Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle avbalansere julene idag og fikk dem skrudd av bare for å få vite at de manglet noen plast-ringer (aner ikke navnet) som skulle sitte på innsiden av felgen. Hjulene satt vistnok ikke helt 100% uten dem. Dekkene var så å si perfekte (10g) men fikk dem balansert likevel. Så nå mangler jeg slike ringer. Hvor kan jeg få tak i det og få satt dem på før helgen/i helgen. Skal til Sverige på mandag og ønsker nødig å kjøre med en bil som ikke er helt i orden så langt.

Fikk vite at målene skulle være 65,1 (utvendig) og 63,5 (innvendig).

Alle tips/forslag tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Jeg kan ingen slike navn/firmaer.

Hvor burde jeg hendvende meg i/rundt Oslo for å kunne få gjort dette i løpet av morgendagen?

edit: Er Dekkmann et alternativ?
Ser de har avdeling på Skøyen som er ganske nærme der jeg bor.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

De fleste dekksjapper har slikt. De dimensjonene du nevner bør vel ikke være noe problem å få tak i heller. Bare søk etter dekk på google og ring noen sjapper i området og spør etter senterringer. Når felger har litt større senterhull enn navet så ender man fort opp med å sette hjulet litt skjevt på aksen og man vil oppleve vibrasjoner. En slik ring hjelper å sentrere hjulet.

Lenke til kommentar

Biltemabatterier er helt kurante. Bare gjør som med alle andre batterier, og lad de opp før bruk

Iflg møller må hvertfall audier kodes i computeren med hvilket batteri som sitter i, hvis ikke får man feilmeldinger - bare humbug, eller gjelder det kun vag?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kunne tenkt meg personlig bilskilt, men tror de kommer til å skru prisene ganske greit opp.

Skal det gå til bedre trafikksikkerhet slik som i Sverige?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Åja, så det nå. Husket bare en estimert pris mellom 5000 og 10000 kroner fra artikkelen.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hvor burde jeg hendvende meg i/rundt Oslo for å kunne få gjort dette i løpet av morgendagen?

Senterringkongen har på nett, et par dager så har du dem i posten.

Biltemabatterier er helt kurante. Bare gjør som med alle andre batterier, og lad de opp før bruk

Iflg møller må hvertfall audier kodes i computeren med hvilket batteri som sitter i, hvis ikke får man feilmeldinger - bare humbug, eller gjelder det kun vag?

Er vell VAG som har det for å tvinge folk på verksted;)

Lenke til kommentar

Senterringkongen har på nett, et par dager så har du dem i posten.

Ok.

Skjønte ikke hvordan jeg skulle finne mine mål på den siden jeg.

Ingen av ringene/målene er det samme som jeg trenger..

Nærmeste jeg finner er 63.4 - 65.1, jeg trenger (ifølge de som målte) 63.5-65.1

Er det nærme nok, eller må det være helt eksakt?

Lenke til kommentar

Aldri hørt om, og kommer aldri ut for det for jeg skal ikke ha vag :-P

Lenke til kommentar

Nyere biler har gjerne en funksjon som overvåker tilstanden til batteriet. Det vil si at bilen selv kan skille mellom at batteriet bare er utladet, eller om det er dårlig om må skiftes ut.

Det er bare denne funksjonen som må resettes når batteriet byttes. :)

Lenke til kommentar

Aldri hørt om, og kommer aldri ut for det for jeg skal ikke ha vag :-P

Audi var vel muligens tidlig ute med dette, på A8, men det er ikke en VAG-spesifikk ting. Flere andre nyere biler har det samme, bla BMW.

Det har å gjøre med elektronisk lading/batteri-overvåkning. Skifter man til nytt likt batteri skal det registreres, går man til annen type skal det også programmeres.

Lenke til kommentar

Noen som vet om dekk/felg butikker/utsalg som har senterringer som har åpent på lørdager?

Alle jeg har prøvd hittil i Osloområdet stenger før jeg er ferdig på jobb idag, og ingen har åpent på lørdag :/

Skulle veldig gjerne fått tak i før jeg kjører t/r sverige på mandag, men ser mørkt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...