Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke dere som bytter biler i hytt og gevær. Virker så slitsomt. :)

Jeg har hatt 20 biler på 1,5 år, det begynner å bli kjedelig å ringe forsikringsselskapet ja.. Men jeg mener at det fins alt for mange flotte biler der ute til å bare holde seg til en.

"Ingenting er kjedeligere ennn å være fastlåst til kun ett bilmerke eller en bilmodell. Det blir som å spise knekkebrød med brunost hele livet, uten å prøve hverken pizza, kylling, biff eller noe annet." - Lord Arnstein Landsem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får et litt personlig forhold til biler, så jeg hadde fått vondt av å selge min. Tenk om de ikke bruker hel-syntet? Tenk om det blir en rånebil? *holde godt fast i nøklene*

Bytte biler er en grei hobby det, men man må være forsiktig slik at kapitalen ikke forsvinner i ei sitronkjerre som skulle vært på dynga og blir umulig å selge videre.

Lenke til kommentar

Jeg bygger også opp et personlig forhold til bilene mine. Tørr nesten ikke tenke på hva ungdommer ville gjort med billige biler som den jeg har.

Forøvrig så skjønner jeg dere som har god peiling på bil og vet det meste man trenger å vite om nettopp bil. Jeg på en annen side kan ikke mye, men lærer mer og mer for hver gang det går noe galt med den jeg har.

Lenke til kommentar

Vurderer å oppgradere litt høyttalere og forsterker i både bilen og båten.

Båten har 2x150w (75rms) høytalere kovlet til, men de får kun 50w. Vil jeg merke stor forskjell om jeg kobler til to slike høytalere til OG en forsterker som legger til 20w per høytaler? Er 20w ekstra merkbart? Null peiling her...

Og i bilen er det koblet til 4x20w (?) Høytalere, vil jeg merke forskjell om jeg hiver inn forsterker og høytalere på 60-80w? Altså tre fanger effekten.

Lenke til kommentar

http://www.tv2.no/a/6394499

Skummel sivil som lurker i Lillestrøms-området for tiden. Disse nyere sivile bilene begynner virkelig å bli anonyme. Nå vil jeg ikke påstå at jeg driver med idiotkjøring, slik at jeg hele tiden er redd for Politiet, men disse bilene er godt kamuflert. Ingen antenner, ingen synlige lys, ingenting.

Må begynne å memorere skilter istedenfor å se etter kjennetegn :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Motorstørrelse kan kanskje sees på potteantall. Da har man luket ut alle småmotorer som ikke er politi i hvertfall. Soting av ruter, aldri sett en politibil uten. Litt annerledes demperoppsett kanskje? Disse Passatene er vel litt lavere enn vanlige Alltrack modeller, eller? 2 skumle menn og mye lys (skjermer, radio) i kabinen er også et fint tegn, selvom det fint kan sitte en gutt og en jente i tyveårene i den også..

Ellers så er det vel et veldig godt tegn når bilen bak deg plutselig blir blå. :nei::shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...