Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut det var samme hovedsylinder på min 2,0r,wrx og sti :-D

Uansett greit å få det på papir syns jeg.

Det svaret du kommer til å få er et generelt svar om hva vegvesenet tror er nødvendig å bytte fra 2.0'en din og til WRX for at bilen skal være dimensjonert for bremsene. Antageligvis vet du bedre hva som er forskjell mellom disse bilene enn han som svarer deg.

Tror det er mer fornuft i å prate med en subaruforhandler med god kunnskap om impreza enn vegvesenet om du ønsker en liste over hva som må byttes for å få dette godkjent.

Vist du på død og liv må søke hos vegvesenet så har jo amcar laget en mal i samarbeid med vegvesenet:

http://www.amcar.no/Files/Teknisk%20infosenter/Skjemabank/OmbygdBilSkjema.pdf

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Fikk beskjed fra Subaru forhandleren om å snakke med satans vegvesen ;-)

Som jeg har sagt er eneste forskjellen i innfesting calipper bak.

Impreza stv kommer som Wrx de også med de bremsene..

Over til noe helt annet..

For et par uker siden var jeg hos Riis og fikk fikset en steinsprut..

I dag har dem begynt å sprekke..

Har de noen slags garanti på at det ikke skal sprekke så jeg kan få meg ny rute på dems regning?

Han sa ikke noe om det han duden på tlf selv om jeg sa jeg hadde vært hos de og fikset den..

Han glemte også å nevne gratis lånebil ved ruteskift.

Beklager om denne posten er litt surrete.. Feber osv

Lenke til kommentar

Noen betalte for det, nemlig forsikringsselskapet, og det er jo fordi selskapene heller vil dekke reparasjon av ruta i stedet for å punge ut for bytting i hytt og pine...

Hva om jeg hadde ansvarsforsikring og måtte betale for rep selv ?

Burde jo vært no slags garanti på reparasjon av steinsprut..

På min far sin meshe så fikk han en rose, den sa de at de ikke kunne garantere at holdt seg, så de sendte ikke papirer til selskapet for de ville ikke ta betalt for noe de ikke kunne garantere...

Endret av Fersk Kebab
Lenke til kommentar

Hehe får se hva man kan få til.

Har jo liggende et gavekort på 500kr hos Riis som jeg fikk på førpremiere til børning :-P

Kom forresten på en grunn til at jeg vil godkjenne bremsene på bilen; den skal mest sannsynlig inn å få godkjent senk en gang i tiden, og da er det fint om de ikke henger seg opp i bremser :-P

Lenke til kommentar

Hva er målet med kjøringen?

Det er mange fine strekninger, en del biljournalister har vært glad i veiene på Romerike, blant annet strekningen fra Fetsund til Sørumsand.

Har ikke så store tanker bak målet med kjøringen. Er bare for å kunne kjøre på noe annet enn Ring 3 til den lokale Statoilen.

Men Fetsund til Sørumsand så veldig fin ut.

Lenke til kommentar

Fetsund til Sørumsand er ålreit. Svingete og du kan holde god fart. Problemet er at veien er ganske trafikkert. Skal også nevnes at det bare er ca. en mil fra Fetsund til Sørumsand, så det tar jo drøyt 10 minutter, også er du tilbake på kjedelige veier.

Om du kjører denne strekningen kan du også ta fra Sørumsand til Årnes (evt. Kongsvinger om du ønsker langtur).

Fetsund til Bjørkelangen eller Fetsund til Mysen er også artig og mye lengre.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hvor er det man søker om ombygging av kjøretøy før man setter igang egentlig ?

Har blitt tilbudt å kjøpe WRX bremser til en pris jeg ikke kan si nei til, og vil få de inn i vognkortet :p

Har da forstått at man må søke på forhånd før man bestiller time til godkjenning :p

Vegvesenet.
Mer spesifikt, takk? :-P
Du skriver søknad og sender til det lokale vegvesenkontoret ditt. Epost adresse finner du på vegvesenets sider.

Ved ombygging av bremser må dem være:

- forran og bak

- være 100% bolt on, ikke adaptere

- du må også montere master cylinder og bremsekraftforsterker dra samme bil som bremsene kommer fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er det man søker om ombygging av kjøretøy før man setter igang egentlig ?

Har blitt tilbudt å kjøpe WRX bremser til en pris jeg ikke kan si nei til, og vil få de inn i vognkortet :p

Har da forstått at man må søke på forhånd før man bestiller time til godkjenning :p

Vegvesenet.
Mer spesifikt, takk? :-P
Du skriver søknad og sender til det lokale vegvesenkontoret ditt. Epost adresse finner du på vegvesenets sider.

Ved ombygging av bremser må dem være:

- forran og bak

- være 100% bolt on, ikke adaptere

- du må også montere master cylinder og bremsekraftforsterker dra samme bil som bremsene kommer fra.

Det er samme bremsekraftforsterker på min bil som det er på WRX og STI, så det er ikkeno problem.

Mao jeg kan kjøpe bremseskjold fra wrx bak, og skifte det ut, så er det adapterfri montering =)

Edit: Sjekka litt delenr, ser ut som wrx og min har samme backing plate på calipperen, så da er det dønn bolt on <3

Endret av Fersk Kebab
Lenke til kommentar

Hvordan hadde folket her reagert om dere hadde fått faktura i posten på kr1750 for å ikke ha møtt opp til avtalt time? Hadde en allerede småirriterende/småfrekk kunde som maste og maste om å få time til soting, ble enige om kr2000, men så møtte han aldri opp, så tenker jeg sender faktura på tapte inntekter for denne tiden (2.5 timer x kr700/timen) usikker på om jeg skal sende melding først eller ikke... fikk ikke tak i han når jeg spurte om han fant fram etter en halvtimes tid, og fikk aldri høre noe mer fra han annet enn at han ikke møtte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...