Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hvordan hadde folket her reagert om dere hadde fått faktura i posten på kr1750 for å ikke ha møtt opp til avtalt time? Hadde en allerede småirriterende/småfrekk kunde som maste og maste om å få time til soting, ble enige om kr2000, men så møtte han aldri opp, så tenker jeg sender faktura på tapte inntekter for denne tiden (2.5 timer x kr700/timen) usikker på om jeg skal sende melding først eller ikke... fikk ikke tak i han når jeg spurte om han fant fram etter en halvtimes tid, og fikk aldri høre noe mer fra han annet enn at han ikke møtte opp.

Helt feil tråd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biltråd, her er det bilfolk, derfor spør jeg hvordan bilfolk hadde reagert. Om det er mulig eller ei osv spør jeg ikke om.

Jeg hadde reagert med å kaste fakturaen dersom ikke uteblivelsesgebyr var et forhåndsavtalt vilkår. Utdypning bør du ta i jus-forumet som nevnt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så dere James og Jezza harselere med Peugeot i siste Top Gear? satt og lo meg skakk for meg selv når de skulle "kjøre rundt i byen som den typiske peugeot-eier".

Nest sist episode, kom en i går kveld og :D

Men ja, det hele minnet meg om en kompis, som kjører en bulka Peugeot 307, ikke lett med parkeringshus.

Lenke til kommentar

Biltråd, her er det bilfolk, derfor spør jeg hvordan bilfolk hadde reagert. Om det er mulig eller ei osv spør jeg ikke om.

Jeg hadde reagert med å kaste fakturaen dersom ikke uteblivelsesgebyr var et forhåndsavtalt vilkår. Utdypning bør du ta i jus-forumet som nevnt.

Tja, ifølge jussforumet trenger jeg ikke ha avtalt uteblivelsesgebyr på forhånd, og er bare å sende faktura for tapte inntekter. Eneste grunnen her er fordi jeg lurer på hvordan bilfolk hadde reagert med tanke på PR.

Lenke til kommentar
Tja, ifølge jussforumet trenger jeg ikke ha avtalt uteblivelsesgebyr på forhånd, og er bare å sende faktura for tapte inntekter. Eneste grunnen her er fordi jeg lurer på hvordan bilfolk hadde reagert med tanke på PR.

Selvfølgelig irriterende, men tror du bare må ta det på egen kappe, og avtale gebyr for uteblivelse neste gang.

Nå er det ganske fjernt for meg å bryte en slik avtale, men om så skjedde hadde jeg selvfølgelig ringt og sagt fra så fort som mulig. Ringte han noen gang tilbake? Eller var det bare no show no tell?

Uansett, "dårlig kundebehandling", gir igjen dårlig PR. Missfornøyde kunder holder IKKE kjeft, og jeg tror du kommer til å miste kunder om du prøver å kreve han for 1750kr:P

EDIT:

Ellers er det ikke værre enn å ringe en konkurent og høre hvilken praksis de bruker :)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke akkurat "bilfolk" en homogen gruppe når det kommer til økonomi/personlighet. Om personen det er snakk om er bilfolk og jeg er bilfolk er jo det et godt eksempel, jeg hadde aldri uteblitt fra en bestilt tid uten å gi beskjed.

Lenke til kommentar

Rv. 180 i Hurdal er også en ganske morsom strekning, å kjøre fine veier fra Sørumsand til Hurdal er vel heller ikke noe stort problem å få til.

Hadde tenkt å nevne denne selv. Kjørte der senest i forrige uke. Flott vei. Kjør gjerne E18 mot Drammen, ta av på Tranby, kjør 285 oppover til du møter E16. Fortsett til Hønefoss og Jevnaker, deretter 240 opp til Brandbu, RV4 til Lygnasæter hotell og inn på 180 mot Hurdalssjøen. Der er 120 sørover fin, den blir etterhver til 176 (rett frem i en rundkjøring), og akkurat det strekket mellom den rundkjøringen og Moreppen er morsomt. Moreppen er praktisk talt på Gardermoen, så da kan man ta en liten transportetappe på motorveien tilbake til Oslo - eller finne enda flere småveier. For eksempel å ta av på Kløfta, deretter mot Sørumsand og ned til Fetsund.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så dere James og Jezza harselere med Peugeot i siste Top Gear? satt og lo meg skakk for meg selv når de skulle "kjøre rundt i byen som den typiske peugeot-eier".

Men ja, det hele minnet meg om en kompis, som kjører en bulka Peugeot 307, ikke lett med parkeringshus.

Minnet meg også om en bekjent som ville spare den lille bensinen han hadde igjen - skrudde av tenningen - OG trakk ut nøkkelen - i en nedoverbakke med sving. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Minnet meg også om en bekjent som ville spare den lille bensinen han hadde igjen - skrudde av tenningen - OG trakk ut nøkkelen - i en nedoverbakke med sving. :closedeyes:

Haha :rofl:

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært dere ville jeg nok bare skrevet ned navnet til denne personen også ikke tatt på meg jobber fra han igjen med mindre ting var betalt på forhånd. Men skal dere fakturere han ville jeg lagt meg på et mer realistisk og jordnært nivå når det kommer til prisene du hadde fakturert.

For det første, dere driver vel på med dette som en hobby/ekstra inntekt siden dere kan ta så høy timelønn. Slik sett har jeg vondt for å tro at dere kan fakturere den hundrelappen ekstra da dere neppe har noen utgifter i tillegg til timelønnen om folk ikke møter opp.. Det eneste jeg kan tenke meg er om noen har bestilt en litt spesiell film, men det blir da en annen sak.

Det andre er timelønnen deres. Jeg tror dere begge skal akseptere at dere kun kan ha så høy timelønn siden dere driver på i garasjen din uten utgifter slik dere trolig hadde hatt skulle dere livnært dere på dette. Da hadde dere nok hatt et skikkelig verksted og utgifter deretter som skulle dekkes. Slik sett tror jeg du skal fakturere en litt mer realistisk timelønn ut til en kunde som ikke møtte opp og akseptere at den hundrelappen dere har ekstra er forbeholdt om dere faktisk utfører et arbeid.

Lenke til kommentar

Tja, tapte inntekter er jo tapte inntekter. Har en 5-7 biler som venter på time, så hadde denne kunden avlyst kunne vi fått inn en annen kunde og tjent kr2000-2600, mens nå har vi jo "tapt" disse med tanke på at vi ikke har hatt noe annet å gjøre.

Lenke til kommentar

Kjenner en som gjorde det samme. Men da skulle han bare tøffe seg for noen passasjerer et par dager etter at han fikk lappen. Ikke alltid lett å huske på at rattlås eksisterer, for bilen gikk i grøfta.

Lenke til kommentar

Tja, tapte inntekter er jo tapte inntekter. Har en 5-7 biler som venter på time, så hadde denne kunden avlyst kunne vi fått inn en annen kunde og tjent kr2000-2600, mens nå har vi jo "tapt" disse med tanke på at vi ikke har hatt noe annet å gjøre.

En ting du bør ta med i betraktningen her er hvor mye moro han kan lage for deg hvis dette er svartarbeid..

Nå vet ikke jeg om dere gjør dette legalt eller ei, jeg bare nevner det.

Hei, har et lite spørsmål.

Hvis bilbatteriet er flatt, bør man helst lade det noen timer med batterilader eller kan man bruke startkabler og kjøre litt?

Det bør lades helt opp ved hjelp av batterilader, det tar noen timer.

Hvis det har vært flatt over lengre tid bør det byttes ut.

Lenke til kommentar

Driver hvitt nå som nevnt tidligere, så det er ikke noe problem.

Han ringte meg heldigvis idag og beklaget veldig og sa han fikk brått dødsfall i familien, så dropper nok den fakturaen. Får slenge sammen noe mal eller tekst om uteblivelsesgebyr mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...