Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Var det jeg gjorde med D2S Xenon-pærene mine. De har ikke særlig godt rykte på seg, men til 200kr så hadde jeg lite å tape.

Jeg kommer nok til å bytte de ut snart, men de gjorde jobben sin som backup-pærer.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Driver Support til Volvo funker gull! Har selv fått testet det ut et par ganger. Og det er riktig som E.C sier rett over her, det var en testbil der det var menneskelig svikt som gjorde at det gikk til H**.

T6 vs. T5 er jo to forskjellige verdener, T6 er jo en 3l sekser, mens T5 er en 2l firer, er jo og nesten 60HK forskjell på de. Skal innrømme at jeg er mer fan av V60 selv, men med unntak av rumpen på bilen så er de jo identisk og med R-Design så er det jo en skjønnhet! Og kjøremessig så er det jo en gøy bil samtidig som den funker til LANG kjøring.

Lenke til kommentar

V/S60 T6 har jeg aldri testet, men jeg husker jeg kjørte en ny S8 T6 for mange år siden (det er vel i 2002 eller noe..)

Jeg husker det gikk fælt, men så mye effekt på forhjulene ble rett og slett i overkant mye for den bilen.

Nå antar jeg at de har fått bedre greie på dette gjennom årene, det er jo en god stund siden..

Lenke til kommentar

V/S60 T6 har jeg aldri testet, men jeg husker jeg kjørte en ny S8 T6 for mange år siden (det er vel i 2002 eller noe..)

Jeg husker det gikk fælt, men så mye effekt på forhjulene ble rett og slett i overkant mye for den bilen.

Nå antar jeg at de har fått bedre greie på dette gjennom årene, det er jo en god stund siden..

Det har du alt for rett i. T6 i en S/V60 har heldigvis fått trekk på alle fire.

Lenke til kommentar

Mot et lite tillegg på ca. 200 000 kroner.

Nuvel. Min kjærlighet for italienske biler gjør nok at T6-tanken forblir en tanke. Det blir spennende å se hve Alfa Romeo kommer med de neste årene. Forhåpentligvis noe som kan måle seg med bilen jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Mot et lite tillegg på ca. 200 000 kroner.

Nuvel. Min kjærlighet for italienske biler gjør nok at T6-tanken forblir en tanke. Det blir spennende å se hve Alfa Romeo kommer med de neste årene. Forhåpentligvis noe som kan måle seg med bilen jeg allerede har.

Det har du selvfølgelig helt rett i ja. Tenkte gamle T6 som var en god gammel sekser med 6trinns jeg, der var AWD standard nemlig. Værre nå som nye motoren og nye 8trinns er på plass

Lenke til kommentar

Første (og siste) gang jeg kjører 8 timer i strekk i Poloen :nei:

Prøv Gjøvik > Bergen > Lillehammer > Gjøvik > Oslo i en Sprinter kassebil, du.
prøv Kristiansand>Venezia>Kristiansand i Smart Roadster - på 5 dager. Med to personer og bagasje.
Lenke til kommentar

At folk gidder å kjøre langt i Polo og Smart Roadster er meg enn jeg kan forstå..

Sprinter er noe annet, der kan det jo være grunner til det (varetransport og sånt).. Dessuten er jo Sprinter blant de bedre kassebilene, avhengig av utstyrsnivå kan den være riktig så komfortabel også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

At folk gidder å kjøre langt i Polo og Smart Roadster er meg enn jeg kan forstå..

Sprinter er noe annet, der kan det jo være grunner til det (varetransport og sånt).. Dessuten er jo Sprinter blant de bedre kassebilene, avhengig av utstyrsnivå kan den være riktig så komfortabel også.

Har man ingen andre biler så tar man det man har, men det må være lov til å syte litt for det om :)

Jeg dropper iallefall ikke en fet skitur til Hemsedal fordi jeg ikke har en stor tysk sedan/stasjonsvogn.

Eneste positive jeg kan trekke frem med Poloen var at den hadde nok krefter til 3 personer + bagasje.

Lenke til kommentar

Man tager vad man haver ja. Ingen poeng i å la en litt ukomfortabel bil ødelegge en opplevelse man ville angret resten av livet på å ikke å ha gjort. :)

Jeg kan med trygghet si at det å kjøre en banerigget skyline fra Rakkestad og hjem er unødvendig, særlig når man har mulighet for å ha den på biltralle, men blikkene, alle bilene man parkerer til tross for at man gjerne har mindre hester og opplevelsen gjør det verdt å være sengeliggende i et par dager pga at alle dumpere går rett i ryggen. :)

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...