Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Eller det at målet er å stoppe bedre, ikke nødvendigvis aksellerere raskere. Jeg har sett det vært gjort der jeg bor før, folk som prioriterer å stoppe når de kommer ned bakken mot å komme seg raskt opp.

 

EDIT: Klart, han løste etter hvert problemet med å ha kjetting både foran og bak, men ikke alle som har fire stk.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Engelskmenn og vinterkjøring er jo ett kapittel for seg selv.

 

Det er ikke få som har lurt på om de kan spare penger på å bare sette vinterdekk på bak eller forran. Kjettinger bare forran har vel samme effekt som bare vinterdekk forran, ved stopping sklir ræva ut ukontrollerbart.

Lenke til kommentar

Skal man ha sports/super bil får norske forhold er vel Porsche det ultimate mener jeg.

Jeg ville sagt Lotus. Den er omtrent like rask i sprinten som Ferrari og samtidig avgiftsvennlig, og i et land der man risikerer bot så fort man sniker seg over 80 km/t trenger man ikke flere hundre hesterkrefter i baken.

Lenke til kommentar

Skal man ha sports/super bil får norske forhold er vel Porsche det ultimate mener jeg.

Jeg ville sagt Lotus. Den er omtrent like rask i sprinten som Ferrari og samtidig avgiftsvennlig, og i et land der man risikerer bot så fort man sniker seg over 80 km/t trenger man ikke flere hundre hesterkrefter i baken.

 

Nå får jo Porsche mye skryt får sin holdbarhet da. Var mest det jeg tenkte på, blandet med dems kjøreegenskaper selvfølgelig. Også levere de jo 4wd som gjør det lettere på vinteren.

Men så har jeg ikke peiling på Lotus sin kvalitet :p

Lenke til kommentar

Det eneste minuset er at Porsche er hakket dyrere enn den spartanske Lotus med riskokermotor fra Toyota.

 

Ser forsåvidt ditt poeng, men etter hva jeg har lest er det ikke anbefalt å anvende en Lotus Elise e.l. som "hverdagsbil" hvis en ikke har ønsker om både knust korsrygg og sprukne trommehinner. Mange av Porsches biler er som oftest mer komfortable å bruke til hverdags.

Lenke til kommentar

Det eneste minuset er at Porsche er hakket dyrere enn den spartanske Lotus med riskokermotor fra Toyota.

 

Ser forsåvidt ditt poeng, men etter hva jeg har lest er det ikke anbefalt å anvende en Lotus Elise e.l. som "hverdagsbil" hvis en ikke har ønsker om både knust korsrygg og sprukne trommehinner. Mange av Porsches biler er som oftest mer komfortable å bruke til hverdags.

 

 

Jeg fikk låne en Elise for noen år tilbake. kort oppsummert: Utrolig moro for lite penger, men du må ha ryggen til det med tanke på norsk veistandard som nærmer seg u-land nivå (og helst ikke være 1.90 høy).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...