Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motoren er fin, den. Det er merkene jeg sliter litt med å rettferdiggjøre. Det skal liksom være litt klasse over sånne biler, og det er ille nok å skryte av at bilen har turbo om du ikke spesifiserer at den har to.

Apropos, her om dagen så jeg en helt standard C-klasse. Den må ha vært de-badget da han kjøpte den, for han hadde re-badget den med bokstaver fra BilXtra. Jeg lo.

Lenke til kommentar

Syns MB gjør det betydelig bedre nå en for noen få år siden. De har svært mange modeller (for mange i mine øyne. Flere som er på kanten til "unødvendige"), men de har klart å skape noe for alle. S65'en er vel en "Luxury Sports Sedan", og ingen direkte sportsbil. En luksusbil, og trenger ikke dette aggressive og tøffe utseendet, eller en bil som er helt vill i oppsettet.

Gubbestempelet ser jeg ikke lengre. Bare å skaffe seg en SLS AMG eller en C63 Black Series, så kan du svi av 14 sett dekk om dagen hvis du ønsker.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Mercedes var på god glid her med forrige c-klasse:

mercedes-benz-c63--amg-05.jpg

Og mistet meg etter det.. Får håpe på litt mer vinkler og kanter på de neste modellene - personlig har jeg aldri vært begeistret for runde karosserier.

Ekstra minus for at hver gang det ligger en E-klasse bak meg så tror jeg at det er en drosje...

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Nyeste C-klassen syns jeg er fin den, med unntak av tre ting:

Den litt for skrånende bakluka, baklyktene og den fryktelige løsningen MB velger å bruke som info-skjerm. Noe så malplassert er imponerende å få til av et premium-merke.

Lenke til kommentar

Så ut som om den hadde digitalt speedometer og turteller også. Er det bare jeg som hater det over alt i verden? Det er 100 ganger så pent og kult med analoge visere.. Det ser skikkelig billigt ut med digitalt.

Ser poenget ditt, men digitalt har sine fordeler i forhold til informasjonen som kan vises i tillegg til fart og turtall :) Svigers nye XC60 hadde digitalt display og jeg synes det virket ganske bra, testet ikke hvordan plassen ble utnyttet ved GPS bruk, men sett andre løsninger som har fungert veldig bra.

Lenke til kommentar

Nyeste C-klassen syns jeg er fin den, med unntak av tre ting:

Den litt for skrånende bakluka, baklyktene og den fryktelige løsningen MB velger å bruke som info-skjerm. Noe så malplassert er imponerende å få til av et premium-merke.

Det verste med skjermen er den tykke rammen. Det ser idiotisk ut i 2015. Kjørte en (2014) A180 for noen uker siden. Infoskjermen så latterlig billig ut (tykk ramme, lav oppløsning). Synes BMW har ålreite skjermer i sine nye biler, eks. 3-serie.

Har ikke noe imot digitalt speedometer og turteller. Vi heller ha alt digitalt enn en blanding av digital og analogt.

Lenke til kommentar

Digitale display er helt fint, men viserne for turtall og hastighet er hellige, det er ikke noe man skal "modernisere" :wee:

tja

http://youtube.com/watch?v=1bcpAA7NKKE

Vet ikke med deg, men jeg blir klam i skrittet.

Jeg tok noen bilder og lagde en kort video fra en av turene mine i nye TT. Vil si at det funker som pokkern, og det er såpass intuitivt at det ikke er en gimmick heller. Dette igjen gjør at resten av dashborddesignen kan være veldig annerledes.

Du får for øvrig dette på nye Passat også:

https://www.youtube.com/watch?v=lO82-KdNYSE

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...