Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På vei nedover danmark i vinterferien møtte jeg på en audi A6 stasjonsvogn som hadde danske skilter, altså hvite med rød kant, men det var kun " K P " på skiltet, fint og midtstilt både foran og bak. Noen som vet hva det er?

Funker dårlig med bilde mens man kjører 150

2015-02-13%2013.00.26.jpg?dl=1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Når det kommer til fargevalg på bil, hva er deres foretrukne farger?

Kommer jo så klart an på hvilken bil det er snakk om, og det er jo ikke alle som lakker om bilen etter de har kjøpt den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Blått er veldig fint, men kanskje litt flashy?

Navy blå, nesten sort, kombinert med brunt interiør er etter min mening helt perfekt :)

Har også fått sansen for rød i det det siste, men har lest at politiet er mer hissige på røde biler. Har vel med at hjernen oppfatter rød slik som for eksempel okser gjør?Screenshot_2015-03-04-13-09-09_zpstpf3vy

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Blått er ikke en flashy farge i det heletatt. Det kan kanskje oppleves slik i trafikkbildet som i all hovedsak består av hvite, grå og sorte biler. Greit nok, en lysere nyanse av blått kan være flash på riktig bil.

Skriver forsåvidt under på at blått er en fin farge:

414776_10151525307245026_587486351_o.jpg

_MG_2031.png

Ellers må jeg jo si at grønt og er en herlig farge. Riktignok må man ha riktig nyanse til riktig bil med denne fargen spør du meg.

_MG_0071.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må ta ut litt sinne her, er så mye idioter i trafikken!

Har følgende avkjørsel på en motortrafikkveg som jeg kjører daglig på vei hjem:

post-71235-0-93233900-1425480131_thumb.png

For å forklare litt, så er dette en avkjørsel noen hundre meter etter forbikjøringfelt / klatrefelt .
Om en skal av veien, så skal man legge seg inn i feltet til venstre, før man kjører så ut til høyre på avkjørselen (GRØNN).

Det driter mange rett og slett i, så de kjører bare rett frem over sperrelinjene (RØD PIL) .

I dag opplevde jeg som vanlig at noen gjorde dette, men ikke nok med de kom i tillegg bak meg i høyere fart enn meg, og la seg pent og pyntelig midt i blindsonen min når jeg ta avkjørselen.
Til tross for at jeg blinket i god tid i forkant.

Endte selvfølgelig opp med at jeg måtte bremse hardt (hadde heldigvis ingen bak meg), og legge meg bak idioten.

Google Earth som kan gjør det litt lettere å forstå:

https://www.google.no/maps/@58.8223806,5.7497874,157m/data=!3m1!1e3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...