Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må jo være så harry og redneck som mulig når man er ute og rånar, ingenting er vel bedre enn confederate flagget som jo er redneck flagg.

Condederate er vell ett av de mest rasistiske symbolene man får, flagget brukt i krigen for å få beholde slaveriet i sørstatene. Synd at det ikke behandles likt som hakekorset til Nazistene.

Lenke til kommentar

Hei. Vet ikke om dette er riktig tråd, men prøver likevel.

Har en Volvo v40 2013 modell hvor jeg nå har fått opp "bil skal til service" på displayet.

Det er en normal service (1 år siden sist, kjørt 10.000km). Er en slik type service noe

særlig billigere å ta i Sverige, i så fall er det noen som kan anbefalte verksted(er)?

Lenke til kommentar

http://www.rb.no/jessheim/article7699017.ece

Nok et bevis på at det kan være greit å sensurere regnr i annonsebildene, samt ikke bruke fult navn. Trist at det må være slik, men..

Spørs om det ikke er noe scam på G. Står at bilen hadde ligget ute en stund.

Jeg ser ingen grunn til å spekulere i scam her, hvis det er noe slikt på gang får det være politiets oppgave å etterforske innbruddet.

Det er ikke første gang biler blir stjålet på et slikt vis..

Selv legger jeg ut biler med synlig reg.nr, men jeg bor slik at bilen ikke står parkert utenfor døra, i tillegg opererer jeg aldri med korrekt adresse før salg er avtalt.

Var nok ingen scam, for nå er bilen tilbake :)

http://www.rb.no/jessheim/article7700129.ece

Lenke til kommentar

Har en Volvo v40 2013 modell hvor jeg nå har fått opp "bil skal til service" på displayet.

Det er en normal service (1 år siden sist, kjørt 10.000km). Er en slik type service noe

særlig billigere å ta i Sverige, i så fall er det noen som kan anbefalte verksted(er)?

Billigste er å gjøre det selv, men med mindre du bor ved svenskegrensa så er det vel så greit å bare gjøre det her i Norge. Det koster ikke allverdens.

Var nok ingen scam, for nå er bilen tilbake :)

http://www.rb.no/jessheim/article7700129.ece

Man er rimelig tjukk i hue om man beholder et tyvegods i den klassen selv, med mindre man får solgt den fort som fy, anonymt og med kontanter, så må bilen ut av landet for at den skal unngås å bli en poltimagnet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Billigste er å gjøre det selv, men med mindre du bor ved svenskegrensa så er det vel så greit å bare gjøre det her i Norge. Det koster ikke allverdens.

Sikkert billigst å gjøre det selv.. Men har null greie på bil og null anelse om hva som må/burde gjøres etc.

edit: Greiest å gjøre det på bilia/volvo verksted, eller er det hipp som happ?

edit: Prisen var 4.200 (volvo 2.0 het det vist) med oljeskift/filterskift, Software oppdatering, +++ Normal år service pris? Første året jeg har bil så har ikke noe peil.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Sikkert billigst å gjøre det selv.. Men har null greie på bil og null anelse om hva som må/burde gjøres etc.

edit: Greiest å gjøre det på bilia/volvo verksted, eller er det hipp som happ?

edit: Prisen var 4.200 (volvo 2.0 het det vist) med oljeskift/filterskift, Software oppdatering, +++ Normal år service pris? Første året jeg har bil så har ikke noe peil.

4200kr er ikke så fryktelig ille om det er hovedservice. Du kan hente inn småpenger ved å gjøre det hos vår kjære nabo, men tviler på at det vil være gunstig med mindre du bor i nærheten av grensa.

Det beste hadde vært å bare ringe et autorisert Volvo-verksted i Sverige og få en prisantydning, og når du plusser på drivstoffutgifter så får du svaret ditt. Jeg har dessverre ikke peiling på hva prisene ligger på i Sverige, om det var det svaret du håpet på.

Lenke til kommentar

Skal du få deg "Your mom is my other ride" eller "Subaru 4 lyfe"?

Nei, tenkte noe små klistremerker med logo på for å få til enda litt mer markedsføring :-)

Jeg nevnte cafpress.com for deg i en annen tråd, de har klistremerker og - jeg tror dog ikke de skjærer til ytterkant om du trenger det, men de har diverse former du kan velge fra. eks: http://www.cafepress.com/+bumper-stickers

De har jo også annet biltilbehør: http://www.cafepress.com/+car-accessories

Endret av toth
Lenke til kommentar

Står litt i tvil om hva jeg liker best. På en side er Style 65 en god del billigere, men på en annen side så er Alpina mye sjeldnere og har litt mer wow-faktor.

Har heldigvis god tid på meg før sommerhjulene skal på igjen, så jeg får nesten se hva jeg finner. Rondell D58 ser ikke dårlige ut heller.

Lenke til kommentar

Problemet er at det fortsatt er mye penger for meg, så det er egentlig bare det som får meg til å stå i tvil.

Problem nummer to, og det gjelder egentlig både Style 65 og Alpina, er at jeg kommer til å få fullstendig noia for at de kan bli kantkjørt eller stjålet. Men da burde jeg ikke se på nye felger til å begynne med, så jeg velger å la fornuften forsvinne. :p

Kanskje jeg skal se om jeg kommer meg til Tyskland i en ferie, og hamstre noen felger der, sammen med litt annet godis.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...