen... Der hadde de bytta om på spakene...

Lenke til kommentar

Når vi snakker om uvante spaker hadde gen2 Pajeroen min håndgass! Mest geniale cruisekontrollen jeg har hatt på noen av bilene mine, 100x bedre enn Mercedes E-klasse som sugde ræv. :D

:ph34r:

Forskjellen på håndgass og justere hastigheten v.h.a cruisekontrollen egentlig?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...