Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det vil spille ut noe særlig negativt på effekten når du er over vannivået (på normale veier). Du har jo fortsatt det normale inntaket i grillen som gjør jobben.

Snorkel betyr jo at ingen luft kommer inn fremme...

Om det er åpent fremme så super den inn vann når den får sjangsen, og hydro-lock er ikke noe særlig:)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

På de bilene som faktisk blir brukt til terrengkjøring og vassing i vann ja. Flertallet monterer jo bare snorkelen fordi det er kult :p

Liten tråd på et forum ang. effekt og drivstofføkonomi med snorkel.

http://www.4wdaction.com.au/forum/viewtopic.php?f=94&t=143066

Vil jo tro at snorkelen ikke har like gode egenskaper som en stor grill med inntak, men motorene er vel optimalisert for å tåle det.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

hva er grei pris for en E46 328i touring?

Du sier jo aldri noe mer enn motor og karroseri, da blir det umulig å si noe. Er det en fra 98 med kjipt interiør, rust gjennom alle skjermer og kanaler, juletrelys av feil i dashbordet og en trøtt automat? Eller er det en sen modell som er fullutstyrt med M-tech, lav km, dyre felger og nærmest mint condition?

Det er bare å gå inn på finn og søke opp en tilsvarende bil for å få en ca pris. Vi kan jo ikke gjette noe mer utifra det du sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/54182876

Glemte link ja. Synes denne var fin og strøken.

Du vil kjøpe bil av Bobbo? Jeg er usikker på om jeg ville stolt på Bobbo..

Har en haug av romenere og polakker på jobb og ofte inleide litauere så legger ikke så mye merke til rare navn lenger, hadde jeg møtt bobbo og han virket som en kar man kan stole på hadde jeg lett kjøpt bil fra han.

Lenke til kommentar

Bare husk på det som er nevnt her tidligere, det er ikke lov å leke med sånt på privat eiendom heller i Norge.

Whoot whoot its the sound of the moral police whoot whoot

Hva i all verden er det du finner det for godt å beskylde meg for?

Jeg er ikke noe moralpoliti på noen måte, og jeg driter fullstendig i hva folk gjør sånn sett, men jeg synes det er greit å gjøre tydelig oppmerksom på hva lovverket sier, slik at man kan ta en veloverveid beslutning om hvorvidt man skal gjøre det eller ei.

Du skulle vel helst ønske at alle kjørte tysk V8 med 4matic og Designo interiør. Alt annet er jo bare elendig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Neida, det er mye annet som er bra.

De som faktisk kjenner meg vet at det er mye annet enn tysk med V8, 4Matic og Designo-interiør jeg mener er ålreit.

Jeg har eid biler fra mange land, jeg har vært fornøyd med mange av de også.

At jeg nå kjører tysk bil, og at den har stjerne på panseret er ganske så tilfeldig..

Det var rett og slett den eneste bilen jeg fant innenfor de kravspesifikasjoner jeg hadde da jeg handlet.

Hva folk kjører er jeg ikke så opptatt av, men det hadde jo vært fint om de kuttet ut de forferdelige dieselmotorene i det minste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/54182876

Glemte link ja. Synes denne var fin og strøken.

Du vil kjøpe bil av Bobbo? Jeg er usikker på om jeg ville stolt på Bobbo..

Har en haug av romenere og polakker på jobb og ofte inleide litauere så legger ikke så mye merke til rare navn lenger, hadde jeg møtt bobbo og han virket som en kar man kan stole på hadde jeg lett kjøpt bil fra han.
Kjøpte nylig av polakk selv, men de heter typisk alexzs. Bobbo tolket jeg mer som norsk innavl enn innvandrer. :p

Det er konebilen sin det: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/nye-biler/hinsidig-heftig-audi/a/23354599/

Lenke til kommentar

Skjønner forsatt ikke greiene med Bobbo Enger..?

Uansett, er det noen her som har solfilm på vinduene foran? Mange hos meg som tar det, men hører aldri noe om det senere. Hadde en BMW E38 som fikk 20% på alt unntatt frontruta av meg her om dagen, så bra ut men man ser det er sotet. Vurderer selv 20% foran siden jeg har 5% bak og ingenting foran...

Er det forresten noen her som hadde turt seg på 5% foran? Han hadde det på forrige bilen ihvertfall.

Synes forøvrig det er dumt bruk av ressurser å være pirkete på å passe på om folk har solfilm på vinduene foran eller for eksempel folie på lyktene osv...

Lenke til kommentar

Uansett, er det noen her som har solfilm på vinduene foran? Mange hos meg som tar det, men hører aldri noe om det senere. Hadde en BMW E38 som fikk 20% på alt unntatt frontruta av meg her om dagen, så bra ut men man ser det er sotet. Vurderer selv 20% foran siden jeg har 5% bak og ingenting foran...

Har hatt solfilm på vinduene i over 5 år nå uten noen reaksjoner. Vinduene bak er mørkere slik at det kanskje oppfattes i første øyeblikk at det er kun vinduene bak som er film på.

Lenke til kommentar

Nå er sikkert situasjonen litt bedre i Oslo, men sammenliknet med Bergen, så mener jeg at jeg kom over en artikkel for ikke så lenge siden, der det sto at det var særs liten forskjell ved å innføre partall/oddetallkjøring som de gjorde for ikke så lenge siden.

Fant ikke den artikkelen jeg var ute etter, men disse er ganske relevante.

http://www.nrk.no/nordland/vil-rense-skipsfarten-1.11908837

http://www.nrk.no/hordaland/sjokkmalingar-for-luftkvaliteten-1.11909681

Totalforbud på de verste dagene ville sikkert hjulpet en del ja, men hva ville skjedd med den kollektive transporten, taxiene og annen godstransport?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...