Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Høydepunktet av biler jeg har fått kjøre må være naboens Porsche GT2, en Ferrari 599GTB, og fått sitte på i en Porsche Turbo S. Fantastiske biler alle tre! Ellers så er det helt normale biler type Audi A3, Volvo XC60, osv.

Av biler jeg kunne tenke meg å prøve må det være Tesla. Ingen interesse i å eie en, men hadde vært artig å prøve :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat hvor mange forskjellige biler jeg har kjørt er vel litt vanskelig å huske da mye har gått i glemmeboken enten ved at jeg ikke vil huske eller at det var så dørgende kjedelig at jeg tvinger meg selv til å glemme.

Men av de bilene jeg kommer på i farta:

E34 med oppfrisket 2.5.

E30 med oppfrisket 2.0, 2.5 og tvangsfora 2.5/2.7.

Skyline R32 med en sint RB25DET.

Original Ram SRT10.

Ram SRT10 med 700 og noe HK i vognkortet.

Corolla KE70 med 4-age der sperra var på 10.000 rpm.

Plymouth Duster.

Golf R32.

Golf R jeg har nå.

Og masse mer jeg ikke kommer på i farta.

Lenke til kommentar

Høydepunktet av biler jeg har fått kjøre må være naboens Porsche GT2, en Ferrari 599GTB, og fått sitte på i en Porsche Turbo S. Fantastiske biler alle tre! Ellers så er det helt normale biler type Audi A3, Volvo XC60, osv.

Av biler jeg kunne tenke meg å prøve må det være Tesla. Ingen interesse i å eie en, men hadde vært artig å prøve :)

Bare lat som du er interessert i å kjøpe en, så får du en prøvetur med bilselger. Planlegger å gjøre det så snart jeg har tid.

Lenke til kommentar
Slik ser det ut for meg.. Dette er biler jeg altså har prøvekjørt, eller kjørt mye.

TOYOTA: 5 (Familien min er glad i Toyota av en eller annen merkelig grunn).

BMW: 4

VOLKSWAGEN: 2

VOLVO: 2 (Nyere modeller, slapp av :ph34r: )

MERCEDES-BENZ: 2

MAZDA: 1

SKODA: 1

FORD: 1

OPEL: 1

FIAT: 1

Morsomst? MX-5.

Kvalitet? 320i/320d/116d/520i.

Jeg er bare 18, men har alerede kommet frem til at det er et bilmerke som skiller seg ut...

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Bare lat som du er interessert i å kjøpe en, så får du en prøvetur med bilselger. Planlegger å gjøre det så snart jeg har tid.

Som selger så er det lett å avsløre testpiloter. Interne regler sier likevel at du skal la alle prøvekjøre (det er ikke rent sjeldent at det har hendt at selgere har feilvurdert personer som faktisk er potensielle kjøpere, og da drar de til konkurrenten eller en annen forhandler og handler der istedenfor, man hører ofte fra kunder at de var på XXX, men gikk da de ikke følte de fikk normal hjelp).

Råder de som har lyst til å prøvekjøre biler å være helt ærlige og fortelle at du ønsker å prøvekjøre. Ingenting er mer teit enn å late som man er interessert i å kjøpe, det å liksom komme inn til en forhandler i buksa som ikke sitter helt som den skal sammen med matchende hettegenser, og late som at du er interessert mens det lyser gjennom at du er full av BS. Er du heldig så er selger sympatisk, og om det er lite trafikk på den type bil så kanskje du får prøvekjøre lenger enn normalt også. Selgere har gjerne lyst til å ha nye biler ute i trafikken, da det fungerer som ypperlige reklameskilt. Dette kan også være begynnelsen på en kunderelasjon.

Endret av Pjuuok
Lenke til kommentar

Du trenger forsåvidt ikke å nevne at du er interessert i et kjøp eller ikke. Bare vis deg interessert i bilen, så åpner du en mulighet for fremtidig kjøp. Spør og snakk om bilen, spør om du kan prøvekjøre, ta imot brosjyrer osv.

Det er forskjell på å være genuint interessert i en bil og lyst til å prøve den uten å gi tegn til kjøp, fremfor å bare gå til hver bilselger og spørre om du kan prøvekjøre det heftigste de har, slik at du kan krysse det av listen din. Viser du ingen interesse i kjøp så er det lettere å bli avblåst som en "testpilot".

Lenke til kommentar

Som 18åring gikk jeg inn til en forhandler her i byen for å se på en Audi 90 de hadde til salgs..

Selgeren ville ikke la meg prøvekjøre før jeg kunne vise til at jeg hadde råd.. Pengene hadde jeg i kontanter, de ble fremvist før jeg sa fra om at holdningen ikke holdt og jeg droppa bilen.

Samme dag var jeg hos en annen forhandler kun for å prøve en bil de hadde, en helt ny sportsbil til halvannen million.. Der fikk jeg utmerket service, og bilen ble testet.

Lenke til kommentar

Å kjøre på venstresiden er helt uproblematisk.

Dog vil jeg anbefale å være ekstra oppmerksom i forbindelse med kryss, og på vei ut fra bensinstasjoner og liknende.

Jeg hadde min første tur i UK for noen år siden, det var rett og slett helt supert å kjøre der nede..

Rundkjøringene er langt bedre konstruert enn her, legg deg i riktig felt så er det mange steder dette feltet fører ut der du skal ut.

PS: Fotoboksene er ikke så lett å se, de skjules i biler osv.

Min første tur nedover hadde jeg en Fiesta ST med 2 liters bensinmotor på 150hk.

Det ble en morsom tur fra Gatwick til Ammanford.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...