Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg kan ingen slike navn/firmaer.

Hvor burde jeg hendvende meg i/rundt Oslo for å kunne få gjort dette i løpet av morgendagen?

edit: Er Dekkmann et alternativ?

Ser de har avdeling på Skøyen som er ganske nærme der jeg bor.

Senterringkongen har på nett, et par dager så har du dem i posten.

Ok.

Skjønte ikke hvordan jeg skulle finne mine mål på den siden jeg.

Ingen av ringene/målene er det samme som jeg trenger..

Nærmeste jeg finner er 63.4 - 65.1, jeg trenger (ifølge de som målte) 63.5-65.1

Er det nærme nok, eller må det være helt eksakt?

Skal være nært nok det tror jeg :)

Hvilken bil er det du har, og hvilken bil kommer felgene fra? Jeg tror navdaimeter skal stå inni felgen en plass. I hvertfall skal det stå noe du kan bruke til å finne hvilken felg det er og derifra finne navdiamter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen er en Volvo v40 summum 2013 modell.

Felgene fulgte med da jeg kjøpte den.

Originale Volvo sommerfelger, og uoriginale vinterfelger.

Navnet/typen på vinterfelgene aner jeg ikke.

Får vel bare kjøre litt saktere enn vanlig til/fra Sverige,

og få ordnet det når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet, vektøy til dekkskift og vilje til å prøve, så tror jeg det kan være mulig å få sentrert felgene uten senterringene. Det er bare en teori fra min side for å minske vibrasjoner og hvis du har driiiiiiiiiit flaks så kan det hende at vibrasjonen blir borte.

Jekk opp bilen, skru ut boltene, sentrer dekket så godt du kan og hold det der, sett i en og en bolt i annethvert hull (1-3-5-2-4) og stram til for hånd etterhvert som du setter i boltene. Stram til med latmansarmen ca. en kvart runde i samme rekkefølge som du satte i boltene repeter 2-3 ganger eller til ønsket tiltrekningsmoment.

Hvis noen skal være veldig firkanta, så jekker du ned bilen :p

Lenke til kommentar

Bilen er en Volvo v40 summum 2013 modell.

Felgene fulgte med da jeg kjøpte den.

Originale Volvo sommerfelger, og uoriginale vinterfelger.

Navnet/typen på vinterfelgene aner jeg ikke.

Får vel bare kjøre litt saktere enn vanlig til/fra Sverige,

og få ordnet det når jeg kommer tilbake.

63.4 er det som stemmer på din bil.

Lenke til kommentar

Mange her som kjører pirat egentlig?

Nope. Har aldri hatt behov.

Irriterer meg litt over bensinforbruket på bilen min for tiden. Den bruker ikke under én liter på mila uansett hvordan jeg kjører omtrent, og dette er en liten 1.8l 90hesters maskin, riktignok forgasser, men allikevel tragisk høyt...

Om den skulle brukt mindre så er det vel et hint om at noe ikke er som det skal være.

Lenke til kommentar

Mange her som kjører pirat egentlig?

Nope. Har aldri hatt behov.

Irriterer meg litt over bensinforbruket på bilen min for tiden. Den bruker ikke under én liter på mila uansett hvordan jeg kjører omtrent, og dette er en liten 1.8l 90hesters maskin, riktignok forgasser, men allikevel tragisk høyt...

Om den skulle brukt mindre så er det vel et hint om at noe ikke er som det skal være.

Neida, den har alltid vært sånn så lenge jeg har hatt den iallefall. Men kjedelig når de fleste andre biler bruker halvparten. Kunne faktisk spart iallefall én tusenlapp i måneden på en bil som bare bruker ~0,5l/mila.

Lenke til kommentar

Kanskje du kunne vurdert å investere i en mer drivstoffgjerrig bil da, om den vil betale for seg selv innen noen år.

On another note: Fant noen fornuftig prisede Style 65 felger. Håper inderlig at de er i like god stand som de ser ut på bildene. Kanskje jeg skal prøve å slå av noen hundrelapper siden bakdekka er slitt, og 265-35-18 er ikke akkurat billige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...