Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte totalt 50 meter med SunTek solfilm noen uker siden, fikk inn cirka 2 uker siden, da jeg og en kompis tenkte å sote vinduer til folk rundt omkring. Har hatt inne 3 biler nå, og "bare" tatt 1000kr per bil hittil, men hadde aldri trodd så mange folk skulle være interesserte. Blir oversvømt av eposter og anrop, og må sette det på kalenderen.. Skulle ha 8 biler denne helgen/idag men rakk kun 3 igår og idag, så har 3 igjen imorgen, og så har jeg 4 som venter på "time". Lettjente penger dette :-)

Da er det bare å forberede seg på mva-registrering da.

Husk også at du bør legge av penger mtp. reklamasjonssaker.

Lenke til kommentar

Skatt? Mva? Hva er det?

Går dette greit så registrerer vi ENK eller DA. Mva registrering ikke nødvendig før 50 000kr per kalenderår.

Akkurat nå annonserer vi med at vi utfører tjenesten såpass billig fordi vi øver oss, og at feil/mangler kan oppstå, men vi fikser det uansett gratis.

Lenke til kommentar

Husk at de 50k regnes av deres salgsinntekter, det vil si at både selve filmen og arbeidet dere utfører er en del av dette.

50k kommer dere vel opp i ganske fort med dette tempoet.

Jeg ville heller registrert et AS, kostadene med å opprette et AS er jo ikke så mye høyere, og man tar mindre personlig risiko om dere skulle finne på å få litt kostnader også i dette firmaet.

Prisen deres på 1000,- er vel ikke inkludert film?

Lenke til kommentar

Prisen vår på 1000kr er inkludert film. Vi tenker å gå opp mot 2000-2500 og holde oss der om en stund, da vil vi få nok av kunder med tanke på at vanlig pris her omkring er rundt 5-6000 for lik resultat. AS har ikke så mye høyere kostnad nei, kun noen få tusen, men jeg har p.d.d. ikke 30 000 i aksjekapital. ENK er forøvrig gratis å registrere elektronisk så vidt meg bekjent også. Tenker ikke det er så veldig mye personlig risiko sånn egentlig, annet enn hvis noen er veldig misfornøyde og de krever tilbake sine 1000kr.

Husk at AS også krever en del mer papirarbeid, og blant annet mye regnskap. Usikker om det forsatt kreves egen/godkjent regnskapsfører. (Som igjen også koster penger)

Lenke til kommentar

ENK er gratis å registrere ja, men registrering i foretaksregisteret koster penger, så det er ikke gratis om du skal videreselge varer (noe dere jo skal)

De 30k i aksjekapital kan i dag brukes langt friere enn man kunne med aksjekapital tidligere.

Regnskapet i et AS med lav omsetning er ikke noen stor greie, revisorplikt har man ikke (må vedtas på generalforsamling at skal bortfalle), og regnskapet kan man gjøre selv.

Lenke til kommentar

Vi er bare sjalu :p

Pff. Har ikke du drevet å dullet opp Foresteren din i det siste da? Må jo være på sin plass med et par helhetsbilde av den og høsten i bakgrunn da!

Kjører RX-7, så trenger ikke skryte;)

Nei, jeg prater ikke så veldig høyt om at jeg eier en Mazda jeg heller ;) Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har solgt kebabtrallen og burde egentlig fått det gamle nicket mitt tilbake. Sånn der skrøyt jeg xD

Send PM til mod. De er sikkert villige til å hjelpe.

Hva blir det neste gang? Har du gitt opp tysk?

Meh, jeg kan hete fersk kebab litt nå :p

Ga opp tysk, ja, endte på en 06 mod Impreza 2.0R Sportwagon.

Blir oppgraderinger av understell og stereo i den etterhvert

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...