Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

I bilen min er det et Harman Kardon-anlegg..

De uten det anlegget har rett og slett skikkelig ræva lyd, med Harman Kardon blir det helt ok..

 

Å oppgradere noe særlig er ikke bare-bare med tanke på at Comand er integrert i bilen og har flere funksjoner enn å bare være lydanlegg..

 

Ting som telefon og spilling av film for passasjerene bak er noen av funksjonene den har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle starte Buicken i dag og ble møtt av røyk som sto ut fra panseret, vannpumpa står bom og hele blokka er bånnfrosset.. Så kom jeg på at det ikke er frostveske på den. Satte en varmevifte under panseret og nå gruer jeg meg til å komme hjem og sjekke om jeg har sprekt blokka eller ikke. At det går an å være så idiot, faen i helvete. :wallbash:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere ikke bare sette inn en forsterker og nye høytalere da, og beholde enheten som allerede er i bilen? Hvis det ikke er noe amp-out på enheten kan du jo kjøpe en forsterker der du plugger selve høytalerkablene fra radioen i bilen inn i forsterkeren, og så tilbake til høytaleren etter de har vært gjennom forsterkeren.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke hovedenheten som er problemet i mine øyner, det er jo alt som kommer etter denne som ofte er så som så.

Det virker jo uansett som om flere og flere kommer med enheter som kan integreres helt opp mot bilens originale systemer om man skule ha lysy/behov for å bytte denne.

 

Resten er jo omtrent som før.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke interiøret på nye (gamle) Focus og Fiesta. Alle knappene gjør at det ser rotete og billig ut. Har dette blitt oppdatert i nye RS?

Ved første øyekast ser det rotete ut. Og Ford kunne godt ha vært litt mer vågale på interiøret som gjort det mer livlig og aggressivt.

 

2016-Ford-Focus-RS-Interior.jpg

Lenke til kommentar

Det er jo ikke hovedenheten som er problemet i mine øyner, det er jo alt som kommer etter denne som ofte er så som så.

Det virker jo uansett som om flere og flere kommer med enheter som kan integreres helt opp mot bilens originale systemer om man skule ha lysy/behov for å bytte denne.

 

Resten er jo omtrent som før.

 

Er jo lite vits å bytte ut hovedenheten med mindre den ikke har funksjoner du ønsker som for eksempel Blåtann eller AUX-in osv. Ellers er det jo bare å hive inn noen nye høytalere og sette inn en forsterker mellom radioen og høytalerene.

Lenke til kommentar

Ved første øyekast ser det rotete ut. Og Ford kunne godt ha vært litt mer vågale på interiøret som gjort det mer livlig og aggressivt.

 

*bilde*

Fortsatt en stor forbedring fra forrige generasjon, ihvertfall med tanke på midtkonsollen:

 

2013-ford-focus-st-euro-spec-interior-ph

Lenke til kommentar

Ja absolutt. Men der igjen så er det lettere å skjønne at det ikke er snakk om en vanlig focus man sitter i når man ser på bildet av forgjengeren. Farger på deler av setet og søm, rs-emblem(?) på rattet og diverse målere over navigasjonskjermen. Slike ting kunne de tatt med seg over på den nye for å gjøre noe ekstra ut av interiøret. Slik den er nå ser det jo bare ut som en velutstyrt variant av focusen.

Lenke til kommentar

Er tre ledninger på førersiden, airbag, varme og pipefordibeltetikkeerpå ledning, passasjersetet er det airbag og varme.

Burde det ikke være omvendt ..?

 

 

Ved første øyekast ser det rotete ut. Og Ford kunne godt ha vært litt mer vågale på interiøret som gjort det mer livlig og aggressi

http://nsautoreviews.com/wp-content/uploads/2014/12/2016-Ford-Focus-RS-Interior.jpg

Husk at dette ikke er RS-interiøret - bare vanlig Focus. Dette er RS-interiøret: http://bilnorge.no/bildegalleri.php?aid=43529&limfrom=5#f1

Ikke veldig stor forandring, men litt.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Det var da dette bildet jeg lenket til som ble brukt hos flere andre sider i forbindelse med visning av interiøret i denne bilen.

 

Uansett, godt å se det er feil bildet isåfall. Men er vel få forskjeller. Eneste 'store' jeg kan se er vel målerene på dashbordet. Resten er vel bare smådetaljer.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Er det noen som har kjennskap til om E65 er like problematisk som det E38 var? De er jo begge komplekse biler og tidlige utgaver av en ny platform, men E65 har ikke det samme, dårlige ryktet som det E38 sliter med.

 

Har kjørt pappas "E65 2004" siden 2008 :p men jeg har ikke akkurat veldig mye universal kunskap om feil og sånt. Den har ikke vært mye på verksted, men jeg anbefaler å ta service i Tyskland.

Den eneste offisielle kjente feilen som jeg kjenner til er manifoilen. De første modellene hadde manifoiler av aluminium. BMW gikk senere tilbake til stål. De mysterei feilene i denne bilen er at det komme vann inn ved gulvet høyre forran og starteren får for lite strøm/ volt, men dette tro jeg er en individuelle feil. Hvis jeg skulle bytte den ut, så hadde det blitt en F01. Ble neste skremt hvor sykt god den var :wee:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar
Har kjørt pappas "E65 2004" siden 2008 :p men jeg har ikke akkurat veldig mye universal kunskap om feil og sånt. Den har ikke vært mye på verksted, men jeg anbefaler å ta service i Tyskland.

Den eneste offisielle kjente feilen som jeg kjenner til er manifoilen. De første modellene hadde manifoiler av aluminium. BMW gikk senere tilbake til stål. De mysterei feilene i denne bilen er at det komme vann inn ved gulvet høyre forran og starteren får for lite strøm/ volt, men dette tro jeg er en individuelle feil. Hvis jeg skulle bytte den ut, så hadde det blitt en F01. Ble neste skremt hvor sykt god den var :wee:

 

 

Lekkasje i dørpakningen er vel et velkjent problem på alle BMWer slik jeg forstår det. Men det hørtes ikke så fryktelig ille ut egentlig. Det er vel N52/N62 som er aktuelt, og det er rimelig robuste motorer. Har hørt at de har problemer med koksing da.

 

Sitter egentlig bare å leker med et kjøp. Ble overrasket over hvor mye de har falt i verdi, spesielt i forhold til 3/5-serier. Trodde dette bare var en fenomen med E38 pga. problemer, ikke med 7-serier generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...