Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Litt offtopic, men uff.. jeg fikk akkurat parkeringsbot på 710 kr, på en søndag! Trodde parkeringsvakter ikke jobbet så mye på søndager. Det var ingen andre biler og jeg var borte i 5 min i Sandvika. Det var ekstremt deprimerende!

EDIT: det var masse ledige avgiftsfrie plasser og, men da måtte jeg gå 30m til..

Jeg har fått 500kr i Parkeringsbot når jeg sto rett utenfår huset hvor forøvrig de fleste andre i område også parkerer...

Sto får nærme en sving haha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Råeste er Audi RS5 da, den slipper litt bensin i eksossystemet får og lage en råå lyd når man girer ned :p

RS5 er uten tvil min drømme Audi

Du kan overstyre åpningen av ventilene i eksosanlegget med Audi drive select om jeg ikke husker feil. Inni tunneller er dette veldig artig. De andre som er i tunnellen driter på seg når du gir gass ;) Fin bil, men til 1,6 mill er det mye annet gromt å velge imellom også...

Lenke til kommentar

Litt offtopic, men uff.. jeg fikk akkurat parkeringsbot på 710 kr, på en søndag! Trodde parkeringsvakter ikke jobbet så mye på søndager. Det var ingen andre biler og jeg var borte i 5 min i Sandvika. Det var ekstremt deprimerende!

EDIT: det var masse ledige avgiftsfrie plasser og, men da måtte jeg gå 30m til..

Triks i NATO, send mail til p-selskapet og si at du vil se bilde før du betaler.

Boten min forfalt, da de ikke hadde bildebevis :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Triks i NATO, send mail til p-selskapet og si at du vil se bilde før du betaler.

Min erfaring er at de har begynt og ta en helg haug av bilder, så det hjelper ikke :/

Lenke til kommentar

Råeste er Audi RS5 da, den slipper litt bensin i eksossystemet får og lage en råå lyd når man girer ned :p

Det er når man girer opp, og det gjør de fleste nyere Bensin-Audier med V8 og oppover.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Min erfaring er at de har begynt og ta en helg haug av bilder, så det hjelper ikke :/

Vel, min erfaring er at de ikke nødvendigvis gjør det :)

Men hvis du syns det ikke er verdt å skrive en mail, som evt kan spare deg for 700kr, så er det fint for meg. Skal ikke stå i veien for at vil sponse parkeringsselskapene :p

Lenke til kommentar

Det er når man girer opp, og det gjør de fleste nyere Bensin-Audier med V8 og oppover.

S4 B8 har V6 m turbo..den har da rå lyd??

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Yup, supercharger, eller kompressor som tyskerne velger å kalle det.

Gjør samme jobben som en turbo, men fungerer på en annen måte.

Sorry, du har helt rett. Jeg trodde faktisk at S4 hadde turbo og kompressor....

Går fort i surr i TSI, FSI, TFSI og kompressor FSI. Motorbetegnelsen på S4 er 3,0 TFSI jo (som alle vet har Golf GTI 2,0 TFSI - turboFSI) og at det står V6T på skjermene gjør det ikke lettere. Kunne vel stått V6K isåfall...dusteAudi...

Et lite tilleggsinfo: På en av fabrikkene til Audi hadde de et glass på en hylle fullt av 1-euroer. Hver gang noen på den stasjonen sa DSG istedenfor S-tronic måtte 1 Euro opp i glasset. Så vet dere det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, så er vel det den eneste rene kompressormotoren Volkswagen-gruppen har i sortimentet sitt.

Bortsett fra den, er det bare 1,4 TSI 170 som har både turbo og kompressor (for jeg mener 140-hesteren kun har turbo..)

Skjønner godt at de har valgt å fortsette med T. Folk flest gir generelt faen, og TFSI er en såpass innarbeidet greie at det ville vært dumt å komme med noe nytt.

Apollox: Det heter kompressor på norsk. Kompressormatet og turboladet.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...