Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte faktisk et sett style 65 til E36'n, men disse forutom å være falske (det antok jeg utifra prisen) var såpass skeive at to av de var det ikke vits å balansere en gang. De dagene felgene stod på bilen så det derimot veldig bra ut. Er ikke mange 3-serier med slike.

For en 5-serie så hadde jeg valgt Alpina sine, disse er litt mer sjeldne og gir litt mer særpreg. Style 65 på 5-serie er litt mer vanlig og skiller seg ikke like mye ut.

Lenke til kommentar

Så er det forskjell fra bil til bil. Du kan ha en eldre bil i tipp topp stand både mekanisk og utseendemessig og da ser jeg ikke problemet med dyre felger.

En annen ting er om du kjører samme modell av bilen som såvidt går og er en rusttønne med bulker, da er det kanskje ikke like god investering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor er prisen viktig?

Er man glad i bilen sin, og vil løfte utseende mange hakk er felger nesten det beste å bytte ut. Uavhengig av om bilen koster 15 tusen eller 500 tusen.

Gavekort: Er ikke Style 65 felgene på bildet litt smale? Synes de kunne gått litt mer i et med hjulbuen.

Lenke til kommentar

Ga 80.000 for min. Jeg ser poenget med at det blir dumt å sette på felger til 1/8 av prisen, men om jeg må justere felgene sammen med pristapet på bilen så blir det rustne stålfelger.

Alpina gir jo steike god wow-faktor, kommer til å svømme i kåte mannfolk om jeg har slike.

... :blink:

Gavekort: Er ikke Style 65 felgene på bildet litt smale? Synes de kunne gått litt mer i et med hjulbuen.

M5 felger er stort sett ganske brede. De skal være bredere bak enn fremme. Kan alltids fikse det med noen små spacere.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hva blir prisen da? Snittverdi på tilsvarende modell? Det du betalte for den?

For å svare deg med et spørsmål. Når har prisen på felger noe å si på prisen på bilen? Er ikke poenget for mange som bytter felger å løfte bilens utseende?

Jeg har jo faktisk prøvd å forsvare dyrere felger på en bil som ikke koster all verden, det jeg mente var at å investere i dyre felger når bilen er nære vraking blir litt snodig prioritering.

Lenke til kommentar

Ga 80.000 for min. Jeg ser poenget med at det blir dumt å sette på felger til 1/8 av prisen, men om jeg må justere felgene sammen med pristapet på bilen så blir det rustne stålfelger.

Alpina gir jo steike god wow-faktor, kommer til å svømme i kåte mannfolk om jeg har slike.

M5 felger er stort sett ganske brede. De skal være bredere bak enn fremme. Kan alltids fikse det med noen små spacere.

Bak sitter Style 65 ganske bra, men foran må man hvertfall ha 20mm spacer.

Jeg har Style 65 på min og dette er med og uten 30mm spacer foran:

Uten: http://i.gyazo.com/dbdb6b6fb26bd3bcfc511adf19c348ab.png

Med: http://i.gyazo.com/e7129ab6153855a0021b9180e08aadda.png

Style 65 er 8x18 E20 foran og 9.5x18 ET 22 bak

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

La på GTechniq nano ruteforsegling på frontruten i dag, det var meget rått å kjøre i regn nå! Prellet rett av i 50+ kmt, og perlet seg fint i fart under, så kunne se selv om jeg ikke brukte viskerene..

Også må jeg vel snart få satt i gang en tråd om kjerra... Mye bilder på tlf nå...

Lenke til kommentar
Bak sitter Style 65 ganske bra, men foran må man hvertfall ha 20mm spacer.

Jeg har Style 65 på min og dette er med og uten 30mm spacer foran:

Uten: http://i.gyazo.com/dbdb6b6fb26bd3bcfc511adf19c348ab.png

Med: http://i.gyazo.com/e7129ab6153855a0021b9180e08aadda.png

Style 65 er 8x18 E20 foran og 9.5x18 ET 22 bak

Det så knall ut. Kommer nok til å slenge på noen spacere selv om det blir Style 65.

Lenke til kommentar

Det er jo litt av vitsen.

Du selger jo ikke dyre felger sammen med bilen når du selger den, du selger det jo separat for prisen du ønsker om du skal sitte igjen med mest mulig penger :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er prisen viktig?

Er man glad i bilen sin, og vil løfte utseende mange hakk er felger nesten det beste å bytte ut. Uavhengig av om bilen koster 15 tusen eller 500 tusen.

Bil er hobby, og hobby er ikke dyrt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...