Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har automat på bilen min, behagelig i bytrafikk, men manuell savnes til tider når man vil kjøre på litt. Skal ikke klage i grunn, automatkassa gjør ikke at bilen føles treig akkurat, AutoCar magazine klarte tydeligvis å få 0-100 på ca. 4.5 sek, men det normale ligger vel i underkant av 5.0 blanke.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Nice. :D Står dette på youtube: "It's called an open differential. When the weight of the car is transferred to one side, the opposite side spins slower or stops completely. ".

Jeg får ikke det helt til å gå opp. Kraften vil jo naturlig bli overført til det hjulet med minst motstand, og det er jo garantert ikke de som er på veien. Kan hende de har aktivert en satans ESP:P

EDIT: Nevermind, da jeg leste "weight" skjønte jeg prinsippet. De hjulene med mest vekt og traction på seg vil få all kraften. Genialt.

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Nye 6'ern er en STOR forbedring, med tanke på den triste E63. Men, det er noen ting som burde vært bedre. Vil f.eks. heller tatt en CL istedenfor.

Gleder meg til å se coupé versjonen, aldri likt cabrios noe særlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...