Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror folket om slike felger på en E-klasse?

2005 modell stasjonsvogn..

18" diameter, 8,5" bredde (samme som standard), og noe lavere innpress enn originalt (33 mot 38 som er originalt)

Bilen har 17" originalt..

På bildet under avbildet med 20" Lorinser LM6

post-219427-0-61444400-1425599706_thumb.jpg

post-219427-0-43148700-1425599784_thumb.jpg

Lenke til kommentar

18" er det jeg tenker å kjøre på, jeg vil øke nivået av komfort..

17" er standard på bilen, så 18" er jo en dimensjon opp..

20"-hjulene den er avbildet med har en diameter ca 4,2% større enn originalt, jeg tenkte å gå for noe omtrent identisk med originaldimensjon på 18" (245/45-17 er originalt, 245/40-18 tenkte jeg å gå for)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fascinert over hvor mange feilkoder man faktisk fikk på Golfen etter å ha nappet sikringen på ABS-modulen i et siste håp om å få knekket ESC'en så jeg kunne fått kjørt på isbane i morgen.

Til og med høydejusteringen på lyktene og airbagen fikk feilkode på ABS-modulen.

Men fikk jeg sladdet med bilen når sikringen var ute? Neida, VW har jo kjørt girkassen på samme sikring så den fungerte ikke..

Nå er jeg trist og har sykt lyst å selge bilen.

Lenke til kommentar

Jeg er fascinert over hvor mange feilkoder man faktisk fikk på Golfen etter å ha nappet sikringen på ABS-modulen i et siste håp om å få knekket ESC'en så jeg kunne fått kjørt på isbane i morgen.

Til og med høydejusteringen på lyktene og airbagen fikk feilkode på ABS-modulen.

Men fikk jeg sladdet med bilen når sikringen var ute? Neida, VW har jo kjørt girkassen på samme sikring så den fungerte ikke..

Nå er jeg trist og har sykt lyst å selge bilen.

Hva om du kobler fra en abs sensor ? =)

(Nok en grunn til å ikke ha automat :p )

Lenke til kommentar

Nye R'en kommer med mulighet for å slå av ESC fra fabrikk av, så det problemet er løst der. Og den leveres vel med manuell og etter hva jeg har lest en gang i tiden.

Nyere bil er bare herlig. Komfor, teknologi og utstyr som får eldre biler til å bli... gamle.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si meg enig i det. Du får mer for pengene nå enn for 10 år siden mtp. sikkerhet, kompleksitet, ytelse, effektivitet og til dels kvalitet. Bekostningen av dette er f.eks billigere materialer som plast, men årsaken er hovedsaklig automatisering.

Det jeg ikke liker med dagens trend er design. Sterilt interiør, og feminint minimalistisk design som får bilene til å se ut som sinte kvinner i midtlivskrisen som nettopp har hatt en mislykket facelift og botox. Jeg savner gromme og harde linjer.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Tja, relevant er det, men er tydelig at bilprodusentene tar snarveier hvor de kan (med billige deler), og legger det utstyret folk egentlig vil ha som ekstrautstyr. Ser jo samme opplegget i elektronikkens verden (hvitevarer f.eks og kvalitet kontra 10-15 år siden). Klart vi får mer ytelse og bedre sikkerhet, men det er jo også noe vi bør kunne forvente når teknologien utvikler seg så fort som den gjør, i tillegg til hvor mye vi betaler.

Liker heller ikke trendene når det kommer til interiør. Kjedelig, og som nevnt billige deler (og billig utseende) i selv de dyrere modellene. Kunne gjerne vært litt mer "guts" i de som designer interiør. Går nok mye på automatisering som du sier - synd for oss.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...