Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har følgende avkjørsel på en motortrafikkveg som jeg kjører daglig på vei hjem:

post-10740-0-96390400-1425483645_thumb.png

For å forklare litt, så er dette en avkjørsel noen hundre meter etter forbikjøringfelt / klatrefelt .
Om en skal av veien, så skal man legge seg inn i feltet til venstre, før man kjører så ut til høyre på avkjørselen (GRØNN).
Det driter mange rett og slett i, så de kjører bare rett frem over sperrelinjene (RØD PIL) .
I dag opplevde jeg som vanlig at noen gjorde dette, men ikke nok med de kom i tillegg bak meg i høyere fart enn meg, og la seg pent og pyntelig midt i blindsonen min når jeg ta avkjørselen.
Til tross for at jeg blinket i god tid i forkant.
Endte selvfølgelig opp med at jeg måtte bremse hardt (hadde heldigvis ingen bak meg), og legge meg bak idioten.

Meget mulig jeg ikke forstår scenario (er ikke lokalkjent), men hva er ideen at må man legge seg til venstre for deretter svinge ut til høyre, når man allikevel skal rett frem/høyre avkjørsel? Sånn på papiret virker det som Vegvesenet nærmest har lagd en potensiell trafikkfelle?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Vinrødt er veldig fint ja.

Både blå og grønn kan være skikkelig fint på den riktige bilen. Grønnfargen på Golfen din Hansien, klaffer veldig bra!

Lenke til kommentar

Vinrødt er veldig fint ja.

Både blå og grønn kan være skikkelig fint på den riktige bilen. Grønnfargen på Golfen din Hansien, klaffer veldig bra!

Jeg vil gå dithen og si at alle biler kler minst en farge foruten om de kjedelige sorte, grå og hvite nyansene.

Selv pastelrosa på en eldre Cadillac er en herlig kombinasjon av farge og bil:

pinkCad_03_2000.jpg

Jeg satt og funderte på rødt, gult, blått og grønt da jeg skulle velge farge. Jeg tror de tre andre og hadde kledd bilen slik den er satt opp med sorte detaljer, men tror jeg valgte mest rett når jeg gikk for grønt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Alle eksemplene postet her er jo veldig fine. Må si meg enig i at det finnes mange bra alrernativer til de vanlige, kjedelige fargene.

Tror jeg er litt opphengt i rødt jeg.bmw-e46-m3-imola-red2_zpsauvslc8v.jpg

Lenke til kommentar

Han som erstatter meg er en stødig fyr så dette skal gå bra :)

Så da spørs det hva jeg skal gjøre som erstatning:

Golf GTE

Golf R og foliere den eplerød :p

En av de to. Gjør du den siste er photoshoot ute på Fornebu en selvfølge!

Ellers så kommer vel den nye superb'en med samme motor som i Golf R så det er jo en gøyal familiebil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...