Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg satt ny rekord i forbruk med 500en i dag. 1,01 l/mil.

Ikke så verst, mtp laveste jeg har hatt med 240 2.6 er 0.78.

Stemmer, jeg er ganske imponert over at det er mulig selv.

Særlig når man husker at jeg i tillegg har 4Matic og en haug av utstyr som trekker opp vekta..

I tillegg står det et stort hundebur baki, og det var et par hunder i det. Bagasje hadde jeg også med en del av :)

Bilen veier ca 2,1 tonn med meg og hunder på plass.

Lenke til kommentar

Skaaben er flink hvis den havner under liter på mila, så slutt og klag. Dessuten er alt under literen på mila femi, og alt under halvliteren homo.

Stemmer! Jeg er jo storfornøyd med 1,01.

Mindre ville jo vært en katastrofe.

Alt under literen på mila er femi fordi..? Foresteren bruker litt over halvliteren på mila så.

Jepp, femi forbruk.

Golfen er femi den da? Kult!

Med den bilen tenker jeg det dreier seg om sjåføren..

Det skal sies at golfen min også er ganske femi i så måte, jeg har kjørt den bare to turer, og på den ene målte jeg forbruket.. Det stoppet på ca 0,9 med svært aktiv kjøring. (Så aktiv kjøring jeg tør å satse på uten å være på en bane..)

Lenke til kommentar

Golfen er femi den da? Kult!

Med den bilen tenker jeg det dreier seg om sjåføren..

Ntåååh. Kutt ut a søtnos! Du scorer mer poeng hos femihans ved å være sjarmerende og snill enn en badboy som slenger litt med leppa og prøver å tøffe seg! :ph34r:

Ved normal kjøring uten at dette er noe direkte økonomisk så lå jeg med et snittforbruk, i følge kjørecomputeren, på 0.79. Og selv da følte jeg at jeg hadde mer å gå på ved å være snillere på gassen.

Men forbruk ved gapkjøring passerer både en og to liter ganske lett når gassen ligger i torpedoveggen.

Lenke til kommentar

1/10km kombinert reporting in. Jeg liker hvordan drivstofforbruk blir så viktig i biler som absolutt ikke er laget for å spare drivstoff. Da vet du at bensinprisene er høye.

Blir ihvertfall aldri trist når jeg fyller min, så moro per liter er glimrende.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ja, det er en god del folk som tilbyr å sote vinduer, men som sagt er det lite reklame for det, men et stort marked. De som gjør det er som regel veldig store bedrifter som RIIS bilglass, og koster fort 6 lapper for å sote en hel bil framfor underkant av 2 lapper hos meg og kompisen, så da er jo valget ganske lett. Mange som også finner fram på Google, fint med Analytics og se hva de nøyaktig søkte på, men største andelen kommer fra Facebook.

Morsomt her om dagen: Var ute på fest og tok pirattaxi inn til byen, og fulle som jeg og kompisen var lurte vi på om ikke E39en ville ha sota ruter - jo, det ville han jo men det var så dyrt. Så fortalte om oss og hørtes flott ut, og sa nettadressen og navnet vårt, så sa han "Ja, alle her på Shell XX har nevnt det" med andre ord navnet vårt er kjent i det lokale og store rånermiljøet her, hahah.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at solfilm har vært et nisjémarked og bilglass-spesialister tar seg godt betalt fordi de kan. Poopadoop underkutter nok premiumen ganske kraftig, så det er nok det som er årsaken til mange kunder.

Mine to businesscent er at du burde øke prisen. Mindre arbeid til mer profitt, og du slipper å pisse på andre som er innenfor den industrien. Så snart du må betale merverdiavgift og begynne å skatte så svarer det seg lite å utvanne markedet.

Lenke til kommentar

Syns egentlig det er veldig greit å ha gått fra forbruk på nærmere 2 liter på mila ved blandet kjøring til 0,93 på mye hard pedal

De der subaruene har jo en tendens til å bruke latterlig mye i forhold til hva man får igjen og da..

TT'en jeg lånte hadde snittforbruk på 1,79 da jeg var ferdig med den. Gjorde alt jeg kunne for å nå 2 blank.

Jeg passerer lett to liter på mila så lenge det er vinterføre.. :)

Problemet er bare at det lett går så sinnsykt fort når man tråkker på litt med 4wd på vinterføre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...