Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har jo vært noen endringer angående bakseter og varebiler for ikke så lenge siden (som jeg ikke kommer på i farta), men det stemmer med at du ikke trenger å betale for økt effekt (gitt at du får det godkjent og innskrevet i vognkort).

Lenke til kommentar

Tja, har det gøy og får penger for det, så går greit for min del.

Kompisen min kjørte en kassebil, Mercedes Vito med bakhjulstrekk, og er ren is i nabolaget her og oppkjørselen, og en slak oppoverbakke. Han kom seg ikke ut, skled bare sidelengs. Grus hjalp ikke, eller å dytte, prøvde i en halvtime. Han hadde nok dårlige dekk uten pigger i tilegg. Man må svinge ut til sida her, for rett foran oppkjørselen er det kun en bratt oppoverbakke, pluss at oppkjørselen er en slak oppoverbakke. Til slutt tok jeg subaruen, som ikke fikk noe hjulspinn på isen med piggfrie dekk, og dro han halveis opp bakken før jeg endelig fikk spinn på hjula, fordi han bremset fordi han hadde kommet opp nok.

Lenke til kommentar

Jeg skulle hente et spisebord som dama hadde kjøpt brukt i sta. Det var en utrolig bratt bakke opp der jeg skulle hente bordet, så jeg fikk stopp midt i bakken på grunn av dårlig feste. Begynte deretter å skli bakover.. Jeg holdt hodet kaldt, så det gikk uten problemer. Det endte med at jeg parkerte litt rart i bunn av bakken.

Da jeg hadde hentet bordet og båret det ned til bilen så kom det ei dame bort til meg. Hun sa at jeg ikke kunne stå der, og at hun holdte på og skli rett inn i meg. Til slutt sa hun at om det hadde kommet noen uten firehjulstrekker så hadde de sklidd rett inn i meg....... Logisk

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Firehjulstrekker drar ikke bare i alle fire, men bremser også med alle fire vettu! :rofl:

Kan uansett tenke meg hun ikke kjørte "fullverdig" firehjulstrekker en gang, men heller noe alla Honda CR-V der man kan skru av og på, altså det sjeldent faktisk er 4WD.

Endret av Poopadoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spørs jo hva hun gjorde i situasjonen, om hun stod på bremsa har det ingenting å si med firehjulstrekk.
Derimot om bremset på gir, har det en hel del å si.

Lenke til kommentar

Prøver du å imponere en viss person her inne, oOF..? ;)

Neida, er enig i at AMG eller Brabus er noen av de tøffeste "hverdagsbilene" etter min mening. Lite lyd er det heller ikke :p

Eh, er ikke sikker på hva du mener. Men den eksos-lyden er nå litt småtøff da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...