Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Ahh Cortina <3

Fikk man ikke 1600 i de?

Er en på skolen min som har fått papirer på en Anglia med Sierra Cosworth-motor :p Gleder meg til å se den ferdig :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har bilen begynt å vibrere og holde igjen nok en gang, og liker veldig "klikkelyd" igjen. Den hadde akkurat vært hos Subaru verksted og de sa at det igjen kun var sot og de renset motoren. Har i det siste konstant kjørt i høyere turtall, og alltid noen ganger opp til sperra på 4750 som de fortalte meg jeg burde gjøre. Problemet er tilbake etter 2-3 uker... tviler på at motoren har sotet igjen på den korte tiden, men alt de skylder på er bare at det er dieselmotor og sot som er problemet.

http://www.youtube.com/watch?v=8vIOooOFGfg

Akkurat som i videoen, men enda verre. Spesielt akkurat i det han gasser på, rundt 2000rpm.

Skal til Subaru verksted imorgen og be om forklaring.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Ahh Cortina <3

Fikk man ikke 1600 i de?

Er en på skolen min som har fått papirer på en Anglia med Sierra Cosworth-motor :p Gleder meg til å se den ferdig :D

Jess du fikk 1600 også. Vanvittig gode og enkle motorer.

Haha kjenner til en som jobber på Meca som tydeligvis har fått tak i de samme papirene for han har også bygget Cossie-motor i Anglia. Jeg liker ikke karosseriet men oppskriften høres iallefall moro ut. :w00t:

Lenke til kommentar

Fatter fikk lånebil i dag, siden Mondeoen måtte på verksted.

Rød Fiesta med 1-liter. Håpet på at det var en Eco-boost, så måtte seff ut å prøve.

Setter meg inn, og fant ut at den var oversiktlig og rommelig. Kommer til første kryss, og klemmer på i første og andre.

Det skjedde jo ingenting! Tenkte at dette måtte være den minste motoren uten turbo, men bilen var overraskende tight og sportslig.

Kom hjem og sjekket vognkortet. 1-liter på 50 hester :w00t:

Men gikk jo nesten for bra til å ha 50 hester :green:

Sikker på at det ikke stod 50 kW? Fun fact, jeg hadde en gammal Datsun Cherry med hele 47 gale hester og manuell choke. Fikk den oppi 140 km/t og ikke et pøkk mer. Noe som forsåvidt var mer enn nok for den bilen.

Lenke til kommentar

Må kjøpe inn mer solfilm fra Suntek, har hittil brukt deres standard solfilm. Har sett litt på dyrere solfilm, type Carbon linjen de har, som er det "nest beste" de selger. Standard er det "dårligste" de selger. Prisen for meg er 1600kr dyrere å bestille 2 X 30 meter ruller med carbon enn standard, men usikker på det er verdt det...

Lenke til kommentar

Liker ikke at det står med hvit skrift på dekket. Begge bilene våres har Hakepelitta R2 og R2 XL, men det står ikke så stort.. Hva er greia med show off?

Edit: eller R, litt usikker på forskjellen....

Endret av Trouble
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På med finfelgene da, beste bildene jeg fikk tatt i farta dessverre. (Nei, ikke Biltema bremsekaliperlakk, men Mekonomen :yes:)

Biltema, mekonomen, schmekonomen. Det kunne vært blod fra tibetanske jomfru-monker, og det ville fortsatt ikke gjort det til performance-bremser. :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ta et stort og bra bilde så snart det blir lyst :-)

Er egentlig ikke så stor og hvit skrift, men brukt dekkpenn til å gjøre skriften hvit. Hadde lyst å prøve, har ikke sett resultatet i daglyset enda så er litt spent selv, men så bra ut i mørket ihvertfall. Ser ikke så ekstremt ut.

Hehe, nei, ikke noe performance bremser, men ser litt mer sporty ut med noe rødt der inne ihvertfall. Så framt man ikke stikker hodet bak felgen og ser hvor mye av bremsen det er som ikke er dekket :rofl:

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Er det noen her som har en MX-5 NB? Skulle gjerne likt å få prøvd en. :)

Jeg har sittet i en NC, den var grei. Fikk ikke prøvd hoderom fordi toppen var nede. Var akkurat nok plass til bena, litt thight for føttene. Siden jeg er tynn og høy er det bare hoderom, benplass og fotplass det jeg bryr meg om. NCen går fint.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Fikk hentet nybilen i dag, den var daukjørt! En kar på 66 som garantert aldri har hatt turtallet over 3000 rpm :p

Jeg har fått blåst godt ut av den nå, så er en helt annen respons enn det var da jeg tok første turen med den :D

Bilder etc kommer, fare for at det blir en worklog også etterhvert da jeg har en del planer for denne.

Og nei det innebærer ikke å trimme motoren ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...