Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

 

Når man sliper en kam for å få mer løft, kan man da slipe baksiden av "eggen" for å kunne bruke tykkere shims og på den måten få mer løft?

Ja, det er det man hjør når man sliper gammle kammer. Nye kammer slipt helt fra scratch har stock størrelse bak men større lobe.
Okei, da skjønner jeg :)
Lenke til kommentar

Folk som kjøper stor dyr bil som en svær BMW, Mercedes, Porsche osv med stor motor og så velger diesel kan like godt kjøpe et klistremerke med "Jeg har egentlig ikke råd til denne bilen"

 

Hva er uansett vitsen med en rask dieselbil når du så vidt har turtall eller fin lyd å høre på?

Lenke til kommentar

Hvorfor har mange tyske biler blåskjær i sidespeilene? Mens japanske (nesten?) alltid har helt klare vanlige speil?

Mest sannsynlig er det vel en overflatebehandling - enten en form for antirefleks eller avblending, eller f.eks antidugg e.l.

 

Og hvorfor har mange tyske, eller iallefall folkevogner mindre speil på passasjer siden enn på førersiden?

På mange tyske har fører-speil et blindsonefelt ytterst(du kan se en bøy og ofte en stiplet linje), mens de ikke har dette på passasjersiden. Den ekstra lengden på venstrespeil er altså blindsonefeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var ikke vanlig med høyre sidespeil i det hele tatt før. Har ikke det på min 69 cortina og det fins heller ikke på en kompis sin 69 charger.

 

 

Det var nok fordi man skulle kjøre så fort at du ikke trengte å sjekke om det var noen biler i høyrefeltet før du la deg inn igjen.

 

Eller for å anta den faktiske grunnen - det er mye lettere å vri hodet for å sjekke høyresida si enn venstresida.

Lenke til kommentar

 

 

Folk som kjøper stor dyr bil som en svær BMW, Mercedes, Porsche osv med stor motor og så velger diesel kan like godt kjøpe et klistremerke med "Jeg har egentlig ikke råd til denne bilen"

 

Hva er uansett vitsen med en rask dieselbil når du så vidt har turtall eller fin lyd å høre på?

Fin video, endrer ikke stort. Rednecks gon redneck.

 

Diesel har begrensinger iforhold til bensin pga en tregere forbrenning. Derfor er det svært vanskelig å få en fullstendig forbrenning ved høye turtall - svartrøyk.

 

Fin måte å spare penger på da, frem til de blir ulovlige i byen, noe jeg håper skjer imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...