Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du Android-telefon eller en iPhone er det også rimelig lett å få inn GPS fra TomTom til den nette sum av ingenting. (Så klart da ikke lovlig).

Lyst til å fortelle meg hvordan? Eller kanskje legge ved en link til en guide? :wee:

No can do. Tips til piratkopiering er mot reglene til forumet. Jeg kan derimot si at Google er din venn.

Har du oppdatert til iOS 8.1?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Top Gear Live var helt greit i år.

Synes ikke kjøringen var så veldig spesiell, bortsett fra et par nummer.

Tror de prøvde å lage det mer som en episode av Top Gear denne gangen, enn forrige gang.

Trodde også det var kødd da Jeremy sa de var ferdige, men men, tiden flyr fort.

Telenor Arena var derimot helt tragisk. Alle køene tok utrolig lang tid, setene var forferdelige, lyden fra høyttalerne var elendig og det tok sikkert 20 minutter bare det å komme fra parkeringsplassen til veien. Uff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kjøre bil var veldig behagelig, foruten den ekstremt lange køen. Møt opp i god tid, og parker så nærme ut-/innkjøringen som mulig.

Vær også forberedt på at det koster 200 i parkering. Buss så ut som et veldig trangt alternativ. Bussene var fylt helt til randen med folk. Hvis du har sitteplass helt i enden av radene, ville jeg bare ha buset ut når det er ferdig, og kjappet meg til bilen. En ting er at det tar tid å komme ut med bilen, men man må også igjennom porter der folk skal legge igjen drikkevarer.

Tror jeg ville ha tatt sjansen på å snike inn noe snop og drikke, da det er utrolig dyrt og køen er helt ekstrem. Var bare fylliker som prøvde å snike, sånt orker jeg ikke.

Skal dit imorra. Har ikke vært der borte, bør jeg kjøre bil, eller bør jeg ta buss fra f.eks Skøyen?

Lenke til kommentar

Noe over toppen ja... Lexus IS300H med mørk lakk ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Kunne gjerne hatt en sånn og jeg skulle nok klart å venne meg til den CVT-kassa. Uten sammenligning forøvrig så var en Auris hybrid overraskende god å kjøre med /ut for det jeg forventet, vel å merke/

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Idiotisk pakkis ringte meg klokken 23 på lørdagskveld om sotinga jeg driver med, så var jo i startfasen av å bli rimelig beruset, så var like før jeg skjelte han ut, for han var frekk i tonen, og spurte om sotingen blir 100% perfekt for han hadde kjøpt seg splitter ny Mercedes..! Greit nok at han skal ha det fint, for jeg gjør det veldig fint, men du kan ikke forvente at noen som gjør jobben till under 1000kr like nøye og perfekt som 6000kr. Jeg kaster selvfølgelig ikke en hel film hvis jeg ser en liten bit som ikke ble så bra som jeg skulle ønske når jeg tar så lite betalt, med mindre det er synlig uten at man bruker forstørrelsesglass og lyskaster.

Uansett, for å toppe det, så spurte jeg hvor han holdt til, Oslo, han spurte meg, Tønsberg, og han spurte om jeg ikke kunne komme ditt. Jeg svarte at "Dessverre gjør vi ikke det" og fikk et frekt svar "Hvorfor ikke?" hvorpå jeg svarer "Nei, det gjør vi bare ikke og det er sånn vi jobber." så snakket han noe mer på arabisk på bakgrunnen hvorpå han sier "Ok hade" og smeller på.

Fikk lyst å skjelle han ut og si at "Hvis du virkelig vil ha sotinga så perfekt som du sier på den nye fine bilen din så må du ikke dra til noe billigsjappe og får du heller finne deg et annet sted" og noe mer om det frekke svaret hans på at jeg ikke kunne reise til Oslo. Jeg har får mer kunder enn jeg klarer så jeg prioriterer og kan fint si at "Jeg ønsker ikke ta bilen din" hvis noen er litt frekke eller klagete....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...