Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har opplevd det 2-3 ganger på min Vw. Verksted neste desverre, med tauebil om den rister da det kan bli verre om ikke.

ANYHOW

Amerikanske biler, spesielt nye Charger... hvorfor kan ikke vi få så kjekke biler? Gi meg den med en 2 liters 140hk diesel eller hva søren, nydelige!

http://www.youtube.com/watch?v=OZ7N-rZfcg4&feature=feedu

Ja jeg er enig, flotte biler.

Kikka på en Charger SRT8 før valget falt på Mercedes.

6.1L Hemi V8 med 425hk, det kan kalles amerikansk muskelbil :)

Glad jeg ikke valgte den da, mye tyngre og bruker mye mer bensin enn den jeg har nå, pluss at den går noe like bra. (SRT8 tar drar vel fra når man kommer opp på 150kmt+, men hvem kjører i slike hastigheter? :) )

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det dyre greier? Det er vel takken for å kjøre VW :p ork at den ble satt helt nede i Halden..

Har og opplevd risting, spesielt i 80+, men gikk tydeligvis vekk etter en stund :S. Var litt merkelig ettersom dekkene var helt fine

Ristingen kommer av at hele motoren rister noe inni helsikken :p

Mener at det ikke var noe stor regning. Var en smule forbanna når det hendte gang nr 3, to timer fra heimen. Der stod jeg. 2002 mod kjørt 45 000.

Lenke til kommentar

Er det dyre greier? Det er vel takken for å kjøre VW :p ork at den ble satt helt nede i Halden..

Har og opplevd risting, spesielt i 80+, men gikk tydeligvis vekk etter en stund :S. Var litt merkelig ettersom dekkene var helt fine

Ristingen kommer av at hele motoren rister noe inni helsikken :p

Mener at det ikke var noe stor regning. Var en smule forbanna når det hendte gang nr 3, to timer fra heimen. Der stod jeg. 2002 mod kjørt 45 000.

Syntes det var litt rart ettersom det gikk vekk. Og jeg fikk aldri noen beskjed om at det var noe galt i dashbordet. 2011mod gått kun 7100km :S

Lenke til kommentar

Da var det nok fordi det ikke var noe som var galt? Kanskje en dieselbil du kjørte, som gikk på litt for lavt turtall?

Jeg hadde kjørt rundt 380km da det skjedde. Var nede i 30kmt for å komme rundt en rundkjøring, skulle dra på ut hvor jeg merka at gassen ikke reagerte og etter et par sek begynte det å vibrere skummelt i hele bilen.

Stoppa og ringte NAF, hvor jeg først fikk beskjed på å kjøre videre. Men klarte knapt å komme opp i 70kmt før det rista så mye at jeg ikke turte mer. 50kmt i 110 sona er ikke gøy :(

Så ble det en ny tlf til NAF, hvor de fikk henta bilen og kjørt den til Halden.

Han som henta den mente at det kanskje kunne være en tennplugg som var gåen, men er det noe som ryker sånn plutselig? I bruksanvisningen sto det at det kunne være et tegn på at lambdasonden som er gåen =/

Lenke til kommentar

ANYHOWAmerikanske biler, spesielt nye Charger... hvorfor kan ikke vi få så kjekke biler? Gi meg den med en 2 liters 140hk diesel eller hva søren, nydelige!

Ser mange nordmenn ønsker slike hverdagslige motorer i kule/spennende/fine biler for å kunne oppnå dem. Men da tar man jo også bort litt av poenget med bilen. Ja, en CLS er fin, men det blir ikke det samme med en 1.6 tdi i den, selv om man da får råd til den. Få heller ned bilavgiftene.

Jeg venter på plug-in hybrider. De gode kompromissene mellom elbil og bensinbil. Elmotorens moment-karakteristikk i hverdagen og lang rekkevidde når man trenger det. Regenerativ bremsing. Men det må kunne leveres som stasjonsvogn, være sikker og moderne.

Peugeot 3008 HYbrid4 er veldig spennende, og kan passe ditt behov. Verdens første diesel-hybrid og med firehjulsdrift. Ca. like mye plass som i ei stasjonsvogn. Selv om diesel-hybrid er spennende så går det på en måte i mot hybrid-konseptet. Der man kan kjøre i lave hastigheter, og inntil en viss lengde, kun på batteri. Altså i byer. Og så gå over på bensin. Som kjent så er diesel noe dritt i byen med tanke på lokalforurensing. I tillegg tar dieselmotoren mer skade av småkjøring.

Men med diesel-hybrid så får man jo ned forbruk og utslipp, og bl.a. vår kjære stat tenker jo kun på det ved å favorisere diesel.

Målet med "miljøbiler" er å få de like gode på alle måter som bensin- og dieselbiler. Og at den eneste gangen man merker forskjellen er når man fyller/lader/whatever den opp. Slik at man i praksis ikke merker at det er en "miljøbil". Først da vil folk konvertere, meg inkludert.

Lenke til kommentar

Da var det nok fordi det ikke var noe som var galt? Kanskje en dieselbil du kjørte, som gikk på litt for lavt turtall?

Jeg hadde kjørt rundt 380km da det skjedde. Var nede i 30kmt for å komme rundt en rundkjøring, skulle dra på ut hvor jeg merka at gassen ikke reagerte og etter et par sek begynte det å vibrere skummelt i hele bilen.

Stoppa og ringte NAF, hvor jeg først fikk beskjed på å kjøre videre. Men klarte knapt å komme opp i 70kmt før det rista så mye at jeg ikke turte mer. 50kmt i 110 sona er ikke gøy :(

Så ble det en ny tlf til NAF, hvor de fikk henta bilen og kjørt den til Halden.

Han som henta den mente at det kanskje kunne være en tennplugg som var gåen, men er det noe som ryker sånn plutselig? I bruksanvisningen sto det at det kunne være et tegn på at lambdasonden som er gåen =/

Nei var ikke det gitt :p

Skulle akslerere opp til 80, så jeg lå i 3 gir og rundt 3500rpm. Gira opp selvfølgelig, og rista fremdeles. Hele bilen rist liksom. Pedalene og alt :p. Så begynte det å slutte litt når jeg kjørte i 80 så jeg dro den ut på motorveien får å teste om det begynte i 100 sona og. Da kom det tilbake. Så bestemte meg får å kjøre bilen litt hardt. Så begynte det og dabbe av og til slutt nesten gå helt vekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er foreløpig pris på Ampera?

Er ganske sannsynlig at mamma bytter til en slik før eller senere...

Det er ikke bestemt om den blir klassifisert som elbil, eller hybridbil.

Jeg har en knapp på den sistnevnte, og da blir fort prisen latterlige +/- 430 000 ca.

Lenke til kommentar

Da var veihjelp tilkalt for første gang med Passaten <3 begynte å blinke i avgasserlampa (?) og hele bilen rista som bare det, dakkaj bilen. Bare den hadde holdt til over riksgrensa (10km). :p

Noen som vet hva det er? Tenningsfeil? Lampa blinka gult og det gikk knapt ann å kjøre mer enn 70kmt..

Motoren vibrerer nok fordi den ikke går på alle sylindre. Da vil du også få problemer med forbrenningen, og dermed også avgass. Det kan være så enkelt som en plugg eller coil, eller noe verre som motorstyring.

Lenke til kommentar

Håper på det beste. Det var ikke slik at den ble "sperret" på en hastighet, kunne godt få den opp i fart, men da fikk jeg litt flashback fra 12RTA96C motoren jeg har seilt med :p

Edit: Gutten her må ha litt god karma. Det var coilen som skulle "oppgraderes", så det gikk visstnok på garantien og ble en free fix! :D

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Håper på det beste. Det var ikke slik at den ble "sperret" på en hastighet, kunne godt få den opp i fart, men da fikk jeg litt flashback fra 12RTA96C motoren jeg har seilt med :p

Edit: Gutten her må ha litt god karma. Det var coilen som skulle "oppgraderes", så det gikk visstnok på garantien og ble en free fix! :D

Hmm. Har bare skjedd en gang med min bil.

Men i høy fart er den fremdeles litt sånn vibrasjoner ny og ne...

Siter og lurer på om jeg gidder og levere den inn enda :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...