Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som har en grei liten bil å anbefale? Mor ønsker seg en bil til maks 15000kr (kan sikkert strekke litt) på størrelse med en Micra eller 107 med bensin og manuell (såpass sporty er hun ihvertfall) eneste krava er det over pluss at den skal være liten og billig og pålitelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en grei liten bil å anbefale? Mor ønsker seg en bil til maks 15000kr (kan sikkert strekke litt) på størrelse med en Micra eller 107 med bensin og manuell (såpass sporty er hun ihvertfall) eneste krava er det over pluss at den skal være liten og billig og pålitelig.

Ville kanskje heller sett på Toyota enn Nissan da jeg ikke kjenner Micra så godt. Ligger MANGE Corollaer ute til under 20 lapper så her kan du sikkert prute bittelitt også :) Men du kan sikkert prute på Micraene som ligger ute også..

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Bilen må gjerne være lett å skru på også, får til en del ting selv bare jeg har Youtube foran meg :w00t:

Hva med en Mazda 323?

Er vel ikke nødvendig med lav kmstand for at en japsebil alla Corolla skal være i god stand? På tide å finne fram en guide om "hvordan å overtale mor at kmstand ikke er vitig på alle biler". 190 000km er jo altfor mye.... :grumpy:

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Det er vel for de fleste to hakk fra D til R (et til nøytral, to til Revers, tre til Park)

Om han skal fra D til fri så er det bare ett hakk

En kamerat av meg har en slik Mazda 323..

Jævla drittbil tvers gjennom. SKIKKELIG flimsy japseplastikk inni,slappeste motoren i verdenshistorien osv..

perfekte kjerringbil da :p

Endret av Fersk Kebab
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å deaktivere DPF gjennom ECU? Vil det gi meg problemer på EU kontroll mtp utslipp? Skal få byttet dysene i motor (som jeg foreslo over et år siden til verksted) under garantien selv om denne er utløpt, og føler det kan være lurt å skru av DPF og

Lenke til kommentar

Filteret sitter som en del av eksosen. Du kan kanskje programere i ECU at den skal skippe regenerering (om denne må aktiveres av ECU), men da risikerer du fort tett filter som blir ødelagt.

Utslipp på EU kan vel fortsatt være innenfor kravet selv med DPF fjernet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...