Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Bakhjulsdrift, sommerdekk og dame bak rattet. Å hjelpe meg.

Klart engelskmenn er ikke vant til snø/vinterføre. Det blir liksom noen få dager i året med noen få cm snø. Men likevel, det er så frustrerende å se på. Får bare lyst til å jekke opp bilene deres og slenge på noen Hakka-dekk. Og vips så kommer man seg fram nesten hvor som helst - med den helt samme bilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo nesten ikke snø engang jo :p

Men hun hadde godt av at det skjedde, skulle bare ønske den datt ned en skråning eller noe og ble skikkelig ødelagt.

Det ville vel ikke vært noe vits, hun hadde sikkert ikke lært noe av det av den grunn.

Fant noen spyshots av ny A6 i dag:

http://www.autoblog.com/photos/spy-shots-audi-a6-avant/

Jeg personlig håper virkelig at den blir mer lik gamle A6 bak enn nye A4 bak. Liker ikke det jeg har sett hittil på sedan utgaven.

Lenke til kommentar

Sedanen var ikke så veldig innovativ eksteriør-messig synes jeg. Pen å se på, absolutt. Men det er ikke noe nytt ved den, er bare en ny "A4". Stasjonsvognen kommer ikke til å bli veldig annerledes tror jeg.

Audi_A6_avant_01_450.jpg

Audi_A6_avant_02_450.jpg

Audi_A6_avant_03_450.jpg

Tror disse bildene ikke er så langt unna slik den kommer til å se ut.

Eneste Audien jeg virkelig liker godt er A8 (D4). Utrolig elegant bil!

Lenke til kommentar

Det blit neppe noe sprell med stasjonsvogna nei. Men de vet hva de gjør, og hva folk vil ha. Litt dumt at trenden er så skrånende bakrute. Ja, det ser bedre ut, men det er utrolig hvor mye plass man taper. Fraktet en vaskemaskin i en A6 for noen dager siden og jeg fikk såvidt igjen bakluka pga. vinduet.

Lenke til kommentar

Bakhjulsdrift, sommerdekk og dame bak rattet. Å hjelpe meg.

Klart engelskmenn er ikke vant til snø/vinterføre. Det blir liksom noen få dager i året med noen få cm snø. Men likevel, det er så frustrerende å se på. Får bare lyst til å jekke opp bilene deres og slenge på noen Hakka-dekk. Og vips så kommer man seg fram nesten hvor som helst - med den helt samme bilen.

Vet. Vet om flere engelske idioter som vurderer å bytte ut BMW'en sin i en Audi med quattro, men fremdeles skal kjøre på sommerdekk fordi de ikke gidder å punge ut for vinterdekk....

Lenke til kommentar

Nå ser det ut som om pappa skal bytte bil.

Noen inspill på Landcruiser 2003- vs Pajero 2006-? Virker som om man får mer bil for pengene med en Pajero, og at det er lettere å finne de uten automat.

Fins det noen reele alternativ til disse to når man skal ha såpass til størrelse, 4wd+fremkommelighet+grønne skilter, og helst skal lande på et sted rundt 250k for en bil som ikke har gått så alt for langt? Rexton var visst ikke verken stor nok eller fin nok.

Lenke til kommentar

LR er totalt uaktuelt grunnet både høyere driftskostnader og avstand til verksted som tar LR. Pathfinder tviler jeg på at det er vits i å nevne, og patrol med manuell var det fint lite av.

Pajero er aktuell under tvil, tok litt tid før han innså at det var et reelt alternativ. En stund var han helt bestemt på at det skulle være Landcruiser. Enda har han kjørt Pajero før i mange år og vært knallfornøyd.

Hvordan er Pajero fra 06 og opp med tanke på rust? Er rustbeskyttelsen på høyde med det Landcruiseren har å tilby? (Selv om det er snakk om relativt nye biler så er det relevant, siden han har for vane å bytte bil kun når han må.)

Lenke til kommentar

Pathfinder tviler jeg på at det er vits i å nevne, og patrol med manuell var det fint lite av.

Hvorfor ikke Pathfinder i den gjengen? Og på disse type bilene er det vel egentlig bare en fordel med automat. Man begrenser jo utvalget veldig og når man må ha manuell. Men jeg er jo fan av manuell selv så skal ikke si noe.

Men kanskje det er James Mays nye favoritt som er svaret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vett ikke om de er store nok, men Hyundai Santa Fe(relativt stor), Mitsubishi Outlander og Suzuki XL7?

Har han eventuelt vurdert pick-up med King top?

Lenke til kommentar

Og så har man amerikanerne da, med sine "Winter beaters". Med All-Season Tires på en 3 tonn gammel SUV. Nydelig. :D

Nå skal det sies at de er litt bedre på vinterføre da.

Ja fy faen. Jeg dreiv og spurte amerikanerne om vi skulle ha vinterdekk på Jeepen oppe i fjellet. "No, we have four wheel drive so it's all good."

Jævla trist når en Jeep Grand Cherokee ikke kommer seg opp en bakke en Mazda 626 på vinterdekk lett cruiser opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...