Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sju-og-tredve mil nordover, litt øst og oppover. Ei lita fjellbygd under himmelhvelvingen. Sjølberga med både dampysteri, campingplass, lokalavis og egen radiosending. Utsatt for vær og vind akkurat der morgensola renner opp over storjuvet.

Der bor forumveileder Hansien!

• Liker 5
Lenke til kommentar

Sju-og-tredve mil nordover, litt øst og oppover. Ei lita fjellbygd under himmelhvelvingen. Sjølberga med både dampysteri, campingplass, lokalavis og egen radiosending. Utsatt for vær og vind akkurat der morgensola renner opp over storjuvet.

Der bor forumveileder Hansien!

Fikk lyst til å se flåklypa nå!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Golf trekker vel fra feil ende om jeg ikke tar feil. Vet ikke hvordan det er med Golf R da.

Golf R har i alle kanter, GTI kommer skuffende nok bare med forhjul. Men usikker på om det er en "R-line" eller R sak dette..

Jeg ville definert denne som en R-sak uten 300hk ;)

edit så Hansien ikke tror jeg slenger med leppa: R-line er for stusselig.

Hansien: Du må senke bilen din mer. Mangel på snøploger 37mil nordover, litt øst og oppover.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Jeg ville definert denne som en R-sak uten 300hk ;)

edit så Hansien ikke tror jeg slenger med leppa: R-line er for stusselig.

Hansien: Du må senke bilen din mer. Mangel på snøploger 37mil nordover, litt øst og oppover.

Helt rett det. Er vel den nye R'en som kommer med 300. Denne har bare 270 sånn ca, om jeg ikke gjør noe med det da.

Tjaa. Senking kan komme en dag, men da vurderer jeg luftbelger så det og går an å gjøre mer med bilen enn å stå parkert.

Men bilen er lav nok i mine øyner den dag i dag så ikke hold pusten i påvente av slikt.

Lenke til kommentar

I hvilke hjørner trekker bilen?

Høyre foran og venstre bak. :ph34r:
Omtrent som Audien min om jeg kjører på skrå over ei grøft. Forbaska lurt av dem å gå vekk fra diffsperre bak og heller gå for "EDL" som skal funke like bra... :p

Vil tro de har løst det på senere modeller da.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Omtrent som Audien min om jeg kjører på skrå over ei grøft. Forbaska lurt av dem å gå vekk fra diffsperre bak og heller gå for "EDL" som skal funke like bra... :p

For å være helt ærlig så har jeg ikke prøvd ut systemet som driver alle fire hjulene rundt. Skal dog sies at det virket som om begge hjulene bak dro likt da jeg flørtet litt med gasspedalen da jeg reiste fra parkeringsplassen. Den logret velvillig på rumpa. Spørs bare om man må ut med en sikring eller programmere litt om for å få helt av antispinn og slik teknologi eller om det faktisk holder å trykke på knappen. Endret av Hansien
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så har jeg ikke prøvd ut systemet som driver alle fire hjulene rundt. Skal dog sies at det virket som om begge hjulene bak dro likt da jeg flørtet litt med gasspedalen da jeg reiste fra parkeringsplassen. Den logret velvillig på rumpa. Spørs bare om man må ut med en sikring eller programmere litt om for å få helt av antispinn og slik teknologi eller om det faktisk holder å trykke på knappen.
Haldex på den regner jeg med? Blitt veldig bra det systemet i det siste. :)

Bilen min har kun ABS av hjelpesystemer, men siden de erstattet den mekaniske sperra på bakre diff som man fikk på forrige generasjon, så får jeg problemet med tre åpne differ... EDL skal hjelpe noe ved å bremse det hjulet som spinner (må ikke forveksles med antispinn eller ESP), men det fungerer ikke i nærheten av hva den gamle mekaniske sperre gjorde. Så jeg vil ikke kalle det et hjelpesystem engang.

Men ellers fungerer systemet helt rått! Jeg er overrasket over hvor lett rumpa kommer om man vil leke litt på vinteren. Bakkestart er heller ikke noe problem - så lenge alle fire hjulene er godt plantet på bakken. :p

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Haldex på den regner jeg med? Blitt veldig bra det systemet i det siste. :)

Bilen min har kun ABS av hjelpesystemer, men siden de erstattet den mekaniske sperra på bakre diff som man fikk på forrige generasjon, så får jeg problemet med tre åpne differ... EDL skal hjelpe noe ved å bremse det hjulet som spinner (må ikke forveksles med antispinn eller ESP), men det fungerer ikke i nærheten av hva den gamle mekaniske sperre gjorde. Så jeg vil ikke kalle det et hjelpesystem engang.

Men ellers fungerer systemet helt rått! Jeg er overrasket over hvor lett rumpa kommer om man vil leke litt på vinteren. Bakkestart er heller ikke noe problem - så lenge alle fire hjulene er godt plantet på bakken. :p

Er vel Haldex 6 om jeg ikke husker det helt feil. De jeg kjenner som har hatt biler med det systemet og har fått gleden av å prøve det ut på isbane har sagt at det var uhyre gøy. Han som hadde bilen før hadde vært i Bergen tidligere og testet en annen R der på isbane selv og han måtte innrømme at av de bilene firmaet han jobbet i stilte til disposisjon så var R'en og en annen bil de mest morsome bilene å kjøre. Han pratet og på det at de hadde vært nødt til å dra ut en sikring for å få full glede av bilen.

Uansett så gleder jeg meg til isbanene begynner å dukke opp her i nærområdet. :D

Lenke til kommentar

Haldex 4 på din, nye Golf som selges nå har Haldex 5 :)

270hk? Visste ikke at du hadde kjøpt deg ordentlig R, trodde det var en 1,4 tsi eller noe som var jazza opp litt...?

Da MÅ vi møtes neste gang jeg får tak i noe lavt og rått. Eller jeg kan ta med Rok'en... Vedder ikke mye på at jeg får kloa i TT'en igjen snart.

Lenke til kommentar

Haldex 4 på din, nye Golf som selges nå har Haldex 5 :)

Bare jeg som husket feil da :)

270hk? Visste ikke at du hadde kjøpt deg ordentlig R, trodde det var en 1,4 tsi eller noe som var jazza opp litt...?

Da MÅ vi møtes neste gang jeg får tak i noe lavt og rått. Eller jeg kan ta med Rok'en... Vedder ikke mye på at jeg får kloa i TT'en igjen snart.

Du trodde virkelig ikke det? Jeg hadde aldri i livet handlet meg en kjedelig golf. GTI er vel det kjipeste som hadde vært aktuelt av nyere Golf. Av eldre kunne jeg godt levd med kjip motor mot det å kjøre rundt i en strøken klassiker.
Lenke til kommentar

Takker :)

Tror ikke det er flust av de nei. Tror jeg har sett en på Gjøvik, men fraværet av R emblem på bakluka og GTI bakfanger med GTI eksosstusser har satt sine tvil i om det var noe mer enn en GTI med R front.

Ellers er vel mitt fargevalg ganske så originalt på akkurat denne type bil :D

Lenke til kommentar

Bestilte totalt 50 meter med SunTek solfilm noen uker siden, fikk inn cirka 2 uker siden, da jeg og en kompis tenkte å sote vinduer til folk rundt omkring. Har hatt inne 3 biler nå, og "bare" tatt 1000kr per bil hittil, men hadde aldri trodd så mange folk skulle være interesserte. Blir oversvømt av eposter og anrop, og må sette det på kalenderen.. Skulle ha 8 biler denne helgen/idag men rakk kun 3 igår og idag, så har 3 igjen imorgen, og så har jeg 4 som venter på "time". Lettjente penger dette :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...