Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut at jeg har et spenningsfall på rundt 1,5V frem til hovedlyspærene på Audien. Tenkte jeg skulle gjøre noe med det i dag og monterte et rele som tok strøm direkte fra batteriet. Releet ble styrt av strømmen og jordinga til hovedlysa. Spenningstapet ble nå redusert til omlag en halv volt.

Selvfølgelig så var ikke pærevarslinga i bilen like fornøyd med dette som meg. Og da lurer jeg på om det er noen måter å få dette til å funke uten at pærevarslinga skal gi utslag? Jeg har koblet tilbake til originalt da jeg ikke gidder at det skal pipe hver gang jeg starter bilen, samt å kjøre rundt med et oransje notis i infoskjermen...

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Merkelig at kaliperne ikke er røde, trodde d var pri en for BMW-eiere...

Du tenker på Biltema spraylakk? :p

Nei det er bondeknølene det. Skal jeg ha røde kalippere så skal jeg jammen meg ha det i form at et fullt sett med Bremo.

Sitter det ikke Brembo på originalt? Eller er det Bosch?

Lenke til kommentar

Synes de som har gjort en innsats og lakkert kaliperne sine i grått (istedenfor farget av skitt) eller mørkegrå/charcoal gjør en innmari bra jobb. Det løfter utseende ekstremt. Og mens hjulet er av så kan du pensle på den rustne Meca/Biltema bremseskiven din et par strøk med Hammerite (navet).

Rødlakkerte kalipere og ellers andre farger på bremsekalipere som er sterk kontrast til bilen... Det ser virkelig ikke bra ut.

En annen ting, jeg lurer på hvor mange av de som snakker ned på Biltema produkter faktisk har prøvd de aktuelle produktene?

Lenke til kommentar

Biltema har kommet seg myyye de siste årene. Jeg vet om flere verksteder (seriøse plasser) som handler verktøy hos biltema.

Bor og "hardmetall" verktøy er fortsatt ubrukelig derfra, da.

Ang bremser så kommer jeg til å oppgradere min kommende bil med Wrx calippere foran og bak når klavecalipperene begynner å krangle.

Kjøper da overhalte brukte som jeg kan få pulverlakkert i valgfri farge.

Tenker enten gunmetal, svart eller sølv.

Lenke til kommentar

Parklyset mitt har vært gåent i noen dager nå, men er lat og glemmer bestandig å kjøpe nytt, for å så sette meg i bilen igjen og irritere meg over at jeg kjører med 2 lys nede og 1 parklys oppe. Var forresten innom Subaru dealer idag, parkerte ved siden av helt lik "stock" Forester, og kom 2 yngre montører forbi. Kunne se at de stirra ganske lenge mens de gikk forbi, spesielt på grillen :w00t:

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Biltema har kommet seg myyye de siste årene. Jeg vet om flere verksteder (seriøse plasser) som handler verktøy hos biltema.

Bor og "hardmetall" verktøy er fortsatt ubrukelig derfra, da.

Ang bremser så kommer jeg til å oppgradere min kommende bil med Wrx calippere foran og bak når klavecalipperene begynner å krangle.

Kjøper da overhalte brukte som jeg kan få pulverlakkert i valgfri farge.

Tenker enten gunmetal, svart eller sølv.

Kjøper mye på Biltema jeg. Kjøpte en D2S Xenon-pære som har holdt et halvt år så langt (300kr vs 1300kr), og 99% av verktøyet mitt er Biltema, uten at det har vært et problem. Når det koster så lite for verktøy så er det bedre å prøve det ut og se hvor lenge det varer, enn å kjøpe dyrt verktøy for mangedoblet pris.

Det er et par unntak da. Jeg kjøper ikke tennplugger, olje, drillbits eller styling-deler på biltema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...