Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldigvis er det stort sett faste steder oppover på Rv. 3 også, siden det er en strekning jeg kjører innimellom :)

Sist kom jeg i ca 110 rundt en sving, så så jeg svartkledde folk og bremset ned til ca 80.. De hadde da laserkontroll men fikk tydeligvis ingen måling av meg :)

Lenke til kommentar

Åja, tenkte ikke over at de bruker så mye laser.. Da blir skikkelige målere ganske dyrt også.

Godt poeng. Syns politiet i Follo er ganske flinke til å være synlige når de står med laser.

Ikke alltid! Flere ganger har jeg kjørt forbi Felleskjøpet mellom Ås og Ski, da står lasermannen bak hjørnet på gjerdet der med radaren stående inntil. Så mørkt som det er når de står der, så ser jeg dem aldri før siste liten. Vanligvis er det også en svær haug med oppmåkt snø som dekker til bilen dems, så jeg ikke ser refleksene med fjernlys. Var en gang jeg lå i 140-ish der, men rakk å glimte reflekser nedi der, så jeg bremset ned etter 1/3 av strekningen, og da ble jeg heldigvis ikke vinket inn. Så hvor langt de laserne går, vet jeg ikke.

De ligger også noen ganger ved Kiwani/Würth i Ski slik at du ikke ser dem før du har passert, om du kjører mot sentrum.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Syns politiet i Follo er ganske flinke til å være synlige når de står med laser.

Ikke alltid! Flere ganger har jeg kjørt forbi Felleskjøpet mellom Ås og Ski, da står lasermannen bak hjørnet på gjerdet der med radaren stående inntil. Så mørkt som det er når de står der, så ser jeg dem aldri før siste liten. Vanligvis er det også en svær haug med oppmåkt snø som dekker til bilen dems, så jeg ikke ser refleksene med fjernlys. Var en gang jeg lå i 140-ish der, men rakk å glimte reflekser nedi der, så jeg bremset ned etter 1/3 av strekningen, og da ble jeg heldigvis ikke vinket inn. Så hvor langt de laserne går, vet jeg ikke.

De ligger også noen ganger ved Kiwani/Würth i Ski slik at du ikke ser dem før du har passert, om du kjører mot sentrum.

Gjelder jo bare om å vite hvor de pleier å stå og så ta det piano forbi de stedene. :p

Syns de har blitt litt kreative de siste årene, kjenner en som ble tatt på Fv29 (Løkenveien) mellom Kråkstad og Ski. Da hadde de visstnok liggi inne i et skogholt, umulig å se og en av de veiene det er litt gøy å kjøre på. Også så mye sivilt på veien! Nei, får bare holde fartsgrensa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...