Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det er en fryd å lyse opp kupeen til møtende biler. De aller fleste har grått taktrekk i stoff, men iblant så er det unntak, og da som oftest i sort. Det ser unektelig mye bedre ut.

Mysende øyne er alltid kos.

Jeg har besjt.

Både i tak, dører, stolper, seler og seter.

Edit: Beige er kanskje å lyve, lysebrunt er vel mer sant.

post-68079-0-74272300-1414497848_thumb.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..og så var det min 2010 Forester, fant bare et bilde på nett.

subaru-forester-2009-4-big.jpg

Plast, plast og atter plast! Og fine skinnseter da! Liker det litt minimalistisk egentlig. Er en bil fra 2010, men finnes nærmest null ubrukelige knapper og ting man ikke har behov for. Det er kun 3 snuknapper for varm/kald luft, hvor lufta skal og hvor mye luft, og selvfølgelig AC og bakrute/speilvarme. Så finnes det en enkel knapp for å skru av/på ESP. Denne trenges ikke å holde inne en gang. Det mest teknologiske i bilen er vel tripptelleren, og 2DIN navigasjonsystemet som fulgte med bilen.

er jeg rar fordi jeg liker enkle biler?

Lenke til kommentar

Nå som vi snakker om enkelt interiør... hva synes folket om Tesla?

Da snakker jeg om den gigantiske iPad'en altså. Det er jo veldig "kult", men det virker veldig upraktisk å måtte skru av og på lys osv. inne i en meny. (Så vidt jeg vet)

Og en ting jeg ikke helt skjønner er, det må jo være litt trafikkfarlig og? Når man har snuknapper eller trykknapper på klimasystemet, så vet en jo hvor en skal ta, og eventuelt kikker du kjapt ned for å være sikker på at du skrudde til "Varmt" og ikke "kaldt". Mens i Teslaen er jo alt på en diger skjerm, du kan ikke gjøre noe uten å se ned hvor du nøyaktig trykker?

Lenke til kommentar

Og slik er det i min bil..

attachicon.gif41_1780535969_xl.jpg

attachicon.gif41_1892895662_xl.jpg

Fantastisk farge på setene.......

Selv så foretrekker jeg enkelt/minimalistisk interiør med enkel tilgang til knapper, uten teite valg og funksjoner. Ingenting som irriterer meg mindre en BMW's klimaanlegg f.eks. Føles ut som det er 70 forskjellige hastigheter :p

BMW sitt klima irriterte meg grenseløst den korte tiden jeg hadde bilen.. HVORFOR har de 2sone UTEN mulighet for å styre temp i begge sonene samtidig ? -.-

Ang "ipaden" i tesla- nok en grunn til å ikke kjøpe den bilen, ser jo helt jævelig ut

Lenke til kommentar

Ikke så lett å vite om du mente det eller ei med så mange .. bak.

Men uansett, jeg digger kombinasjonen jeg.. En av få biler med Designo-interiør og eksteriør jeg kan si at jeg faktisk liker.

Det er mange som tar helt av når de skal ha Designo-interiør, og gjør helt fjerne valg med fargekombinasjoner helt på trynet.

Et par vittige eksempler:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=52132491

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=52934176

Lenke til kommentar

Ikke så lett å vite om du mente det eller ei med så mange .. bak.

Men uansett, jeg digger kombinasjonen jeg.. En av få biler med Designo-interiør og eksteriør jeg kan si at jeg faktisk liker.

Det er mange som tar helt av når de skal ha Designo-interiør, og gjør helt fjerne valg med fargekombinasjoner helt på trynet.

Et par vittige eksempler:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=52132491

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=52934176

Nei jeg mente det ikke :p Litt for brunt for min del. Men setene så gode ut da =)

Lenke til kommentar

Selv så foretrekker jeg enkelt/minimalistisk interiør med enkel tilgang til knapper, uten teite valg og funksjoner. Ingenting som irriterer meg mindre en BMW's klimaanlegg f.eks. Føles ut som det er 70 forskjellige hastigheter :p

Word! Det digitale klimapanelet er noe herk å justere. På de eldre modellene så var det en klassisk vriknott, mens nå er det å trykke inn en tast 12472 ganger for å stille opp temperaturen 2 grader, eller holde knappen inne og spille dart med temperaturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...